Strona 1 z 1

Gąsienice i koło napinające, problemy i zakup nowej

PostWysłany: 20 Paź 2016 07:11
przez error
Marka i model maszyny: shaeff hr12

Witam Serdecznie :)
Minikoparka , jest to moja pierwsza maszyna na gąsienicach, od pewnego czasu zaczęło mi wyrywać ogniwa z gąsienic, a także dość często zrzuca mi gąsienice. Gumy wyglądają na stan dobry, nie widzę nazwy producenta, podobno były kupione dość niedawno przed zakupem. Maszyna robi mało godzin, ale za to na trudnych nawierzchniach. Jako że jestem laikiem w tej dziedzinie zastanawia mnie co jest przyczyną tej sytuacji, czy to już żużycie gąsienić, czy to wina trudnych warunków- kamieni, błota itp które dostają sie w napęd, czy natomiast wina leżeć może również po stronie koła napinającego które jest w dość słabym stanie, widać że jest ono wyrobione. Na łożysku chodzi ok, ale wyrobione jest w miejscu zębatki. Rolki są w dobrym stanie bo były naprawiane.
Ostatnio u znajomego w koparce zauważyłem że koło napinające ma gładkie, zastanawiam się czy nie przerobić na takie rozwiązanie u mnie, gdyż najczęściej gąsienica wariuje mi właśnie na kole napinającym, tam najczesciej przeskakuje i ją zrzuca. |
Jedna z gąsienic nie nadaje się już do jazdy, więc pora na zakup dwóch nowych, co polecacie ?
Używał ktoś gąsienic firmy kramer ?

Gąsienice i koło napinające, problemy i zakup nowej

PostWysłany: 20 Paź 2016 08:37
przez Arcio
error, chyba czeka Cię Panie kapitalna odbudowa podwozia, pisałeś o naprawie rolek jezdnych, ale ich się nie naprawia tylko wymienia na nowe, koła napinające i koła zębate napędowe też do wymiany, ja montuję klientom włoskie gąsienice ITR - mam je już wypróbowane, mają najlepszy stosunek jakości do ceny. O ile dobrze pamiętam to powinieneś tam mieć gąsienice o rozmiarze 230x48x66, nie daj się namówić na rozmiar 230x96x33. Trzeba też sprawdzić czy prowadnica koła napinającego nie ma zbyt dużych luzów bocznych.
ITR-y sprzedaje np Glimat w Gliwicach.

Re: Gąsienice i koło napinające, problemy i zakup nowej

PostWysłany: 20 Paź 2016 11:37
przez error
Właśnie posiadam rozmiar 230x96x33. A co do rolek, u mnie jest możliwość ich naprawienia, więc czemu by tego nie robić ? Pierwsza rolkę naprawiałem na początku sezonu i do tej pory śmiga bez problemu

Gąsienice i koło napinające, problemy i zakup nowej

PostWysłany: 20 Paź 2016 11:42
przez Arcio
error napisał(a):Właśnie posiadam rozmiar 230x96x33

No to teraz kup sobie 230x48x66 po montażu daj znać co zauważyłeś na plus :)

Re: Gąsienice i koło napinające, problemy i zakup nowej

PostWysłany: 20 Paź 2016 12:58
przez error
Witam, może trochę laiczne pytanie, ale czym one się różnią, i czy ona podejdzie pod koło napędowe? Bo przypuszczam że różni się także ilością ogniw

Gąsienice i koło napinające, problemy i zakup nowej

PostWysłany: 20 Paź 2016 13:27
przez Arcio
error napisał(a):przypuszczam że różni się także ilością ogniw

Różnią się tylko ilością ogniw tzn te, które Ci podałem mają ilość ogniw x2 w stosunku do tych gąsienic, które masz zamontowane w mini. Te gąsienice o których Ci wspomniałem to gąsienice z tzw krótkim skokiem czyli na każde nacięcie w kole napędowym przypada jedno ogniwo w efekcie siły działające na każde ogniwo są o połowę mniejsze więc koło napędowe ma żywotność x2.
Na gąsienicach z krótkim skokiem znacznie lepiej się jeździ po twardej nawierzchni.

Gąsienice i koło napinające, problemy i zakup nowej

PostWysłany: 20 Paź 2016 22:27
przez Arcio
uve_solid, koła napędowe dla w/w rozmiarów są takie same, a jeżeli dochodzi do przeskakiwania to masz:
-zużyte koła napędowe
-niewłaściwie napięte gąsienice
-powietrze w cylindrze napinacza
Obsługuję na co dzień dość sporo tych minikoparek i nie stwierdziłem większych problemów z ITR-ami.
Oczywiście, że najlepiej kupić Comoplast-Solideal lub Bridgestone, ale kogo na to stać.

Gąsienice i koło napinające, problemy i zakup nowej

PostWysłany: 20 Paź 2016 23:11
przez uve_solid
do Arcio, jest sposób na sprawdzenie zużycia koła napędowego? Teoretycznie przy zakupie maszyny w grudniu 2015 r koła zębate "zostały wymienione na nowe" .Tak zapewniał sprzedawca Cat w Bergerat i trochę mam wątpliwości bo maszyna ma przez 10 m-c zrobione 400 mtg. Gąsienice napinałem prawie na maxa (10 mm od rolki środkowej dolnej). Jeszcze to powietrze w napinaczu jak można usunąć ?

Gąsienice i koło napinające, problemy i zakup nowej

PostWysłany: 20 Paź 2016 23:25
przez Arcio
uve_solid napisał(a):jest sposób na sprawdzenie zużycia koła napędowego?

Ja to oceniam wizualnie - po prostu wiem jak mają wyglądać koła nadające się jeszcze do użytku.

Gdy np kupisz nowe gąsienice i nie wymienisz pozostałych elementów układu jezdnego koparki, a dojdzie do mechanicznego uszkodzenia gąsienicy to sprzedawca może nie uwzględnić gwarancji na gąsienice.
uve_solid napisał(a):Teoretycznie przy zakupie maszyny w grudniu 2015 r koła zębate "zostały wymienione na nowe"

Od teorii do praktyki jest wbrew pozorom bardzo daleko. :)
uve_solid napisał(a):Tak zapewniał sprzedawca Cat w Bergerat

Mnie też zapewniali, że np CAT 302.4 nie ma nic wspólnego W-N ET24 ................
uve_solid napisał(a):Gąsienice napinałem prawie na maxa (10 mm od rolki środkowej dolnej)

Myślę, że zbyt mocno napinasz - powinno być około 30mm.
uve_solid napisał(a):Jeszcze to powietrze w napinaczu jak można usunąć?

Zsunąć całkowicie napinacz i ponownie napiąć.

Gąsienice i koło napinające, problemy i zakup nowej

PostWysłany: 20 Paź 2016 23:55
przez uve_solid
do Arcio, Przy zmianie gąsienic sprawdzałem napinacze i rolki raczej jest wszystko ok. Zostało wszystko umyte przed złożeniem. Raczej bez wymiany zębatek napędowych się nie obejdzie. Jest jakiś wybór producentów, lub cena optymalna do jakości? Wolę zpytać doświadczonego człowieka niż odkrywać świat na nowo :)

Gąsienice i koło napinające, problemy i zakup nowej

PostWysłany: 21 Paź 2016 00:14
przez mechanior
error napisał(a): A co do rolek, u mnie jest możliwość ich naprawienia, więc czemu by tego nie robić ?


Jeśli odbudowałeś materiał na zewnętrznych powierzchniach współpracujących z gąsienicą zachowując twardość, wymieniłeś ośki, łożyska oraz uszczelniacze i wydałeś na to wszystko poniżej 300 pln za sztukę to było warto...

Gąsienice i koło napinające, problemy i zakup nowej

PostWysłany: 21 Paź 2016 09:23
przez Arcio
uve_solid napisał(a):Jest jakiś wybór producentów, lub cena optymalna do jakości?

ITR ma w swojej ofercie dobre koła napędowe do 301.8C.
W 2014 roku miałem od klienta koparkę, która nie chciała nawet po równej powierzchni jechać, a wjazd na lawetę z pomocą wysięgnika.

Re: Gąsienice i koło napinające, problemy i zakup nowej

PostWysłany: 05 Lis 2016 22:32
przez killa
Witam

Z własnego doświadczenia polecam przy wymianie gąsienic wymienić również zębatki napędowe.
Koszt relatywnie nieduży, a gąska całkiem inaczej śmiga z nową zębatką.

Poniżej dwa zdjęcia obrazujące jak zużyła się zębatka, która na pierwszy rzut oka nie wygląda najgorzej i ciągnęła gąski do końca.
Image Image

Uszkodzenie wynikło z trudnego terenu i konieczności zasypywania sporego odcinka samym lemieszem.
Image

Wymiana kompletu zajęła 2 godziny, polecam.