wibako

Neusona 2700RDV pękła gąsienica

Forum minikoparek wszystkich producentów

Moderator: mechanior

Neusona 2700RDV pękła gąsienica

Postprzez masonry » 29 Cze 2011 23:28

Marka i model maszyny: Neuson
Rok produkcji: 1998

Witam
Dzisiaj jadąc koparką coś ją przyhamowało i po chwili głośno strzeliło.
Okazało się że naleciało tłucznia i jakoś tak się zaklinował w napędzie że rozsadziło gąsienicę.
Tak mi się wydaje ze to przez ten tłuczeń.
Dokładnie zerwało druty wzmocnienia z zewnętrznej strony (tą wiązkę drutów co jest zatopiona w gumie z obu stron łańcucha).
Z zewnątrz guma gąsienicy nie pękła. Czy koledzy macie jakiś sposób aby chociaż na razie wzmocnić to miejsce? Chociaż na kilka dni.
Wiem ze muszę kupić nową gąsienicę, ale mam ważną robotę i głupio by było jej nie dokończyć, (pomimo ze to co zarobię przez te kilka dni i tak w całości pójdzie na zakup gąsienicy, szkoda bo gąsienice są tak grube ze spokojnie 3 lata by wytrzymały jak nie lepiej).
Przy okazji może ktoś wie dokładnie jaki typ gąsienicy wchodzi do Neusona 2700RDV?

masonry
Fizol

Maszyna: Neuson 2700 RDV


Reklama

simmet

Re: poszukuję gąsienicy

Postprzez Intramex » 30 Cze 2011 11:26

gasienice maja to do siebie, ze pekaja :( mam takie na magazynie jak cos. szerokosc 230mm.
Intramex Polska - nasza strona
Podwozia gąsienicowe, napędy gąsienic
Części CAT,Komatsu
Zęby, lemiesze, groty, oleje, filtry
tel. 781-314-101

Nasz facebook - lubię to!

Awatar użytkownika
Intramex
Operator

  • Posty: 329
  • Rejestracja: 16 Lis 2009 16:19
  • Miejscowość: gliwice
  • Pochwały: 1

poszukuję gąsienicy

Postprzez drivver » 02 Lip 2011 11:00

masonry napisał(a):Czy koledzy macie jakiś sposób aby chociaż na razie wzmocnić to miejsce? Chociaż na kilka dni.

Najlepszą metodą jest łańcuch- owijasz łańcuch dookoła gąsienicy i skręcasz śrubą. W terenie się sprawdzi nawet na dłuższy czas dopóki nie wydrze płytki z gąsienicy. Na asfalcie jeśli pracujesz to tylko wzmocnić uszkodzone miejsce taśmociągiem z zewnątrz i z wewnątrz wiercisz dziury przez płytkę najlepiej 2 za pęknięciem i skręcasz śrubami innych metod nie znam.
Sam kiedyś ratowałem się pasem do zabezpieczania ładunku ale nie ma gdzie dać klamry tak żeby go nie uszkodziło i się przecierał.

drivver
Pomocnik operatora


Re: Neusona 2700RDV pękła gąsienica

Postprzez skrzatster » 02 Lip 2011 19:53

Teraz teoretyzuje a jakby właśnie wywiercić 2 lub 4 otwory (każde 2 na połowę gąsienicy) 2 płytki przed i 2 za i wstawić powiedzmy pasek gumy powiedzmy z takiego pasu transmisyjnego jakie są na kopalniach (guma grubości około 1.5-2 cm wzmacniana włóknami). Jak sądzicie zdało by to egzamin na czasowe zastąpienie ubytku? Oczywiście dopóki płytki nie wyjdą na wierzch i/lub do zakupu nowych gąsienic?

skrzatster
Operator

  • Posty: 299
  • Rejestracja: 07 Gru 2009 21:39
  • Miejscowość: Zawoja
  • Pochwały: 1

Maszyna: Kubota KH 66
Renault Midlander S110


Neusona 2700RDV pękła gąsienica

Postprzez kacper16 » 03 Lip 2011 19:38

Kolego wiem, że polak potrafi-ja tez cudowałem ale szczerze CI radze ten czas co poświęcisz na te pseudo naprawy to poświęć na szukanie w necie tanich i dobrych gąsek i zaoszczędzisz więcej bo narobisz się a nici z tego, przewiercić gąskę to nie tak łatwo, jeśli mnie nie posłuchasz sam z czasem stwierdzisz, że miałem racje-pozdrawiam

kacper16
Pomocnik operatora

  • Posty: 69
  • Rejestracja: 23 Sty 2010 15:13
  • Miejscowość: Końskie

Maszyna: JCB 3CX

Firma: RAV KOP-BUD


Neusona 2700RDV pękła gąsienica

Postprzez masonry » 03 Lip 2011 21:48

Koledzy wymiana gąski jest pewna i przesądzona.
Na razie pracuję na uszkodzonej i nic się z nią nie dzieje. nawet guma jeszcze do końca nie pękła.
Myślałem ze jak pękło wzmocnienie to gąska rozpadnie się w kilka godzin i trochę spanikowałem.
Wygląda na to ze jednak jest to bardzo wytrzymałe.
Problem natomiast jest z określeniem rozmiaru gąsek.
Moze ktoś potrafi mi wytłumaczyć co znaczą poszczególne cyfry w oznaczeniu?
U mnie jest na uszkodzonej 030 055 72 a na dobrej 030 055 71.
Liczyłem ogniwa i liczby 72 i 71 zgadzają się z ilością ogniw łańcucha, dziwne tylko że nie są obie jednakowe.
Szerokość gąsek to jakieś 30 - 32 cm (zależy jak się mierzy) to mogło by się zgadzać z liczbą 030 w oznaczeniu.
Natomiast co oznacza 055?
Nie mogę znaleźć gąsek o tym oznaczeniu.

masonry
Fizol

Maszyna: Neuson 2700 RDV


Re: Neusona 2700RDV pękła gąsienica

Postprzez skrzatster » 04 Lip 2011 13:58

Kolego wymiary gąsienic np. 300x109x39 odczytujesz w ten sposób: 300 to szerokość gąsienicy, 109 to długość podziałki inaczej długość jednego ogniwa, a 39 to liczba ogniw. Czyli wzorek masz: Szerokość x długość ogniwa x ilość ogniw. W twoim wypadku numer 055 oznacza długość ogniwa.
Co do samej zmiany przygotuj się że nowa gąsienica może wydawać się za mała i nie chcieć wejść mimo że rozmiar taki sam. Jest to normalne gdyż jak to nowe jeszcze nie rozciągnięte :) Więc przygotuj sobie wiadro cierpliwości i ze 2 siły :mrgreen:
Pozdrawiam

skrzatster
Operator

  • Posty: 299
  • Rejestracja: 07 Gru 2009 21:39
  • Miejscowość: Zawoja
  • Pochwały: 1

Maszyna: Kubota KH 66
Renault Midlander S110


Re: Neusona 2700RDV pękła gąsienica

Postprzez medion » 08 Lip 2011 00:01

jak czytam o łataniu gąsek to się zastanawiam czego polak nie wymyślił jeszcze
ta gaska pęknie prędzej niż myślisz teraz jeżdzisz spokojniej i uważasz na nią i jeszcze dlatego się kupy trzyma,
ten pomysł z tym pasem transportowym super tylko ta klamra :lol: :lol: :lol:
mam takie dwie naderwane oddam gratis może sobie ktoś skręci śrubkami bieżnik jak nówka Bridgestone
sssss

medion
Młodszy operator

  • Posty: 154
  • Rejestracja: 16 Gru 2010 20:22
  • Miejscowość: PL
  • Pochwały: 1

Neusona 2700RDV pękła gąsienica

Postprzez korba71 » 08 Lip 2011 19:45

A ja bym sciagnoł gaski podparł sie łyzką i jezdził na kołach napedowych :D tylko nie mówcie ze sie nie da

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Re: Neusona 2700RDV pękła gąsienica

Postprzez drivver » 09 Lip 2011 21:29

medion napisał(a):
ten pomysł z tym pasem transportowym super tylko ta klamra :lol: :lol: :lol:

Zawsze możesz związać bez klamry i napiąć gąskę. Nie każdy pracuje w terenie płaskim jak stół :lol: czasami wyjechać na jednej gąsienicy się nie da bo zamiast podpierać się łyżką trzeba się nią ciągnąć, nie każdy ma też serwis z częściami pod nosem. Nie każdy może sobie też pozwolić zostawić kopaczke w korycie górskiego potoku/rzeczki na 2-3 dni w oczekiwaniu na zamówioną gąsienice :lol:

drivver
Pomocnik operatora


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej