Forum minikoparek wszystkich producentów
03 Lut 2013 17:01
Na wstępie witam wszystkich kopaczkowych.
Forum przeczytałem chyba całe bo jest bardzo ciekawe, aż w końcu zdecydowałem się zarejestrować gdyż mam dylemat.
Mianowicie w dtr'ce do mojej 801.5 mam napisane, żeby do zwolnić lać olej silnikowy SAE 30, natomiast czytając forum natknąłem się na informacje, że w innych mini leje się przekładniowy 75W90.
Przyznam się, że rok temu wymieniłem olej zgodnie z dtr na SAE 30, a w ciągu sezonu przy okazji kompleksowych wymian na 75W90 i w mojej subiektywnej opinii kopaczka jakby na nim lepiej jeździła i chętniej skręcała; poza tym ten SAE 30 to wiadomo typowy olej do kosiarek i tak nie do końca mi się chce wierzyć, żeby producent go zalecał.
Moje pytanie jest takie czy można bezpiecznie stosować dobrej jakości olej przekładniowy do zwolnic w jcb?
03 Lut 2013 22:13
Jeśli chodzi o skręcanie i jazdę, to tu jeśli olej jest <jakikolwiek> to powinno być ok, wątpie żeby rodzaj oleju w zwolnicy miał jakieś znaczenie, wchodzą go może z dwie setki ...
My lejemy póki co to i do kuboty i do cata 80w90 i jest ok już kilka lat
04 Lut 2013 00:01
ja stosuje 80W90 do zwojnic
sprawdza się bardzo dobrze
04 Lut 2013 00:16
Miałem zalane hipolen. I nie poleca tego oleju. Niby ma parametry, ale latem coś strasznie w koparce śmierdziało, zapach jak propan butan. Ile się nakombinowałem co tak czuć, bo raz śmierdziało, a raz nie. Nawet się śmiali, że koparka na gaz. Okazało się, że to olej w zwolnicach przy dużych upałach tak było czuć, smród nie samowity.
Potem nie miałem czym i zalałem olejem oryginalnym z cata ze zmiennika (olej przekładniowy na wysokie temp.) i zapach propan-butanu znikł.
04 Lut 2013 10:26
Dzięki, tak myślałem, że to bez większego znaczenia.
U mnie na 75W90 silniki jazdy jak by ciszej i bardziej miękko pracowały.
Moje obawy wynikają z faktu, że wymieniając olej w skrzyniach w samochodach - w jednym mam zalecany API GL-4 a w drugim GL-5 - będąc w serwisie od skrzyń po porządny olej przekładniowy usłyszałem od mechanika, że skoro producent zaleca taki a taki olej to należy się tego trzymać gdyż stosowanie oleju o nieco innych parametrach (mieli akurat tylko gl-4 renomowanej firmy a nie chciałem drugiego auta zalewać badzieweim za 20zł i wziąłbym więcej tego dobrego do obu aut) może to prowadzić do powstawania ognisk korozji w mechanizmie skrzyń.
04 Lut 2013 10:52
75w90, 80w90 to oleje do zwolnic minikoparek, m.in. jcb. sae30 wlewa się do zwolnic, ale trochę innych sprzętów. choćby cat ma zalecenie sae30.
api gl-5 to nowsza wersja gl-4, więc mając zalecenie stosowania gl-4 można spokojnie zalać gl-5. zawiera on więcej uszlachetniaczy.
04 Lut 2013 23:23
Zużyty olej przekładniowy strasznie śmierdzi, ale zwolnica jest szczelna i nie m odpowietrzenia, jak ci śmierdziało to musisz mieć gdzieś wyciek... Ja miałem w jednej zwolnicy suszę, <nawet gdzieś tu foto wrzuciłem> ale po zdjęciu pokrywy smród był nie do wytrzymania, podobny do smrodu gazu
05 Lut 2013 00:21
To, że zwolnica jest szczelna to wiem. Raczej żadnego przecieku nie było. Działo się to tylko w ogromny upał i to nie zawsze. Podejrzewam, że robiło się ogromne ciśnienie w skutek wysokiej temperatury i uszczelniacz puszczał gaz. Wystarczyło odkręcić tylko korek i pojawił się znajomy zapach. Jak wzrośnie temperatura w zwolnicy to musi pojawić się ciśnienie.
26 Lut 2013 19:44
jak jest napisane SAE30 to macie lać SAE30
i ten olej to nie jest silnikowy tylko hydrauliczno-przekładniowy z normą TO-2 lub TO-4
oleje przekładniowe 75W90 lub 80/85W90 mogą być doskonale zastępowane przez oleje hydrauliczno-przekładniowe o lepkościach UTTO SAE30 lub UTTO/STOU 10W30 nawet posiadają normy API GL-4 i GL-5
gęstość nie ma tu nic do zdolności smarnych, dobrej jakości olej 10W30 będzie lepszy od każdego 80W90, poza tym ma mniejsze opory na zimno i lepsze zdolności smarne na ciepło, dłuższą żywotność i lepsze zdolności konserwacyjne w stosunku do stali, materiałów uszczelnień, łożysk itp...
26 Lut 2013 21:06
Jasno i fachowo. Dziękuję za poświęcenie chwili na wyjaśnienie tematu.
Pzdr.
27 Lut 2013 00:16
zapomniałem dodać że można zastępować oleje GO (przekładniowe) 75W90/80W90 olejami UTTO i STOU SAE30 lub 10W30 ale nie można tego robić ODWROTNIE to znaczy nie wolno wlać oleju 85W90 do mostu, zwolnicy czy skrzyni biegów w której zaleca się stosowanie oleju UTTO/STOU SAE10W SAE30 lub 10W30 czy 10W40
11 Kwi 2019 09:02
Witam chciałbym odswierzyc temat. Chce wymienić w mojej mini Jcb 8015 olej w zwolnicy niestety nie posiadam dtr dzwonilem do serwisu i Tam powiedzieli zeby lac oryginał HP 90 ze specyfikacja gl 5 w domu posiadam shell spirax 80w90 gl 5 ale tan w serwisie powiedział ze każdy inny to na własną odpowiedzialnosc. Koledzy doradzcie co zalać może ktoś z was ma ta maszynę i podzieli sie jakim olejem zalewal
Pozdrawiam
14 Kwi 2019 20:10
A co ci ma powiedzieć pracownik serwisu? Poza tym co to znaczy NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ? Jak kupisz u nich to dadzą ci gwarancję? Nie słuchaj bełkotu, lej tego spiraxa, nie jest gorszy od innych...
16 Kwi 2019 16:02
Tylko jest jeszcze jedna kwestia bo nie wiem jaki olej byl wlany poprzednio
16 Kwi 2019 19:03
nie ma różnicy on tylko tryby smaruje, wlej to co masz i zmieniaj co 500h i tyle.
20 Kwi 2019 11:13
A ile tego oleju do zwolnić powinno się wlać ?
20 Kwi 2019 15:20
do poziomu na zwolnicy masz zaznaczone, pewnie wejdzie jakieś 0,3L do każdej
20 Kwi 2019 15:43
A słuchajcie jest taka możliwość ze zaolnice pobierają z głównego zbiornika oleju? , bo nigdzie nie widzę miejsca żeby go wlać chyba za trzeba dekiel odkręcać
20 Kwi 2019 16:00
Nie ma takiej możliwości.
21 Kwi 2019 09:51
Powinieneś mieć co najmniej 2 slubki do odkrecenia przez które wlewasz olej
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.