wibako

liebherr 924 świeci kontrolka od ładowania a ładowanie jest

Moderator: MARIO/MECALAC

liebherr 924 świeci kontrolka od ładowania a ładowanie jest

Postprzez adaxserwis » 21 Sty 2010 22:56

jak w temacie proszę o pomoc

adaxserwis
Nowicjusz

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 21 Sty 2009 21:37
  • Miejscowość: łódzkie

Reklama

simmet

Postprzez keating » 22 Sty 2010 23:48

właściwie to jest niemożliwe, ale ...

co to znaczy, że ładowanie jest ? jak to sprawdzałeś ?

w normalnej sytuacji żarówka (kontrolka ładowania) jest po to, aby wzbudzić układ do działania (ładowania akumulatora). przy spalonej kontrolce ładowania nie będzie ładowania. i odwrotnie jeżeli żarówka się świeci to nie może być ładowania układ pozostaje niewzbudzony. jeżeli jest ładowanie to np może być ona źle podłączona, ale i tak jakaś inna żarówka musi wzbudzać układ ...

prosty sposób na sprawdzenie ładowania:
przy zgaszonym silniku zmierzyć prąd na akumulatorze - powinno być około 12 V lub 24 V (w zależności od instalacji w maszynie)
uruchomić silnik i powtórnie zmierzyć prąd na akumulatorze - powinno być odpowiednio ok 14 V i 27 V. jeżeli napięcia na klemach po uruchomieniu maszyny nie zmieniają się to znaczy, że nie ma ładowania.
KRM MACHINES Sp. z o.o.
www.krm-machines.pl

Serwis maszyn budowlanych |
Naprawa i remonty hydrauliki siłowej | Silników spalinowych | Instalacji elektrycznej | Układów elektronicznych w maszynach.

Awatar użytkownika
keating
Młodszy operator

  • Posty: 162
  • Rejestracja: 15 Mar 2008 02:37
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 2

Postprzez lkop » 23 Sty 2010 08:37

keating napisał(a):właściwie to jest niemożliwe, ale...

w normalnej sytuacji żarówka (kontrolka ładowania) jest po to, aby wzbudzić układ do działania (ładowania akumulatora). przy spalonej kontrolce ładowania nie będzie ładowania. i odwrotnie jeżeli żarówka się świeci to nie może być ładowania układ pozostaje niewzbudzony. jeżeli jest ładowanie to np może być ona źle podłączona, ale i tak jakaś inna żarówka musi wzbudzać układ ...


jest to możliwe, w tej maszynie żarówkę gasi przekaźnik K2 na płycie A 1001 i żarówka niema nic wspólnego z wzbudzeniem alta. Przyczyny świecenia: brak ładowania, padł przekaźnik, lub padła dioda na mostku
Ostatnio edytowany przez lkop, 23 Sty 2010 17:38, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
lkop
Operator

  • Posty: 378
  • Rejestracja: 07 Paź 2009 19:49
  • Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
  • Pochwały: 15

Maszyna: LIEBHERR, Case, Manitou , Silniki, Skrzynie biegów

Firma: PARTSERVICE


Postprzez keating » 23 Sty 2010 11:18

lkop napisał(a):jest to możliwe, w tej maszynie żarówkę gasi przekaźnik K2 na płycie A 1001 i żarówka niema nic wspólnego z wzbudzeniem alta. Przyczyny świecenia: brak ładowania, padł przekaźnik, lub padła dioda na mostku


a skąd przekaźnik K2 "wie", że ma zgasić żarówkę?
co wzbudza alternator?
czy jeżeli padnie przekaźnik/dioda to ładowanie będzie?
można jakiś schemat?
Ostatnio edytowany przez keating, 23 Sty 2010 17:38, edytowano w sumie 1 raz
KRM MACHINES Sp. z o.o.
www.krm-machines.pl

Serwis maszyn budowlanych |
Naprawa i remonty hydrauliki siłowej | Silników spalinowych | Instalacji elektrycznej | Układów elektronicznych w maszynach.

Awatar użytkownika
keating
Młodszy operator

  • Posty: 162
  • Rejestracja: 15 Mar 2008 02:37
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 2

Postprzez lkop » 23 Sty 2010 11:43

keating napisał(a):
lkop napisał(a):jest to możliwe, w tej maszynie żarówkę gasi przekaźnik K2 na płycie A 1001 i żarówka niema nic wspólnego z wzbudzeniem alta. Przyczyny świecenia: brak ładowania, padł przekaźnik, lub padła dioda na mostku


a skąd przekaźnik K2 "wie", że ma zgasić żarówkę ?
co wzbudza alternator ?
czy jeżeli padnie przekaźnik/dioda to ładowanie będzie ?
można jakiś schemat ?


jak padnie przekaźnik to ładowanie będzie bo wzbudzenie jest wcześniej,
wzbudzenie idzie od KL15 przez rezystor 220 ohm
jak padnie dioda to ładowanie może być choć nie właściwe np bardzo duże (zazwyczaj jest to jedna z tych małych diód)
Ostatnio edytowany przez lkop, 23 Sty 2010 17:40, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
lkop
Operator

  • Posty: 378
  • Rejestracja: 07 Paź 2009 19:49
  • Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
  • Pochwały: 15

Maszyna: LIEBHERR, Case, Manitou , Silniki, Skrzynie biegów

Firma: PARTSERVICE


Postprzez adaxserwis » 23 Sty 2010 22:01

lkop napisał(a):
keating napisał(a):właściwie to jest niemożliwe, ale...

w normalnej sytuacji żarówka (kontrolka ładowania) jest po to, aby wzbudzić układ do działania (ładowania akumulatora). przy spalonej kontrolce ładowania nie będzie ładowania. i odwrotnie jeżeli żarówka się świeci to nie może być ładowania układ pozostaje niewzbudzony. jeżeli jest ładowanie to np może być ona źle podłączona, ale i tak jakaś inna żarówka musi wzbudzać układ ...




powiem ci szczerze że sprawa wygląda tak że jesli piszę że ładowanie jest to tak jest bo sprawdzałem w sposób dokładnie taki jak opisałeś
tak jak napisał LKOP przekażnik jest!!!!!!!!!!!!! podejżewałem to ponieważ nawet jak odpiełem przewód z wzbudzenia elternatora kontrolka i tak świeciła.
wcale mnie to nie żdziwiło bo jest to rozwiązanie stosowaane przez wiele firm np. VOLVO ja nie mając schematu zadałem takie pytanie na forum aby ułatwić sobie troszkę pracę,jesli chodzi o to jak to działa bardzo proste rozwiązanie stosowane nawet w ursusie 330 jesli jestes elektronikiem to jesli przypomnisz sobie lata szkoły to napewno to miałeś przerabiane. Ciekawostka firma produkująca elektronikę do maszyni pojazdów VALEO bardzo długo produkowała alternatory które same się wzbudzały a wyjście/wejscie D+ na alternatorze było tylko kanałem sygnałowym połączonym z przekażnikiem który wygaszal kontrolkę od ładowania.
zapytasz sie napewno jak to szło a bardzo łatwe rozwiązanie dodatkowy obwód w regulatorze napięcia nie czuj sie urazony moim opisem jesli cos w nim cie uraziło to przepraszam a nawiasem mowiąc kontrolka może świecić również jesli była by spalona dioda w mostku prostowniczym ale po odpięciu kontrolki od alternatora nie świeciła by się a tu było podejżenie albo przekażnika albo zwarcia w instalacji
pozdrawiam

adaxserwis
Nowicjusz

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 21 Sty 2009 21:37
  • Miejscowość: łódzkie

Postprzez PiatyElement » 10 Lis 2010 23:12

Witam
Ja miałem przypadek że kontrolka nie gasła ( w libherr 912 ) i uszkodzony był regulator napięcia przy alternatorze - wkręcony w alternator. Sprawdzałeś ?

Pzdr.

Awatar użytkownika
PiatyElement
Fachoperator

  • Posty: 688
  • Rejestracja: 20 Lut 2009 17:10
  • Miejscowość: Płock
  • Pochwały: 41

Maszyna: Żółta

Firma: SEMABUD


Postprzez lkop » 10 Lis 2010 23:25

zupełnie inny układ kolego, seria 4 ty masz 2 , no i temat juz dawno rozwiazany

Awatar użytkownika
lkop
Operator

  • Posty: 378
  • Rejestracja: 07 Paź 2009 19:49
  • Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
  • Pochwały: 15

Maszyna: LIEBHERR, Case, Manitou , Silniki, Skrzynie biegów

Firma: PARTSERVICE


Postprzez PiatyElement » 11 Lis 2010 23:10

Witam
Ikop: Wiem że temat stary ale nie znalazłem zdania typu: problem rozwiązany, że inny model i inne rozwiązania też widzę i dlatego napisałem w nawiasie o jaki model mi chodziło. A poza tym może ktoś w 912 będzie miał taki problem i tu trafi.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
PiatyElement
Fachoperator

  • Posty: 688
  • Rejestracja: 20 Lut 2009 17:10
  • Miejscowość: Płock
  • Pochwały: 41

Maszyna: Żółta

Firma: SEMABUD


Postprzez mechanior » 12 Lis 2010 00:07

no właśnie dlatego często apeluję o dopisywanie finału, bo jak już wszystko gra w maszynie to najnormalniej macie w dupie całe to forum i innych użytkowników którym może było by pomocne przeczytać co było nie tak i w jaki sposób znaleźć uszkodzenie i je naprawić
większość zagląda tu tylko gdy ma problem, wtedy jest wena i czas na pisanie postów, gdy go już rozwiąże to rzadko powie dziękuję, jeszcze rzadziej kliknie pomógł, a zamieścić rozwiązanie gdy doszedł do tego sam lub wie jak serwis mu to naprawił to już wogóle nie ma komu...

lkop napisał(a):no i temat juz dawno rozwiazany

jesteś świetnym przykładem treści zamieszczonej powyżej, fajnie że temat rozwiązany ale jak?

btw, najczęstszą przyczyną świecącej bezzasadnie kontrolki jest uwalona dioda odpowiedzialna za jej świecenie...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez lkop » 12 Lis 2010 08:34

akurat nie ja go rozwiązywałem, ale kolega który powinien to opisać, a to co napisałęś o tym że jak cos nie gra to tysiąc pytań ,postów, a jak po problemie to nawet dzięki brak, lub kliknąć pomógł to raz na 100

pozdrawiam

Awatar użytkownika
lkop
Operator

  • Posty: 378
  • Rejestracja: 07 Paź 2009 19:49
  • Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
  • Pochwały: 15

Maszyna: LIEBHERR, Case, Manitou , Silniki, Skrzynie biegów

Firma: PARTSERVICE


Postprzez mechanior » 12 Lis 2010 10:53

sorka, nie mam pretensji konkretnie do ciebie tylko tak ogólnie, bo takie zachowanie przeważa...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez martini_pl » 12 Lis 2010 17:54

I tu niestety się zgadzam z kolegą lkop czego niestety przykładem jest sam kolega PiatyElement, który powinien wiedzieć o co chodzi bo kilkanaście razy rozmawialiśmy przez telefon i czasami na mój koszt. Także kolego PiatyElement przypomnij sobie nasze rozmowy z forum Elektrody i jak mi podziękowałeś jak Ci koparka stanęła na zakręcie. Przepraszam za dygresję i brak związku z tematem ale nie mogłem się powstrzymać.

martini_pl
Fizol

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 26 Maj 2009 18:18
  • Miejscowość: Kraków

Postprzez PiatyElement » 12 Lis 2010 18:40

Martini_PL - przepraszam publicznie, naprawię błąd, ale przez prawie rok nie bywałem w necie ( co widać po forum ) i w temacie - problemy rodzinne. PW już poszło.

Ponadto ja raczej przykładem w tym co napisał Mechanior nie jestem, gdyż raczej staram się zakończać posty i podawać przyczyny.

Pzdr

Maciek.

Awatar użytkownika
PiatyElement
Fachoperator

  • Posty: 688
  • Rejestracja: 20 Lut 2009 17:10
  • Miejscowość: Płock
  • Pochwały: 41

Maszyna: Żółta

Firma: SEMABUD


Postprzez martini_pl » 12 Lis 2010 18:48

Ok
Doceniam to, że zrobiłeś to publicznie. Po prostu nie obiecuj, jeśli nie możesz spełnić obietnic. Temat zamknięty. Pozdrawiam również. Piwo wypijemy kiedy indziej :wink:

martini_pl
Fizol

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 26 Maj 2009 18:18
  • Miejscowość: Kraków

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej