wibako

Silnik Kubota D 902 dymi na biało

Forum minikoparek wszystkich producentów

Moderator: mechanior

Silnik Kubota D 902 dymi na biało

Postprzez pawlo83 » 08 Maj 2016 10:58

Marka i model maszyny: Kubota KX 41 3S
Rok produkcji: 2007
Numer seryjny: WKFRGF0100Z076944

Silnik Kubota D 902
Seria GRO 166
Code nr.16791-00000

Witam.Podczas pracy silnik nagle zaczął kopcić na biało(siwo) i dziwnie pracować.Słychać było ciche stukanie.Zgasiłem silnik na kilka minut i ponownie go uruchomiłem.Przez około godzinę kopania było wszystko ok,silnik i koparka pracowała zupełnie normalnie,ale problem pojawił się od nowa.Koparka straciła sporo mocy i ledwo dojechałem do lawety.Po konsultacjach z mechanikiem doszliśmy do wniosku,żeby szukać najprostszej przyczyny i zaczęliśmy od spuszczenia paliwa i wymiany filtrów-powietrza i paliwa.Dolałem też środka do czyszczenia wtryskiwaczy.Na nowym paliwie silnik lepiej pracuję,ale pod obciążeniem kopci teraz na czarno jak parowóz.

Silnik odpala i odpalał zawsze na strzała.Oleju nie ubyło nawet grama.Po odkręceniu podczas pracy silnika korka od oleju nie ma przedmuchów.Na najwolniejszych obrotach i zadaniu kilku funkcji do oporu silnik nie gaśnie,ale strasznie dymi na czarno
Zauważyłem też,że na ścianach w zbiorniczku od płynu chłodniczego pojawił się biały nalot.Nie jest to nic tłustego ani mazistego tylko przypomina startą kredę ze szkolnej tablicy.Olej w silniku jak nowy
Przebieg silnika to 1930 Mtg-czy prawdziwy to nie wiem.
Dbam o sprzęt i staram się wszystko naprawiać solidnie i bez fuszerki,ale nie chcę bez potrzeby rozkręcać całego silnika.Wcześniej silnik pracował jak zegarek.
Macie może jakieś pomysły?

pawlo83
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 04 Lip 2015 12:19
  • Miejscowość: Wieluń
  • Pochwały: 1

Maszyna: Kubota KX41-3S 2007 r

Firma: Na swoim


Reklama

simmet

Silnik Kubota D 902 dymi na biało

Postprzez mechanior » 08 Maj 2016 12:18

Dymienie na czarno to zbyt duża dawka paliwa, nieprawidłowe jego rozpylanie lub brak powietrza do jego spalenia.
Przy takiej historii usterki postawiłbym na uszkodzenie wtryskiwacza (lub kilku) albo sekcji tłoczącej pompy wtryskowej.
Niestety nie można wykluczyć zaworów, nie domykający się zawór wydechowy lub nie otwierający do końca ssący też może doprowadzić do podobnych objawów ale to już poważna usterka.
Uszkodzenia układu paliwowego są znacznie częściej spotykane.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Silnik Kubota D 902 dymi na biało

Postprzez pawlo83 » 08 Maj 2016 20:07

Jutro mam trochę kopania to zobaczę jak się będzie sprawował silnik pod obciążeniem.Jeśli to tylko wtryskiwacz lub wtryskiwacze to chyba i tak szczęście w nieszczęściu.Dodam jeszcze,że silnik ma straszne wibracje.Wcześniej pracował naprawdę fajnie a teraz to chce z ramy wyskoczyć-tak jakby pracował tylko na dwa cylindry

pawlo83
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 04 Lip 2015 12:19
  • Miejscowość: Wieluń
  • Pochwały: 1

Maszyna: Kubota KX41-3S 2007 r

Firma: Na swoim


Silnik Kubota D 902 dymi na biało

Postprzez mechanior » 08 Maj 2016 22:55

Może już pracuje tylko na 2 cylindry...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Silnik Kubota D 902 dymi na biało

Postprzez pawlo83 » 09 Maj 2016 14:00

Wymiana paliwa i filtrów nic nie dała.Silnik pod obciążeniem kopci znowu na biało(siwo) i praktycznie nie ma mocy.Wykopałem może ze dwa metry i silnik prawie zgasł.Jutro mechanik ma się za to zabrać i będziemy szukać przyczyny we wtryskach lub pompie wtryskowej.

pawlo83
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 04 Lip 2015 12:19
  • Miejscowość: Wieluń
  • Pochwały: 1

Maszyna: Kubota KX41-3S 2007 r

Firma: Na swoim


Silnik Kubota D 902 dymi na biało

Postprzez mechanior » 09 Maj 2016 22:11

luzuj kolejno przewody wtryskiwaczy na pracującym silniku, jeśli na którymś nie będzie zmiany i silnik nie zgaśnie to znaczy że ten cylinder/wtrysk nie pracuje.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Silnik Kubota D 902 dymi na biało

Postprzez Kamal » 10 Maj 2016 08:21

Sprawdź czy powrotem do zbiornika idzie paliwo.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Silnik Kubota D 902 dymi na biało

Postprzez pawlo83 » 10 Maj 2016 19:57

Generalnie przyczyna się znalazła.Wymontowałem wtryski i dałem do sprawdzenia.Jeden działa prawidłowo i rozpyla paliwo przy wartości ok 100-120 bar-ów.Pozostałe dwa nie rozpylały tylko sikały paliwem i to dopiero przy 280-300 bar.Po rozkręceniu wtrysków okazało się,że paliwo z trudem w ogóle dostaje się do końcówek wtryskiwaczy.Zapchały się jakieś tam kanaliki czy coś takiego.Jutro wszystko idzie do mycia i czyszczenia jakimiś tam falami dźwiękowymi,poskładają do kupy i jeszcze raz sprawdzą czy po tych zabiegach paliwo dotrze do końcówek wtryskiwaczy i czy prawidłowo działają.
Dzwoniłem też do firmy z Bielska-Białej i za nowy wtrysk powiedzieli mi 800 zł.Za regenerowany 400 a sama końcówka wtryskiwacza to koszt ok 120 zł.

Przy okazji sprawdziliśmy też ciśnienie w cylindrach.Na jednym 30 a na dwóch 32.Tylko nie wiem czy bar czy atmosfer bo to chyba nie to samo.

pawlo83
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 04 Lip 2015 12:19
  • Miejscowość: Wieluń
  • Pochwały: 1

Maszyna: Kubota KX41-3S 2007 r

Firma: Na swoim


Silnik Kubota D 902 dymi na biało

Postprzez MARIO/MECALAC » 10 Maj 2016 20:36

Ciśnienie sprężania masz dobre. Czy pompę wtryskową też oddałeś? bo wtryski i pompę trzeba oddawać jednocześnie
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


Silnik Kubota D 902 dymi na biało

Postprzez Kamal » 10 Maj 2016 21:28

Bez znaczenia 32bar to 31,58atm. Ciśnienie otwarcia wtrysków to 13.73-14.71Mpa. Kompresja 3.53-4.02Mpa minimum 2.55Mpa różnica pomiędzy cylindrami max 10%.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Silnik Kubota D 902 dymi na biało

Postprzez pawlo83 » 12 Maj 2016 18:20

Wczoraj wieczorem poskładaliśmy wszystko do kupy i dzisiaj koparka poszła do pracy.Wszystko pracuje tak jak dawniej.Silnik zapala na widok kluczyka,nie kopci,wkręca się na obroty bez problemu i ma moc.Pompy nie ruszaliśmy.Na zapieczonych wtryskach silnik działał w sumie godzinę to chyba nie dostała aż tak mocno po tyłku.Zaryzykowałem i zostawiliśmy ją w spokoju.Mam nadzieję,że się to na mnie nie zemści.
Generalnie czyszczenie wtrysków i ich sprawdzenie kosztowało u fachowców raptem 80 zł.Mechanik to mój wuja-obyło się bez kosztów :)

Jakby ktoś szukał numerów końcówek wtrysków- DN4PD62
Niestety w tym silniku było kilka rodzai wtryskiwaczy,ale może komuś się przyda

pawlo83
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 04 Lip 2015 12:19
  • Miejscowość: Wieluń
  • Pochwały: 1

Maszyna: Kubota KX41-3S 2007 r

Firma: Na swoim


Silnik Kubota D 902 dymi na biało

Postprzez mechanior » 13 Maj 2016 00:19

Pompa raczej nie ucierpiała od uszkodzonych wtryskiwaczy, nie w tym systemie.
Ale coś doprowadziło do ich uszkodzenia i to samo przeszło przez sekcje pompy...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Silnik Kubota D 902 dymi na biało

Postprzez pawlo83 » 13 Maj 2016 19:31

Według fachowca od wtrysków i mechanika przyczyną było parszywe paliwo i to,że kopałem długo na rezerwie.Miałem daleko do stacji paliw i zużyłem paliwo praktycznie do spodu a z domu zapomniałem zabrać kanistra.Zassało syfy i sam jestem sobie winien.Dzisiaj w robocie urwał się pasek od alternatora i jak już miałem wszystkie osłony poodkręcane żeby go wymienić to założyłem dodatkowo jeszcze jeden filtr paliwa.Taki zwykły przeźroczysty z siateczką w środku.Na pewno nie zaszkodzi

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie płynu chłodniczego.Zbadaliśmy płyn i jest rozrobiony do prawie -65 C.Czy to nie za dużo?To praktycznie jest sam koncentrat a przecież nie mieszkam na Syberii.

pawlo83
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 04 Lip 2015 12:19
  • Miejscowość: Wieluń
  • Pochwały: 1

Maszyna: Kubota KX41-3S 2007 r

Firma: Na swoim


Silnik Kubota D 902 dymi na biało

Postprzez mechanior » 13 Maj 2016 21:20

Zaszkodzić raczej nie zaszkodzi, możesz rozcieńczyć... a czym sprawdzałeś?
Bo może wynik jest po prostu zawyżony?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Silnik Kubota D 902 dymi na biało

Postprzez pawlo83 » 15 Maj 2016 10:52

Sprawdzaliśmy testerem do płynu.Wyglądał jak luneta od karabinu.Nie wiem jak się to fachowo nazywa

pawlo83
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 04 Lip 2015 12:19
  • Miejscowość: Wieluń
  • Pochwały: 1

Maszyna: Kubota KX41-3S 2007 r

Firma: Na swoim


Silnik Kubota D 902 dymi na biało

Postprzez mechanior » 15 Maj 2016 11:48

Refraktometr. Pytanie czy został dobrze skalibrowany, mój tez pokazywał cuda zaraz po zakupie, trzeba go było wyregulować na próbce wody destylowanej...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Silnik Kubota D 902 dymi na biało

Postprzez Kamal » 15 Maj 2016 12:14

pawlo83 napisał(a):Według fachowca od wtrysków i mechanika przyczyną było parszywe paliwo i to,że kopałem długo na rezerwie.Miałem daleko do stacji paliw i zużyłem paliwo praktycznie do spodu a z domu zapomniałem zabrać kanistra.Zassało syfy i sam jestem sobie winien.Dzisiaj w robocie urwał się pasek od alternatora i jak już miałem wszystkie osłony poodkręcane żeby go wymienić to założyłem dodatkowo jeszcze jeden filtr paliwa.Taki zwykły przeźroczysty z siateczką w środku.Na pewno nie zaszkodzi

Wiesz zbiornik paliwa jest tak skonstruowany że zawsze zasysa z dna, a po po drodze jest filtr chroniący pompę wtryskową. Więc jak słyszę że mi przez to zasało z dna syf..........Filtr wstępny siatkowy montujes przed pompą paliwa by ją chronic przed zanieczysczeniami.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Silnik Kubota D 902 dymi na biało

Postprzez pawlo83 » 24 Lis 2016 16:35

Witam.Ponownie mam problem z silnikiem.Sprawa wygląda tak,że po około dwóch godzinach pracy na maksymalnych obrotach zaczyna stukać z okolic silnika.Początkowo myślałem,że to jakaś osłona bo odgłosy przypominały kolebotanie jakiejś luźnej śrubki lub osłony.Po zmniejszeniu obrotów do ok 80% wszystko ustało,ale tylko na jakieś pół godziny.Wtedy już zaczęło walić jak diabli i silnik znowu zaczynał kopcić na biało,ale tylko pod obciążeniem
Jeśli to znowu wtryski to oddam je teraz do regeneracji i powinno być ok,ale wydaje mi się,że popełniłem jeden poważny błąd.
Pewnie posypią się na mnie gromy,ale zalałem silnik pełnym syntetykiem Total 5W/40.Od wymiany zrobiłem jakieś 30 mtg.Po prostu miałem taki olej w domu i taki wlałem.Poprzedni olej był Total 10W/40
Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i mówił mi,że jest to zdecydowanie zbyt rzadki olej do tego silnika i mogła się panewka obrócić lub zawory tak napierniczają bo mają złe smarowanie.Może tak być?
Jeśli to panewka to powinno walić cały czas a to stuka tylko przy pracy ramieniem.Na luzie jest ok
A olej jutro wymieniam na 15W40

pawlo83
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 04 Lip 2015 12:19
  • Miejscowość: Wieluń
  • Pochwały: 1

Maszyna: Kubota KX41-3S 2007 r

Firma: Na swoim


Silnik Kubota D 902 dymi na biało

Postprzez zeppelin zm 15 » 24 Lis 2016 18:29

Pod obciążeniem będzie bardziej stukać niż bez także obstawiam że panewki. Wymiana na taki olej mogła na pewno pomóc że teraz klepie.
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Silnik Kubota D 902 dymi na biało

Postprzez Kamal » 24 Lis 2016 19:22

W tym silniku panewka stuka tylko na obrotach lub obciążeniu. Ogólnie to olej 10W/30 lub 10W/40. I to jest jego lepkość. Gęstość oleju prawie się nie zmienia. Nie ma też znaczenia czy mineralny czy syntetyczny.

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej