wibako

Problem z jazdą Schaeff HML 40

Moderator: MARIO/MECALAC

Problem z jazdą Schaeff HML 40

Postprzez Pawel95 » 18 Kwi 2021 19:45

Witam

Mam problem z jazdą w koparce Schaeff HML 40. Wyposażona jest ona w tłoczkową pompę Sauer 90R075 oraz hydromotor jazdy Sauer VMV5160 (starsza wersja hydromotorów Sauer serii 51).

Taki zestaw napędowy występuje również w koparkach Zeppelin ZMH 40 w Mecalacu ms 12, koparko -ładowarkach Schaeff SKB oraz w walcach Bomag czy też w niektórych betonomieszarkach.

Problem wygląda następująco podczas jazdy zarówno po równym terenie jak i pod górkę maszyna jedzie wyłącznie na wolniejszym biegu jednakże nie rozwija właściwej prędkości, po płaskim terenie można załączyć szybszy bieg jednakże gdy pojawi się mała górka koparka zwalnia do prędkości z pierwszego biegu. Można wyłączyć szybszy bieg i włączyć wtedy po kilku sekundach koparka przyspieszy delikatnie jednakże niemal od razu zwalnia.

Na co dzień nie pracuję w tej branży a moja wiedza na ten opiera się na obserwacji także przepraszam za wszelkie niejasności co do mojej wypowiedzi.

Filtry oraz olej wymienione.

Wszelkie pomiary przeprowadziłem po rozgrzaniu maszyny.

Na początku sprawdziłem ciśnienia na wyjściach wysokociśnieniowych które docierają do hydromotoru na porcie A oraz B przy zaparciu się maszyną o mur wskazania na manometrze to ok.300 bar na biegu wolnym oraz ok.350 bar na biegu szybkim dodam iż koparka bez problemu obracała kołami w miejscu. Następnie sprawdziłem ciśnienie doładowania/sterowania i w neutralnym położeniu przełącznika wyboru kierunku jazdy przy obrotach około 1500 obr/min ciśnienie to wynosiło około 11 bar przy pełnych obrotach maksymalnie 14 bar. Na początku spróbowałem wyregulować cisnienie doładowania (zawór z nacięciem który znajduje się na osobnym zdjęciu) jednakże wkręcanie i wykręcanie nic nie zmienia ,wyjąłem zawór dociskany przez sprężynę i przylgnia oraz gniazdo wyglądają na nieuszkodzone. Zatem wymieniłem pompę doładowania na całkowicie nową wraz z nowymi płytami zaworowymi pompę odpowietrzyłem jednakże nic się nie zmieniło ciśnienia oraz zachowanie maszyny jest dokładnie takie samo.

Sprawdziłem również czy któryś z zaworów umieszczonych w innej części pompy nie ma wpływu na działanie układu doładowania wkręcając a następnie wykręcając tak aby powrócić do stanu początkowego. Wyjąłem również te zaworki aby sprawdzić czy nie ma jakichś zanieczyszczeń czy uszkodzeń przylgni wymieniłem oringi i nic zero zmiany.

Dołączam zdjęcia tabliczki znamionowej pompy tłoczkowej, zużytej pompy doładowania układu z biuletynu informacyjnego firmy Sauer, zdjęcie zaworu regulującego ciśnienie doładowania oraz wyspy zaworowej z czterema zaworami.

Nie wydaje mi się że jest to problem z pompą główną czy z hydromotorem gdyż w przypadku przecieków wewnętrznych na logikę układ nie powinien mieć siły aby obrócić kołami.

Nie mam pojęcia w czym tkwi problem co i jak można jeszcze sprawdzić. Proszę o jakieś porady co sprawdzić na co zwrócić uwagę gdyż na logikę wszystko wydaje się być sprawne a jednak coś jest nie tak. Być może coś przeoczyłem ale cóż mylić się rzeczą ludzką jest :)

Pozdrawiam
Załączniki
polniem5.jpg
polniem4.jpg
polniem3.jpg
polniem2.jpg
Polniem.jpg
tabliczka.jpg
pol2.jpg
pol1.jpg

Pawel95
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 18 Kwi 2021 18:33

Maszyna: Schaeff HML 40 B

Firma: prywat


Reklama

simmet

Re: Problem z jazdą Schaeff HML 40

Postprzez Paweł hml » 31 Sty 2022 20:51

Witam
Mam identyczny problem w swoim scheffie,
Udało się rozwiązać problem i co było przyczyną?

Paweł hml
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 31 Sty 2022 20:36

Maszyna: SchaeFf hml 40

Firma: Usługi ziemne i budowlane


Re: Problem z jazdą Schaeff HML 40

Postprzez Pawel95 » 06 Lis 2022 19:10

Problem to za słabe ciśnienie doładowania które odpowiada za wychylanie kołyski z tłoczkami. Po prostu przy zbyt dużym oporze np jazda pod górkę kołyska cofa się i przez to tłoczki przetłaczają mniej oleju. Wystarczy wkręcić po pół obrotu te 3 zawory na imbus które widać na ostatnim zdjęciu. Jeden z nich jest od hamulca drugi od startu po przełączeniu z biegu jałowego czyli czy koparka wyrywa się z miejsca a trzeci to już nie pamiętam od czego dokładanie. Wkręcaj po kolei i patrz na efekty z tego co mi się wydaje to 2 i 3 były odpowiedzialne za to ciśnienie. Jeśli pół obrotu to za mało to wkręć więcej. Wiem że to takie podchodzenie do tematu na 'pałę' ale jak nikt nie umie podpowiedzieć to trzeba sobie radzić. Pozdro

Pawel95
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 18 Kwi 2021 18:33

Maszyna: Schaeff HML 40 B

Firma: prywat


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej