LuckyLuke napisał(a):Na kablach bez problemu.
Czyli?
Sprawdź prąd (napięcie) ładowania, napięcie akumulatora, stan przewodów masowych i przewodów rozrusznika, klemy akumulatora, wszystkie złącza i rozrusznik.
Zamontuj na próbę inny akumulator.
Ważny jest prąd rozładowania CCA - Cold Crank Amperage
EN to również norma "zimnego" rozładowania czyli próba odpalenia zimnego silnika z pomiarem natężenia ale troszkę inaczej obliczana. Próba porównywania jednej do drugiej jest zawiła i wartości są nieprzeliczalne ze względu na różne sposoby i warunki pomiarów. CCA polega na jednym pomiarze a EN na 3 w nierównych odstępach czasu i przeliczaniu średniej wartości prądu zmiennym proporcjonalnie współczynnikiem czasowym - słowem MAGIA!
40to amperowy alternator bez problemu "pociągnie" nawet 100Ah akumulator, więc ten który masz teraz też nie jest za duży.
Z własnego doświadczenia wiem że dla amerykańskich akumulatorów Hevy Duty pojemność naszych odpowiedników należy mnożyć razy co najmniej 1,2 do 1,3 a główną uwagę skupiać na dorównaniu wymaganiom prądu rozruchu, co widać po parametrach tego co w katalogu do tego co masz aktualnie w maszynie.