Strona 1 z 1

Luzy 8015 - nowe tuleje i sworzenie?

PostWysłany: 11 Lut 2011 22:26
przez Mariuch
Czy można kupić oryginalne tuleje ze sworzniami do 8015 i ile to może kosztowac, bo lyżka dosyć mocno mi już lata?

PostWysłany: 11 Lut 2011 22:41
przez borex1996
Jak masz rozbite otwory i sworznie to oryginały raczej nic ci wiele nie dadzą :wink:
Oryginały mają określoną średnicę, a twoje otwory racze nie :mrgreen:
Raczej trza dorabiać tuleje i sworznie u tokarza na ciasno, najwyżej pózniej użyć rozwiertaka. Moja rada...
Pozdrawiam

PostWysłany: 11 Lut 2011 23:44
przez piotr 40
witam.....odezwij sie do mnie,może cos pomogę.....

PostWysłany: 15 Lut 2011 22:19
przez qwert
Witam
Jak cenowo wygląda sprawa? skoro nowe oryginalne tuleje i sworznie nie będą pasować.
I czy po założeniu zamienników wytrzymają podobnie jak oryginały?
Czy warto wymienić cały komplet? czy lepiej kasować najgorsze luzy? :roll:

PostWysłany: 15 Lut 2011 23:04
przez AREKPL11
qwert napisał(a):Witam
Jak cenowo wygląda sprawa? skoro nowe oryginalne tuleje i sworznie nie będą pasować.
I czy po założeniu zamienników wytrzymają podobnie jak oryginały?
Czy warto wymienić cały komplet? czy lepiej kasować najgorsze luzy? :roll:


jak cie stać to rób całość bo takie cykanie po sworzniu do niczego dobrego nie prowadzi i cały czas będziesz się wkurzał że to jeszcze nie TO :evil: jak ja się dowiadywałem do swojej mini to tak od dwójki do trójki ile by to nie było zawsze boli :mrgreen:

PostWysłany: 16 Lut 2011 17:23
przez mariuszgtv
AREKPL11, ma racje nie wymieniaj sworzni po jednym, to tak jakbyś w silniku benz. wymieniał po jednej świecy, a silnik dalej przerywał, a usterka ustąpi po wymianie wszystkich świec(byłem kiedyś mech. w jednym warsztacie samochodowym i był tam taki klient). Tak samo będzie ze sworzniami, wyminiesz 2 a inne będą robiły takie szarpnięcia że te nowe znowu się rozbiją.

PostWysłany: 17 Lut 2011 23:17
przez lukaszzbro
Masz parę opcji, które ludzie stosują w naszym kraju.
1.Zawsze można stare sworznie przepuścić przez tokarkę (jeśli będą w miarę ok i będą się dobrze skrawać), i dać nowe tulejki dorabiane.
2. Rozbite otwory można spawać ( jeśli się da) i dać na wytaczarkę na wymiary nominalne.
3. Rozbite otwory dajesz na wytaczarkę i tuleje dorabiane nad wymiarowe.
4. Rozbite otwory dajesz na wytaczarkę wstawiasz tuleje dorabiane przywracające wymiar nominalny, wtedy resztę możesz dać kupne.
5. Nadspawywanie sworzni i staczanie.

Ja bym zrobił luzy na koniku, siłowniku obrotu, głównych sworzniach. Luzy przeszkadzające w pracy są to głównie te związane z obrotem, no i wieniec obrotu, ale to już inna bajka. Bo to że maszyna ma luz na mechaniźmie zamykania łyżki to specjalnie nie przeszkadza.

Re: Luzy 8015 - nowe tuleje i sworzenie?

PostWysłany: 03 Lip 2011 11:10
przez TBucki
A pytanie z jakiego materiału wykonać tuleje na końcu ramienia, co wchodzą w nie sworznie łyżki?
Z czego w ogóle najlepiej wykonywać tuleje?

Re:

PostWysłany: 04 Lip 2011 19:33
przez serwisant
borex1996 napisał(a):Jak masz rozbite otwory i sworznie to oryginały raczej nic ci wiele nie dadzą :wink:
Oryginały mają określoną średnicę, a twoje otwory racze nie :mrgreen:
Raczej trza dorabiać tuleje i sworznie u tokarza na ciasno, najwyżej pózniej użyć rozwiertaka. Moja rada...
Pozdrawiam

Jeżeli doszło do takich uszkodzeń, że powybijało otwory montażowe- to nie świadczy za dobrze o obsłudze!
Mam nadzieję że do czegos takiego nie doszło i wtedy albo oryginały albo zamienniki- wybór nalezy do ciebie
Natomiast jężeli wybite sa otwory wtedy tak jak pisza koledzy wytaczarka i dorabianie. Powodzenia

Re: Luzy 8015 - nowe tuleje i sworzenie?

PostWysłany: 07 Lip 2011 23:50
przez medion
Kolego piszą ci głupoty o
1) jakimś toczeniu sworzni na tokarce :crazy:
2) o napawaniu sworzni
może pakułami ktoś ci doradzi teflonem żeby było cicho :wall: :crazy: :wall:
Ludzie to są sposoby handlarzy i takie rzeczy można robić w wozie co w pole jedzie.
Sworzeń powinien mieć twardość powłoki ok 50-60 hrc chciałbym zobaczyć tą tokarke która to zabieli a takie próby widziałem i śmiech na sali.

Albo to zlecisz zakładowi ślusarskiemu który jest wyposażony w minimum w tokarke, szlifierke (ale nie kątową) roztaczarke-(niekoniecznie) i ci to zrobią porządnie
Albo sam będziesz się mordował i efektu super nie uzyskasz a czasu to stracisz sporo

Materiał na sworznie i tuleje 16HG, 18hg, 20Hg -- jest to idealny materiał do obróbki i nawęglania - pozwoli uzyskać odpowiednią twardość powłoki oraz przy sworzniach rdzeń pozostanie plastyczny

Luzy 8015 - nowe tuleje i sworzenie?

PostWysłany: 08 Lip 2011 13:29
przez Klawek
medion napisał(a):powinien mieć twardość powłoki ok 50-60 hrc chciałbym zobaczyć tą tokarke która to zabieli

jak dobry tokarz dobra maszyna i odpowiedni nóż da się toczyć!!!!
tylko trzeba umieć a nie wszycy potrafią!!