wibako

Cat 301.7 D vs JCB 8018?

Forum minikoparek wszystkich producentów

Moderator: mechanior

Cat 301.7 D vs JCB 8018?

Postprzez wlodi1234 » 12 Lut 2014 23:30

Przymierzam się do zakupu minikoparki. Koparka ma być nowa. Wybór padł na CATa 301.7 D oraz JCB 8018. Posiadam dość spory fundusz (120 tys). Z dotychczasowych zasłyszanych opinii kolegów operatorów bardziej przychylam się do CATa (przede wszystkim mocniejsza konstrukcja i silniejsza hydraulika). Jeśli chodzi o JCB słyszałem trochę negatywnych słów (np. zastosowanie teflonowych tulei co bardzo szybko powodowało luzy choć podobno zostało to poprawione), lecz do zakupu 8018 skłania mnie bliskość serwisu a za razem dostęp do części. Zależy mi przede wszystkim na opiniach operatorów tych koparek. Z góry dzięki!

wlodi1234
Nowicjusz

  • Posty: 10
  • Rejestracja: 23 Sty 2014 14:08

Maszyna: Terex TC16

Firma: Inter-tech


Reklama

simmet

Re: Cat 301.7 D vs JCB 8018?

Postprzez defcon1 » 14 Lut 2014 21:20

(np. zastosowanie teflonowych tulei co bardzo szybko powodowało luzy choć podobno zostało to poprawione)
JCB ma teflonowe tulejki w miejscach gdzie wbijasz sworznie do łyżki, jeśli będziesz smarował po każdej zmianie łyżki to do momentu pojawienia się katastrofalnych luzów upłynie 2000h, koszt kompletu to 120 zł netto plus wymiana która jest prosta,wiec nie koszt, bardziej czepiał bym się tego ze JCB w zadnym miejscu nie stosuje uszczelnień tulejek simeringami !!! w Takeuchi 90% tulejek jest z obu stron zabezpieczona simeringiem w dodatku w przeciwieństwie do JCB sworznie i tulejki są hartowane, JCB stosuje tulejki z metali kolorowych. Ciekaw jestem jak to wygląda w mini CAT-a?
Ostatnio edytowany przez defcon1, 14 Lut 2014 22:58, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
defcon1
Operator

  • Posty: 328
  • Rejestracja: 16 Lip 2010 20:56
  • Miejscowość: Kraków
  • Pochwały: 9

Maszyna: KOBELCO TAKEUCHI

Firma: www.koparka-wieliczka.pl


Cat 301.7 D vs JCB 8018?

Postprzez Arcio » 14 Lut 2014 22:10

defcon1 napisał(a):Ciekaw jestem jak to wygląda w mini CAT-a?

To było pytanie do mnie??? :mrgreen:
301.5 301.6 301.8 mają uszczelniacze, tulejki wykonane z materiału o którym z różnych powodów nie chcę mówić, ale jest to metal
301.6C 301.8C są bez uszczelniaczy, tulejki wykonane ze stali oraz hartowane jeżeli zaniedbamy smarowanie to od razu się zacierają - każdy wie, że stal ze stalą źle współpracuje bez smarowania
801.X - tuleje bez uszczelniaczy, wszystkie tuleje z metalu nieżelaznego (wyjątek tuleje sworzni łyżki, w najnowszych CTS-ach są już stalowe). Pomysł z wykorzystaniem metalu nieżelaznego dobry, ale szkoda, że niedopracowany.
W ramie koparki również są tuleje z metalu kolorowego i ten metal kolorowy jest trwalszy niż staliwo użyte do odlania konika.
Po zdemontowaniu konika z mini JCB 801.X po około 3000h pracy na dole konika otwór jest rozciągnięty do 51mm, na sworzniu brakuje jeden milimetr czyli ma około 49mm, a w tulejce średnica wynosi około 50,4-50,5mm więc tulejka z metalu kolorowego jest akurat najtrwalszym elementem.
Tak wygląda ta tulejka (mój produkt):
Image

Awatar użytkownika
Arcio
Fachoperator

  • Posty: 1065
  • Rejestracja: 10 Gru 2010 15:05
  • Miejscowość: Rybnik
  • Pochwały: 71

Maszyna: gąsienicowa, japońska :)

Firma: Kant i bubel.


Re: Cat 301.7 D vs JCB 8018?

Postprzez defcon1 » 14 Lut 2014 22:55

Arcio napisał(a):To było pytanie do mnie???

:D :D Tak
Arcio napisał(a):więc tulejka z metalu kolorowego jest akurat najtrwalszym elementem

wiec reasumując tulejki z metalu kolorowego to najlepsze rozwiązanie, gdyby zastosowano uszczelnienia ??
zauważalnym jeszcze ze tulejki nie stalowe nie nadają się do pracy koparki z młotem, po przepracowaniu 10h z młotem występują drastyczne luzy, aż ciężko uwierzyć ze 10h z młotem powoduje większe spustoszenie (dosłownie) niż 1000h pracy z łyżka.

Awatar użytkownika
defcon1
Operator

  • Posty: 328
  • Rejestracja: 16 Lip 2010 20:56
  • Miejscowość: Kraków
  • Pochwały: 9

Maszyna: KOBELCO TAKEUCHI

Firma: www.koparka-wieliczka.pl


Cat 301.7 D vs JCB 8018?

Postprzez Arcio » 14 Lut 2014 23:26

defcon1 napisał(a):tulejki z metalu kolorowego to najlepsze rozwiązanie

odniosę się do JCB:
pomysł producenta z zastosowaniem metalu kolorowego jest dobry, ale te tulejki są zbyt wąskie z powodu zastosowania wąskiego ucha w siłownikach, dodatkowo w tulejki w JCB mają tylko 2mm ściankę, powinno być około 4-5mm np tulejka 40/30, a w JCB jest 34/30.
Jeżeli na czas nie wymienimy tulejki np w siłowniku od podnoszenia od strony konika to kończy się niestety wytaczaniem ucha.

Kolejna sprawa to sprawa smarowania, nie wiem jak inni, ale ja smaruję cały wysięgnik co około 25-30h, nie widzę konieczności, aby zwiększyć częstotliwość smarowania i śmieszy mnie fakt jak czytam na forum wypowiedzi, że ktoś tam smaruje co 3h i potem oglądamy ociekające smarem trupy.
defcon1, widzę, że jesteś głodny wiedzy więc zainteresuj się tym z czego były wykonane tuleje w parowozach na połączeniach układu przeniesienia napędu z silnika parowego na koła. Pomyśl jakie tam są obciążenia i nikt tego nie smarował co 3h.

Awatar użytkownika
Arcio
Fachoperator

  • Posty: 1065
  • Rejestracja: 10 Gru 2010 15:05
  • Miejscowość: Rybnik
  • Pochwały: 71

Maszyna: gąsienicowa, japońska :)

Firma: Kant i bubel.


Re: Cat 301.7 D vs JCB 8018?

Postprzez defcon1 » 14 Lut 2014 23:58

Arcio napisał(a):dodatkowo w tulejki w JCB mają tylko 2mm ściankę, powinno być około 4-5mm np tulejka 40/30, a w JCB jest 34/30.

jutro to sprawdzę ale wydaje Mi se ze tutaj się mylisz.

w dodatku większe ścianki niż 5mm i nie bardzo maj sens, jeśli luzu jest więcej nic 2mm i na kilu elementach to kopanie już jest uciążliwe.

w Takeuchi ma tulejki na uszach fi 40 x fi 30 x L 35 a ucho ma L 40mm w JCB ostatnie dwa wymiary na pewno są o 5mm mniejsze .

Arcio napisał(a):Kolejna sprawa to sprawa smarowania, nie wiem jak inni, ale ja smaruję cały wysięgnik co około 25-30h, nie widzę konieczności, aby zwiększyć częstotliwość smarowania


Ja smaruje ramie tez co 30h smarem Orlen ŁT-43 skarpówke i sworznie od szybkozłącza staram się częściej chyba ze pracuje w piasku to raz dzienne.

Arcio napisał(a):zainteresuj się tym z czego były wykonane tuleje w parowozach na połączeniach układu przeniesienia napędu z silnika parowego na koła. Pomyśl jakie tam są obciążenia i nikt tego nie smarował co 3h.


Każdy z nas wie ze jeśli chcieli by zrobić maszynę "nie do zdarcia " to by to zrobili ale podobno to się nie opłaca... przykładem jest np. mercedes ćwierć wieku temu dało się zrobić samochód który jeździł przeładowany 3x mało palił i bez remontu dał rade 1mln km. Teraz to się im nie opłaca. Na szczęście są jeszcze firmy które potrafią jeszcze zrobić solidny sprzęt.

Awatar użytkownika
defcon1
Operator

  • Posty: 328
  • Rejestracja: 16 Lip 2010 20:56
  • Miejscowość: Kraków
  • Pochwały: 9

Maszyna: KOBELCO TAKEUCHI

Firma: www.koparka-wieliczka.pl


Cat 301.7 D vs JCB 8018?

Postprzez Arcio » 15 Lut 2014 00:23

defcon1 napisał(a):jutro to sprawdzę ale wydaje Mi se ze tutaj się mylisz

W JCB masz tulejki:
rama/konik 55/50
konik/boom 34/30 - 2szt.
konik/boom cylinder 34/30
boom/stick 34/30 - 2szt.
stick cylinder/stick 34/30
bucket cylinder 34/30
bs cylinder 34/30

W CAT jest inaczej:
rama/konik 55/45
konik/boom 45/35 - 2szt.
konik/boom cylinder 45/35
boom/stick 45/35 - 2szt.
stick cylinder/stick 45/35
bucket cylinder 40/30
bs cylinder 40/30

Pewnie zauważyłeś, z powyższych danych, że w CAT pionowy sworzeń konika ma średnicę 45mm, a w JCB jest 50mm - pozornie wygląda to na niekorzyść dla CAT, ale po przeliczeniu powierzchni współpracujących ze sobą (połączenie rama/sworzeń/konik) wynika że pomimo cieńszego sworznia w CAT powierzchnia współpracy i tak jest większa.

Awatar użytkownika
Arcio
Fachoperator

  • Posty: 1065
  • Rejestracja: 10 Gru 2010 15:05
  • Miejscowość: Rybnik
  • Pochwały: 71

Maszyna: gąsienicowa, japońska :)

Firma: Kant i bubel.


Cat 301.7 D vs JCB 8018?

Postprzez Bolas » 15 Lut 2014 20:43

Ja smaruje jak zaczynają piszczeć. Do Arka mam blisko a chłopina tez musi mieć robotę. Myślę że jedynym powodem dla którego przychyliłbym się do JCB to cena podzespołów i ogólna do nich dostępność zarówno oryginałów jak i zamienników. Ale jeżeli bym miał 120tysi na nową to ciężko bym się zastanawiał nad kupnem anglika.

Bolas
Operator

  • Posty: 210
  • Rejestracja: 11 Lis 2009 20:35
  • Miejscowość: Żory
  • Pochwały: 2

Maszyna: JCB 8015

Firma: Firma Ogólnobudowlana "K-BOLBUD" Bolesław Wujczyk


Re: Cat 301.7 D vs JCB 8018?

Postprzez defcon1 » 25 Lut 2014 20:09

Arcio napisał(a):defcon1, widzę, że jesteś głodny wiedzy więc zainteresuj się tym z czego były wykonane tuleje w parowozach na połączeniach układu przeniesienia napędu z silnika parowego na koła.

a wiec zasięgnąłem wiedzy u źródeł od znajomego który kontroluje stan techniczny lokomotyw i wagonów przed wyjazdem na tresę.
Powiedział Mi ze na osiach są panewki podobne do tych w jakie są w silnikach nad tymi panewkami jest zbiornik z olejem niestety nie zapamiętałem jakim, po obu stronach jest simering, dopytam jeszcze z jakiego tworzywa są te panewki "poziom oleju powinno się sprawdzać przed każdym wyjazdem" :faja:
Arcio napisał(a):Pomyśl jakie tam są obciążenia i nikt tego nie smarował co 3h.

wiec można powiedzeń ze smarowane jest to cały czas :faja:
morał prosty koparka to nie wagon wiec nie trzeba smarować cały czas :faja:
Ostatnio edytowany przez defcon1, 26 Lut 2014 19:42, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
defcon1
Operator

  • Posty: 328
  • Rejestracja: 16 Lip 2010 20:56
  • Miejscowość: Kraków
  • Pochwały: 9

Maszyna: KOBELCO TAKEUCHI

Firma: www.koparka-wieliczka.pl


Re: Cat 301.7 D vs JCB 8018?

Postprzez TooSlow » 21 Lip 2018 00:43

Odkopię temat, żeby nie tworzyć nowego. Miało być o porównaniu koparek, a wyszło o tulejkach.

Czy możecie powiedzieć na czym polega kasowanie luzu sworzni ? Wiem, że takie coś występuje w Takeuchi, ale u innych producentów tego nie widziałem.

TooSlow
Fizol

  • Posty: 48
  • Rejestracja: 27 Sie 2015 22:05

Maszyna: na razie brak

Firma: własna DG


Cat 301.7 D vs JCB 8018?

Postprzez mechanior » 21 Lip 2018 00:53

Fajnie, a jak to wygląda w TAKEUCHI?

generalnie temat ma 4 lata, nie przesadzaj...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Cat 301.7 D vs JCB 8018?

Postprzez TooSlow » 21 Lip 2018 02:35

W Takeuchi sworznie są gwintowane i zakończone nakrętkami. Domyślam się, że trzeba wkręcać nakrętkę. Tylko przecież tam jest stalowe ramię, którego taką nakrętką nie ruszysz, więc dalej nie wiem.

W pozostałych są sworznie przykręcane kawałkiem blachy do ramy, czyli domyślam sie, że bez regulacji.

Temat ma 4 lata, ale chyba lepiej, że go odkopałem niż zacząłem nowy. Tym bardziej, że Arcio dużo ciekawych rzeczy opowiedział. Zresztą, teraz dopiero zacząłem zwracać uwagę na takie rzeczy jak rolki prowadzące u góry - wcześniej nie wiedziałem o tym, że to ważne.

TooSlow
Fizol

  • Posty: 48
  • Rejestracja: 27 Sie 2015 22:05

Maszyna: na razie brak

Firma: własna DG


Cat 301.7 D vs JCB 8018?

Postprzez Arcio » 21 Lip 2018 08:49

TooSlow napisał(a):Czy możecie powiedzieć na czym polega kasowanie luzu sworzni ? Wiem, że takie coś występuje w Takeuchi, ale u innych producentów tego nie widziałem.

Wiem, że piszesz w odniesieniu do 216 bo taką posiadasz, a ja odbudowałem zaledwie 4 takie bo to świeży sprzęt i nigdzie nie zauważyłem żadnych jak to nazwałeś możliwości kasowania luzu.
Te nakrętki są tam po to aby ten sworzeń po prostu nie wypadł, podobnie jest to rozwiązane w Wackerach, w 301.4 301.7 oraz w większych Takeuchi.

Chcesz skasować luzy? - tylko wymiana sworzni i tulejek rozwiązuje ten problem.

Awatar użytkownika
Arcio
Fachoperator

  • Posty: 1065
  • Rejestracja: 10 Gru 2010 15:05
  • Miejscowość: Rybnik
  • Pochwały: 71

Maszyna: gąsienicowa, japońska :)

Firma: Kant i bubel.


Cat 301.7 D vs JCB 8018?

Postprzez Luka » 21 Lip 2018 10:58

Na pewno kasowanie luzu sworzni? A może chodzi o kasowanie luzu ale łyżki/szybkozłącza?

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Re: Cat 301.7 D vs JCB 8018?

Postprzez TooSlow » 21 Lip 2018 11:35

Zrobię zdjęcie i wam pokażę o co mi chodzi :)

TooSlow
Fizol

  • Posty: 48
  • Rejestracja: 27 Sie 2015 22:05

Maszyna: na razie brak

Firma: własna DG


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej