Marka i model maszyny: Schaeff HR 12
Rok produkcji: 1993
Witam,
Po zdjęciu osłony napędu, zauważyłem wyciek oleju hydraulicznego w układzie napędowym mojej minikoparki.
Wygląda na to, że przepuszcza uszczelka śruby imbusowej wkręconej w śrubę M22.
Sam napęd działa poprawnie. Nie odczuwa się słabszego napędu.
Pytanie i prośba o pomoc do szanownych ekspertów:
1. Co to za dziwna śruba, do czego służy (czy jest to jakiś odpowietrznik?). Schemat mile widziany.
2. Ponieważ dostęp do śruby imbusowej jest utrudniony. Czy można bezkarnie wykręcić od razu tą dużą śrubę razem z małą?
3. Czy w samym napędzie po wyłączeniu koparki jest jakieś większe ciśnienie hydrauliczne? Jeżeli tak to jak się go pozbyć?
4. Czy ta śruba coś trzyma? Czy może być tam jakaś sprężyna? Co by łatwo to wszystko później poskładać i nic się nie rozleciało.
5. Czy wyciek może być oznaką kończącego się napędu (np. Wzrost ciśnienia)?
Przepraszam za proste pytania, ale nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z napędem minikoparki i nie chciałbym nic zepsuć. Z drugiej strony, jeżeli to faktycznie tylko oring, to nie ma sensu oddawać tego w ręce fachowców.
Załączam:
- zdjęcie tabliczki znamionowej zwolnicy (niestety tabliczka od strony węży jest nieczytelna)
- zdjęcie zwolnicy od strony wycieku
- zdjęcie śruby