Strona 1 z 1

Zerwany gwint - jak to naprawić

PostWysłany: 27 Sty 2011 19:37
przez mariuszgtv
Cześć.
Ta moja JCB mnie wykończy. Jakiś "majster" dokręcał czujnik ciś. oleju w głowicy, ale zapewne nie słyszał o tym czymś, magicznym narzędziu Kluczu Dynamometrycznym i... zerwał gwint w głowicy i tak zostawił. Z czasem zaczęło przepuszczać olej prosto na wiatrak a z niego na silnik. Teraz tak leje ze w ciągu 1 do 1.5 minuty wyleciało ok 1/5 oleju z silnika. Znam sposób z nawiercaniem gwintowaniem i tulejowaniem lub wkładaniem sprężynek. Czy mogę to zrobić na jakimś Specyfiku klej/Poxilina zrobić bo mnie szlak już trafia, i nie chce mi się rozbierać pół silnika tyko po to żeby dostać się do głowicy nawiercić i nagwintować. Jaki klej może zdać tam zadanie? Przepraszam za słownictwo.

Admin
Słownictwo poprawione, na przyszłość pamiętaj o innym upuszczaniu ciśnienia :mrgreen:

PostWysłany: 27 Sty 2011 20:35
przez manius
kolego slownictwo napewno nie takie na forum ogolnym...
wracajac do sprawy, to wykrecajac czujnik masz tam jeszcze jakies resztki gwintu??
mozno to osadzic na kleju, klej (lub silikon) musi byc napewno odporny na wysokie temp, i oczywiscie na dzialanie oleju, powinienes cos znależc w sklepach typowo technicznych lub do sam ciezarowych. daj znac pozniej co i jak.

PostWysłany: 27 Sty 2011 20:44
przez mariuszgtv
Jeszcze raz Wielkie Sorry za słownictwo ale ciśnienie miałem dzisiaj wyższe niż ta moja JCB w układzie hydr. Resztki gwintu są(takie rowki) na początku, nie wiem jak dalej ale śruba wchodzi luźno.
Do Amin'a: Dzięki za porawienie postu, muszę sobie załatwić zawór bezpieczeństwa :mrgreen:

[ Dodano: Pią Sty 28, 2011 6:01 pm ]
Kupiłem Klej "Metal Bond", czy miał ktoś styczność z tym spoiwem, czy to wytrzyma :?:

PostWysłany: 28 Sty 2011 20:29
przez manius
sluchaj jesli jest tak strasznie źle, ze sruba wchodzi luźno, to zastosuj przy tym kleju metode hydrauliczna, czyli wkrec go dodatkowo na konopiach i kleju, i nie ruszaj silnika dopóki klej nie stwardnieje, dobrze bylo by zeby to bylo robione w dodatniej temp, najlepiej ogrzewanej hali i oczywiscie wszystko odtluszczone i oczyszczone.

PostWysłany: 28 Sty 2011 20:48
przez mariuszgtv
Ogrzewanie będzie problem, śruba wchodzi luźno ale zasami zachacza o rowki.
i nie ruszaj silnika dopoki klej nie zatwardnie

to jest oczywiste i jeszcze jedno, czy panują tam bardzo duże ciśnienia?

PostWysłany: 28 Sty 2011 21:48
przez medion
dodatkowo na konopiach i kleju,


z tymi konopiami to sie zastanów lepiej, klej lub silikon czerwony taki do 1000 C i powinno trzymać, najważniejsze dobrze odtłuszczone, wtedy i klej i silikon wytrzyma bez problemu można próbować na Poxipol dwu składnikowy
pozdrawiam

PostWysłany: 29 Sty 2011 11:25
przez mariuszgtv
Już kupiłem Klej o wdziękcznej nazwie "Metal Bond" :lol:. A wracając do konopi, to mam je dać na gwint śruby?

[ Dodano: Sob Sty 29, 2011 5:43 pm ]
No trochę pszesadziłem, aż tak źle nie jest, ale jak wkręcę śrubę to ma lekki luz (rusza się)

PostWysłany: 01 Lut 2011 01:02
przez Hydro-Napęd
Kup sobie klej anaerobowy w stylu LOCTITE do hydrauliki (chyba 543) posmaruj gwint zakręć i poczekaj z 30 minut

PostWysłany: 04 Lut 2011 18:38
przez mariuszgtv
Zrobiłem na moim kleju "Metal Bond" :mrgreen: , i wszystko działa nic nie leje/cieknie.

Do moderatora/ administratora, problem rozwiązany Temat do zamknięcia