wibako

Gąsienice i koło napinające, problemy i zakup nowej

Forum minikoparek wszystkich producentów

Moderator: mechanior

Gąsienice i koło napinające, problemy i zakup nowej

Postprzez error » 20 Paź 2016 07:11

Marka i model maszyny: shaeff hr12

Witam Serdecznie :)
Minikoparka , jest to moja pierwsza maszyna na gąsienicach, od pewnego czasu zaczęło mi wyrywać ogniwa z gąsienic, a także dość często zrzuca mi gąsienice. Gumy wyglądają na stan dobry, nie widzę nazwy producenta, podobno były kupione dość niedawno przed zakupem. Maszyna robi mało godzin, ale za to na trudnych nawierzchniach. Jako że jestem laikiem w tej dziedzinie zastanawia mnie co jest przyczyną tej sytuacji, czy to już żużycie gąsienić, czy to wina trudnych warunków- kamieni, błota itp które dostają sie w napęd, czy natomiast wina leżeć może również po stronie koła napinającego które jest w dość słabym stanie, widać że jest ono wyrobione. Na łożysku chodzi ok, ale wyrobione jest w miejscu zębatki. Rolki są w dobrym stanie bo były naprawiane.
Ostatnio u znajomego w koparce zauważyłem że koło napinające ma gładkie, zastanawiam się czy nie przerobić na takie rozwiązanie u mnie, gdyż najczęściej gąsienica wariuje mi właśnie na kole napinającym, tam najczesciej przeskakuje i ją zrzuca. |
Jedna z gąsienic nie nadaje się już do jazdy, więc pora na zakup dwóch nowych, co polecacie ?
Używał ktoś gąsienic firmy kramer ?

error
Fizol

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 12 Paź 2014 13:29

Maszyna: MF 50HX

Firma: BRUKARSTWO


Reklama

simmet

Gąsienice i koło napinające, problemy i zakup nowej

Postprzez Arcio » 20 Paź 2016 08:37