Strona 2 z 2

Zimny ok ciepły słaby

PostWysłany: 20 Sie 2011 22:33
przez opium
Wymontowałem pompę i wszystko się wyjaśniło. Do pompy głównej (tłoczkowej ) jest przykręcona pompa zębata (obrót i lemiesz) a pomiędzy tymi pompami jest pompa zębata sterowania na której są widoczne zarysowania na kołach zębatych i obudowie ( myślę, że powinno dać się to zregenerować)
Może posiada ktoś namiary na sprawdzoną firmę regenerującą pompy (na Śląsku jest parę takich firm)

ImageImageImage

Zimny ok ciepły słaby

PostWysłany: 21 Sie 2011 12:08
przez grzegorz200
Regeneracja tych pomp jest trochę kontrowersyjna, ale spróbować można zawsze... spróbuję się dowiedzieć, ile by Cię kosztowała sama pompa doładowująca, myślę, że nie powinna być strasznie droga, tylko zapewne trzeba będzie na nią poczekać około miesiąca. Jeśli nie ma specjalnego portu pomiarowego, to wepnij się po prostu w obieg niskiego cisnienia i raczej na pewno jest jakaś regulacja owego ciśnienia... najprawdopodobniej jest w postaci zaworu ukrytego pod śrubą i regulowanego podkładkami, szukaj w okolicy króćca wyjścia niskiego ciśnienia. A skoro masz rozebrane pompy, tak że nie powinno być z tym problemu...

Re: Zimny ok ciepły słaby

PostWysłany: 21 Sie 2011 12:46
przez opium
Sytuacja z tą pompą wygląda tak, że ona nie ma jako tako swojej obudowy (korpusu) tylko jest pomiędzy korpusami pompy tłoczkowej z jednej strony i pompy zębatej z drugiej.
grzegorz200 napisał(a):...i raczej na pewno jest jakaś regulacja owego ćiśnienia...najprawdopodobniej jest w postaći zaworu ukrytego pod śrubą i regulowanego podkładkami..szukaj w okolicy króćca wyjścia niskiego ciśnienia.a skoro masz rozebrane pompy, tak że nie powinno być z tym problemu...

Myślisz o zwiększeniu ciśnienia na tej pompie i jej nie regenerować ? W sumie potrzeba mi tylko te 25-35 bar.
Masz rację grzegorz200 dużo nie powinna kosztować. Wie może ktoś gdzie mogę zamówić taką pompę?

Potrzebuję takie elementy ( w sumie to cała pompa sterowania )
ImageImage

Zimny ok ciepły słaby

PostWysłany: 21 Sie 2011 19:33
przez grzegorz200
ciśnienie ma być tam takie jakie zaleca producent, nie może być ani za niskie, ani za wysokie....jak pisałem sprobuję się dowiedzieć ile by kosztowały nowe elementy do tej pompy, i jakie ma być tam ciśnienie....po za tym spotkałem sie z sytuacjami, że niskie ciśnienie nie jako uciekało....ale skoro piszesz ,że jest porysowana, to chyba raczej tego właśnie wina...

Zimny ok ciepły słaby

PostWysłany: 21 Sie 2011 20:45
przez opium
Ten niebieski oring w pompie też nie jest szczelny, wygląda jakby go przytopiło i ciśnienie na pewno uciekało. Możliwe że jakbym go wymienił to by ciśnienie wzrosło, ale jak mam to wszystko rozkręcone to pasuje coś zrobić z tymi zarysowaniami i wtedy będzie git :faja:

Zimny ok ciepły słaby

PostWysłany: 21 Sie 2011 21:57
przez mechanior
takich pomp się nie regeneruje bo nie ma taniego sposobu na odtworzenie powierzchni uszczelniających zestawu tłoczącego i obudowy

Zimny ok ciepły słaby

PostWysłany: 24 Sie 2011 19:59
przez grzegorz200
rozmawiałem z kolegą z seerwisu atlasa...sprawdzał, i owszem...pompy kayaby występują u nich też...jeśli miałby sprawdzić twoja maszynę, to poproszę o numer seryjny...z tym, że to też może byc loteria, bo te pompy występują w 3-ech wersjach..sprobuj może na razie zregenerować ja trochę...oring ten na zdjęciu ponoć ma taki być...nowe też wyglądają jakby przytopione...cała nowa pompa kosztuje około 5500PLN netto...

Zimny ok ciepły słaby

PostWysłany: 28 Sie 2011 20:57
przez opium
Dzięki za pomoc.
Zawiozłem pompę do fachury, zarysowane były boczne płaszczyzny kół zębatych i obudowy - będzie próba regeneracji.
Zobaczymy co z tego wyniknie, o efekcie naprawy podzielę się na forum :D .

Kupię w rozsądnej cenie 80-100 litrów oleju: "FUCHS" TITAN HYD 1030
filtr oleju hydraulicznego: TEREX 5.380.660.852 I/BJ-D - lub zamiennik
smar 10-40 kg FUCHS RENOLIT MO2
mile widziana oferta na e-maila

Zimny ok ciepły słaby

PostWysłany: 29 Sie 2011 07:54
przez mechanior
podaj majla albo zadzwoń na 607-848-217 to dostaniesz ofertę

Zimny ok ciepły słaby

PostWysłany: 29 Sie 2011 22:04
przez opium
irekbia@op.pl

Przy każdym poście pod profilem jest "Prywatna wiadomość albo "e-mail", tylko nie wiem czy to działa bo nigdy nie korzystałem z tych opcji :?

Zimny ok ciepły słaby

PostWysłany: 29 Sie 2011 23:01
przez mechanior
majl jest pewniejszy bo wiadomości z forum przychodzą w bardzo zagmatwanej formie

Re: Zimny ok ciepły słaby

PostWysłany: 31 Sie 2011 01:24
przez opium
opium napisał(a):irekbia@op.pl

Mechanior mógłbym prosić o ofertę (olej hydrauliczny dobrałem przez wyszukiwarkę "fuchsa")- polecasz inny czy ten jest ok ??

Zimny ok ciepły słaby

PostWysłany: 31 Sie 2011 08:31
przez mechanior
robi się...
do hydrauliki Bobcata powinieneś wlać olej silnikowy 15W40 lub 10W40 (mineralny) - tak mnie uczyli na szkoleniu w fabryce BOBCATa, strona FUCHSA z dobieraniem olejów jest dla mnie zagadkowa, nie wiem jaki klucz stosują czasem piszą dziwactwa
HYDRAMOT jest uniwersalnym olejem i do silnika i do hydrauliki, nie zaszkodzi ale jest droższy...
co do smaru RENOLIT MO2 to dobry wybór
filtr dobiorę ci z katalogu WIX i FLEETGUARD...

Zimny ok ciepły słaby

PostWysłany: 31 Sie 2011 08:59
przez opium
Moja koparka to SCHAEFF HR18 rok 2001 nr 180 / 0775

Zimny ok ciepły słaby

PostWysłany: 31 Sie 2011 23:32
przez mechanior
jeśli tak to możesz lać do hydrauliki FUCHS TITAN UTTO TO4 SAE 10W
jednak bardzo możliwe że masz maszynę zalana olejem HV 46