ketral
wibako
BSL TURBO
klinikamaszyn



Interes, pomoc i porady

Forum minikoparek wszystkich producentów

Moderator: mechanior

Interes, pomoc i porady

Postprzez matejko » 13 Lis 2016 14:11

Witam od dłuższego czasu planuje rozkręcić firmę usługową.
Planuje zakup mini koparki oraz auta wywrotki dmc 3.5 T
Kapital jaki dysponuje to 40 tys + planuje w przyszlym roku wziac dofinansowanie 20 tys z urzedu pracy i rozpoczynać biznes, zanim jednak zaczne musze zaplanować jaki sprzęt zakupie i tutaj mam pytania do was :)
Na koparke mogę przeznaczyc do 40 tys .

Planuje zakup CASE 23 MAXI
http://sprzedajemy.pl/minikoparka-case-23-maxi-mini-koparka-bobcat-jcb-cat-kubota-komatsu-pel-job-hanix-takeuchi-schaeff-terex-yanmar-atlas-nr13466837
https://www.olx.pl/oferta/minikoparka-case-maxi-23-2-5-t-3-lyzki-CID5-IDizkoR.html#329dcab3fb

Jednak nigdzie na forum czy google nie mogę znaleść informaci na temat tej koparki, co sądzicie o marce czy samym modelu koparki ? Potrzebuje koparki nie najmiejszej typu 1.5 T tylko deczko większej zasięg głębkości kopania powinien wnosić około 3 metry i dmc koparki nie powinna przekraczać 2.7 T cz do tej koparki mogę podpiąć młot lub świder ? Jesli nie ten model to jaki możecie mi polecic, prosze o przykłady ? :)

Drugą sprawą jest autko do przewożenia koparki planuje zakupić Renault Masscot na bliźniaku z hakiem, autko typu wywrot do wywózki odpadów po kopaniu itp do tego przyczepka dwuosiowa na której będę woził koparkę, posiadam prawo jazdy Kat, A.B.C.E

matejko
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 13 Lis 2016 13:32

Maszyna: brak

Firma: budmax


Reklama

Interes, pomoc i porady

Postprzez zeppelin zm 15 » 13 Lis 2016 14:35

W tym przedziale cenowym wszystkie koparki będą już zmęczone. Będziesz musiał sporo w nie inwestować. Mascott z lawetą hmm... Ale legalnie to się tym nie da jeździć bo Mascott będzie ważył dobre 2,5 tony to jak zachaczysz za to lawetę do koparki to wątpię żebyś dał radę spakować się na wakacje bo przekroczysz 3,5t nie wspominając o koparce. A powyżej dmc3.5t to już tacho viatoll zaświadczenia itp także nie wiem czy taki zestaw tobie się kalkuluje. Co do Mascott to szukaj do2003 rok silnik 2,8 td bo to jeszcze dobre silniki i uważaj na most czy nie wyje bo lubią się sypać.

Autor postu otrzymał pochwałę

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E

Firma: Wspaniała


Interes, pomoc i porady

Postprzez matejko » 13 Lis 2016 15:06

dzięki za fatyge i odpowiedź, z tego co się oriętuje to Renault będzie ważył 2.5 T + przyczepka z koparka powiedzmy 3.5 T i jade z viatolem z prawkiem B+E na legalu, z tego co się oriętuje tachograf nie jest obowiązkowy ?
no na początek jakąś koparke później może zmienie na coś młodszego chciałbym na poczatku popracować na takiej 2-3 lata , da rade z drobnymi naprawwami ?

matejko
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 13 Lis 2016 13:32

Maszyna: brak

Firma: budmax


Interes, pomoc i porady

Postprzez matejko » 13 Lis 2016 15:08

interes będzie się krecił kupie nowszą lepsza, nie będzie się krecił sprzedam to, a co myślicie o modelu miniki koparki takeuchi tb020 ?

matejko
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 13 Lis 2016 13:32

Maszyna: brak

Firma: budmax


Interes, pomoc i porady

Postprzez Arcio » 13 Lis 2016 18:08

matejko, za 40kPLN kupisz koparkę, która nadaje się od razu do remontu.
Znam Case CX 23, to taki wyjątek względem pozostałych starych CX-ów bo z silnikiem Yanmara, pozostałe modele od CX15 do CX35 posiadały silnik Perkinsa.
W CX 23 jest pompa tłoczkowa, jest zając, ogólnie jest to maszyna bezproblemowa, posiada dziwnie rozwiązany BS (skomplikowany konik), niestety CX23 nawet z długim stick-iem nie kopnie 3m głęboko, myślę, że 2,5m to max.
Takeuchi TB020 to maszyna gabarytami prawie taka sama jak CX23. Model TB020 to też taki wyjątek ponieważ wszystkie Takeuchi produkowane równolegle z tym modelem miały silniki Yanmar natomiast w TB020 jest silnik Kubota, niestety nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć bo miałem taką na placu zaledwie pół dnia i nie zdążyłem zgłębić tematu.
Ze starszych maszyn masz jeszcze w tej kategorii wagowej Komatsu PC20R8 lub PC20MRX.

Jeżeli chodzi o auto to w moich oczach istnieje tylko jedno godne uwagi, a dokładniej mam na myśli Iveco Daily najlepiej trzeciej generacji na bliźniaku z silnikiem 2,8TD, trzecia generacja jest najmniej problemowa. W nowszych modelach już niestety elektronika rządzi, a miłość do natury wygrała ze zdrowym rozsądkiem.
O Sprinterach, Eltekach, Crafterach i innych wynalazkach z ramą typu "puszka" zapomnij bo to padlina, te ramy łamią się nawet jak auto jest nieprzeładowane.
Godny uwagi jest Mercedes Vario, ale to już wyższa półka. Rama nie do zabicia, silniki idiotoodporne.

Autor postu otrzymał pochwałę

Awatar użytkownika
Arcio
Fachoperator

  • Posty: 976
  • Rejestracja: 10 Gru 2010 14:05
  • Miejscowość: Rybnik
  • Pochwały: 61

Maszyna: gąsienicowa, japońska :)

Firma: Kant i bubel.


Re: Interes, pomoc i porady

Postprzez filip14892 » 13 Lis 2016 20:06

Ja mam iveco daily 2007 rok na bliźniaku. Lawetę dmc 2700 kg koparkę yanmar i kategorie c+E i jeżdżę i auto daje rade także polecam iveco daily i markę yanmar fajne maszyny ja posiadam model vio i jest naprawdę extra maszyna

Autor postu otrzymał pochwałę

Awatar użytkownika
filip14892
Fizol

  • Posty: 46
  • Rejestracja: 19 Sie 2014 15:16
  • Miejscowość: Stalowa Wola, pow. stalowowolski, Podkarpackie
  • Pochwały: 1

Maszyna: Yanmar

Firma: Usługi Minikoparką samochodem wywrotką


Re: Interes, pomoc i porady

Postprzez dzierzan » 13 Lis 2016 22:41

Arcio napisał(a):Jeżeli chodzi o auto to w moich oczach istnieje tylko jedno godne uwagi, a dokładniej mam na myśli Iveco Daily najlepiej trzeciej generacji na bliźniaku z silnikiem 2,8TD, trzecia generacja jest najmniej problemowa. W nowszych modelach już niestety elektronika rządzi, a miłość do natury wygrała ze zdrowym rozsądkiem.
O Sprinterach, Eltekach, Crafterach i innych wynalazkach z ramą typu "puszka" zapomnij bo to padlina, te ramy łamią się nawet jak auto jest nieprzeładowane.
Godny uwagi jest Mercedes Vario, ale to już wyższa półka. Rama nie do zabicia, silniki idiotoodporne.


Ogólnie się zgadzam, ale rozważyłbym jeszcze Nissana Cabstara. Gdzieś już był temat o dostawczakach gdzie opisywałem moje doświadczenia z nim związane. Krótko mówiąc auto mało komfortowe, ale wytrzymałe, lekkie i zwinne. Tylko ja jeździłem rocznikiem chyba 2008 albo coś koło tego, a z innymi nie miałem do czynienia.

Autor postu otrzymał pochwałę

dzierzan
Operator

  • Posty: 365
  • Rejestracja: 19 Kwi 2010 09:26
  • Miejscowość: Włocławek
  • Pochwały: 13

Maszyna: CAT 428D2
MB Actros 2635 PK12000
MAN 16.220 Hiab 070

Firma: Transportowa


Interes, pomoc i porady

Postprzez Arcio » 13 Lis 2016 23:22

dzierzan napisał(a):rozważyłbym jeszcze Nissana Cabstara

Tak, ale Cabstar to zawsze 3,5T DMC, ja polecam zakup Daily 50C (5,2T DMC) zarejestrowanego na 3,5T DMC - pozostaje jakiś margines na ewentualne przeładowanie. Daily 35C i 50C ma taką samą ramę, ale inne resory z tyłu, natomiast 65C to już całkiem inna rama.
Czwarta generacja Daily to już w ogóle jest szał tylko trzeba silnik ogolić z kilku niepotrzebnych dodatków no i wyłączyć je programowo. Wadą czwórki jest niezbyt dobra fabryczna konserwacja ramy, ale za to silniki 3.0 dają sporo radochy z jazdy no i są podatne na czipowanie :)

Awatar użytkownika
Arcio
Fachoperator

  • Posty: 976
  • Rejestracja: 10 Gru 2010 14:05
  • Miejscowość: Rybnik
  • Pochwały: 61

Maszyna: gąsienicowa, japońska :)

Firma: Kant i bubel.


Interes, pomoc i porady

Postprzez dzierzan » 13 Lis 2016 23:31

No niby 3,5, ale z doświadczenia wiem, że ładunki 3-4t znosi bezproblemowo. Podobnie Iveco jeździłem 3,5 DMC, ładunek ponizej 3t się nie zdarzał, a max. ja wiozłem 4,8t. To Iveco nie wiem której było generacji, rocznik 2010 i 2009. No silniki 3.0 150KM na prawdę dobrze jeździły.

dzierzan
Operator

  • Posty: 365
  • Rejestracja: 19 Kwi 2010 09:26
  • Miejscowość: Włocławek
  • Pochwały: 13

Maszyna: CAT 428D2
MB Actros 2635 PK12000
MAN 16.220 Hiab 070

Firma: Transportowa


Interes, pomoc i porady

Postprzez zeppelin zm 15 » 13 Lis 2016 23:32

Tylko że za 20tys to chyba będzie ciężko coś takiego wyrwać. My mamy Messengera na bliźniaku , stary klekot ale ładunek po 4 tony to Pikuś. Jak kolega chce coś na początek zobaczyć czy interes pójdzie to taki Messenger nie jest głupim pomysłem. Za 10 tys idzie taki kupić a resztę kasy lepiej do koparki dołożyć. Hulam nim już 2 lata z żwirem po3,5t-4t i naprawdę nic się z nim nie dzieje. Limuzyna to nie jest bo w nim głośno ale do pracy jak najbardziej.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E

Firma: Wspaniała


Interes, pomoc i porady

Postprzez dzierzan » 13 Lis 2016 23:38

A no i problemem przy takich ładunkach w Iveco były pękające felgi, podobno jedyne skuteczne rozwiązanie to założenie felg od starszych modeli, ale ponoć nie tak łatwo kupić. No i znalazłem ten stary temat: viewtopic.php?f=19&t=28866 Przy ograniczonym budżecie dobrym pomysłem wydaje się też być wspomniany tutaj Mercedes kaczka.

dzierzan
Operator

  • Posty: 365
  • Rejestracja: 19 Kwi 2010 09:26
  • Miejscowość: Włocławek
  • Pochwały: 13

Maszyna: CAT 428D2
MB Actros 2635 PK12000
MAN 16.220 Hiab 070

Firma: Transportowa


Interes, pomoc i porady

Postprzez Arcio » 14 Lis 2016 11:53

dzierzan napisał(a):To Iveco nie wiem której było generacji, rocznik 2010 i 2009. No silniki 3.0 150KM na prawdę dobrze jeździły.

To jest już czwarta generacja, produkcję rozpoczęto pod koniec 2006roku. Tak jak pisałem trzylitrówki są bardzo żywe natomiast silniki 2,3 są trochę za słabe do tych aut.
dzierzan napisał(a):Przy ograniczonym budżecie dobrym pomysłem wydaje się też być wspomniany tutaj Mercedes kaczka.

W małych kaczkach też jest rama typu "puszka" - widziałem już kilka złamanych.
W dobrej cenie można też wyrwać poprzednika Vario o odznaczeniu T2, można nawet znaleźć zarejestrowane do 3,5T :). T2 ma taką ramę jak Vario, niewprawne oko nie odróżni szoferki od tej montowanej w Vario, występował tylko jeden silnik 4.0 w trzech wariantach mocy od 90-140KM.

Awatar użytkownika
Arcio
Fachoperator

  • Posty: 976
  • Rejestracja: 10 Gru 2010 14:05
  • Miejscowość: Rybnik
  • Pochwały: 61

Maszyna: gąsienicowa, japońska :)

Firma: Kant i bubel.


Re: Interes, pomoc i porady

Postprzez Pavlo1 » 14 Lis 2016 18:46

Ja również polecam messengera. Mam najazd dmc6,5 tony. Koparka 3 tony plus łyżki itp i radzi sobie bardzo dobrze. Silnik 2.8 daje radę i przy krótkich przejazdach w 14 litrach się mieści, przy dłuższych trasach np. z samochodem to i 11 starczy, a sam waży 3 tony!
Samochód z lawetą jak i auto do 7,5tony wiozące maszynę może jechać bez tacho ale do50km od bazy. Ponadto potrzebny kwit o przewozach na potrzeby własne-koszt 600zł. Podkreślam że dotyczy to też samochodu z lawetą.
Koparkę kopiącą na 3 metry to minimum 2,7 tony i to tylko przy sobie i jak się nie wali.
Koparka 3 tony nasypie i na 3-ośkę ale nie wszędzie wlezie i gąski droższe itd.
Optymalnie 2 tony z hakiem ale mało jest takich w tych pieniądzach.
Szukaj starszej maszyny ale takiej, których jest dużo, bo części łatwiej dostępne.
Za 35 tysi muszisz mieć albo dużo szczęścia albo tak jak ja szukać pół roku żeby coś kupić rozsądnego(w miarę możliwości rzecz jasna). Rozsądne i tanie maszyny odjeżdzają w pół dnia od wystawienia.
Podstawa to trochę umiejętności i dobry warsztat lub znajomi żeby podstawowe naprawy robić we własnym zakresie typu tulejowania, naprawa wycieków itd. Bo inaczej będą Cię zdrowo kasować a niekoniecznie efekt będzie zadowalający. Chyba że znasz konkretne firmy.
Napisz co chciałbyś głównie robić to podpowiemy jaka wielkość maszyny najlepsza.

Autor postu otrzymał pochwałę

Pavlo1
Operator

Maszyna: jcb 803, 3cx

Firma: własna


Interes, pomoc i porady

Postprzez Arcio » 14 Lis 2016 21:54

Pavlo1 napisał(a):Silnik 2.8 daje radę i przy krótkich przejazdach w 14 litrach się mieści, przy dłuższych trasach np. z samochodem to i 11 starczy

To jest bardzo dobry i popularny silnik produkowany przez Sofim, wersja 2.8 należała do rodziny silników S9W 8140.43. Występował w wielu wariantach mocy, pod koniec produkcji montowano układ wtryskowy CR. Można go spotkać w Daily trzeciej generacji i inych autach np Ducato, Jumper, Boxer, Mascott, Messenger....
Pavlo1 napisał(a):Koparkę kopiącą na 3 metry to minimum 2,7 tony i to tylko przy sobie i jak się nie wali.

To jest temat dyskusyjny bo jeżeli jakaś tam koparka 3T może kopać na głębokość 3m to nie oznacza, że się do tego nadaje w sposób ciągły. Długotrwałe kopanie daną koparką na max jej możliwości jeżeli chodzi o głębokość kopania to tragedia dla operatora, głębokość kopania może i wynosi wtedy 3m, ale zasięg kopania jest prawie zerowy - robota odbywa się ciągle pod konikiem koparki.
Według mnie do ciągłej pracy na głębokości 3m jest potrzebna koparka 5T z długim stickiem.

Awatar użytkownika
Arcio
Fachoperator

  • Posty: 976
  • Rejestracja: 10 Gru 2010 14:05
  • Miejscowość: Rybnik
  • Pochwały: 61

Maszyna: gąsienicowa, japońska :)

Firma: Kant i bubel.


Re: Interes, pomoc i porady

Postprzez defcon1 » 15 Lis 2016 16:49

Pavlo1 napisał(a):Ja również polecam messengera. Mam najazd dmc6,5 tony. Koparka 3 tony plus łyżki itp i radzi sobie bardzo dobrze. Silnik 2.8 daje radę i przy krótkich przejazdach w 14 litrach się mieści, przy dłuższych trasach np. z samochodem to i 11 starczy, a sam waży 3 tony!


Tak się składna ze tez mam Messengera i jestem zdania ze to znakomite auto pod minikoparkę, osobiście mam silnik 2.5 nie wiem ile koni ale żaden sprinter nie daje mu rady żaden! petarda auto, połączenie bardzo mocnej ramy z super oszczędnym, trwałym silnikiem, nigdy nie spalił więcej jak 12l . Brakuje mu tylko stabilizatorów na przedniej osi, bo bardzo się przechyla.

Arcio napisał(a):Według mnie do ciągłej pracy na głębokości 3m jest potrzebna koparka 5T z długim stickiem.

A nawet cięższa koparka.

Autor postu otrzymał pochwałę

Awatar użytkownika
defcon1
Operator

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 16 Lip 2010 19:56
  • Miejscowość: Kraków
  • Pochwały: 8

Maszyna: KOBELCO

Firma: www.minikoparka-krakow.pl


Interes, pomoc i porady

Postprzez zeppelin zm 15 » 15 Lis 2016 16:57

2,5 ma 100koni a 2,8 z intercoolerem ma 120koni. Ruszanie nim z ładunkiem z drugiego biegu to norma

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E

Firma: Wspaniała


Interes, pomoc i porady

Postprzez Arcio » 16 Lis 2016 20:47

defcon1 napisał(a):A nawet cięższa koparka.

To co napisałem wyżej to takie minimum - kopałem około 200m pod kanalizację na tej głębokości koparką PC55MR3 i robota nie była problemem.
zeppelin zm 15 napisał(a):2,5 ma 100koni

Silnik 2,5 występował z mocami od 75-113KM natomiast 2,8 był o mocy od 85-146KM. Był też chyba silnik produkowany przez Sofim o pojemności 2,44L montowany w autach pod koniec lat osiemdziesiątych.
zeppelin zm 15 napisał(a):Ruszanie nim z ładunkiem z drugiego biegu to norma

Większość tych dostawczaków na bliźniakach wyposażono fabrycznie w krótki dyfer więc nie dziw się, że idzie z dwójki, ale niestety przy osiemdziesiątce jest problem bo brakuje biegów.

Awatar użytkownika
Arcio
Fachoperator

  • Posty: 976
  • Rejestracja: 10 Gru 2010 14:05
  • Miejscowość: Rybnik
  • Pochwały: 61

Maszyna: gąsienicowa, japońska :)

Firma: Kant i bubel.


Interes, pomoc i porady

Postprzez zeppelin zm 15 » 16 Lis 2016 21:33

No na pusto to tak tylko z ładunkiem 4 ton 80 na godz to już starczy. Ja z swojego wycisnąłem 110 ale to już był maks.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E

Firma: Wspaniała


Interes, pomoc i porady

Postprzez Arcio » 16 Lis 2016 22:18

zeppelin zm 15 napisał(a):na pusto to tak tylko z ładunkiem 4 ton 80 na godz to już starczy

Ja nie miałem na myśli osiągnięcia większej prędkości tylko chodziło mi o wyższy bieg celem obniżenia obrotów, aby w kabinie było ciszej.
Pod koniec października 2x byłem w Niemczech i na trasie szóstka w takim aucie jest na wagę złota, zapewnia znacznie większy komfort jazdy. Jechałem Daily 65C18 czwartej generacji i jedyne co mnie drażniło to te przeklęte 70km płyt na A18. :woot:

Awatar użytkownika
Arcio
Fachoperator

  • Posty: 976
  • Rejestracja: 10 Gru 2010 14:05
  • Miejscowość: Rybnik
  • Pochwały: 61

Maszyna: gąsienicowa, japońska :)

Firma: Kant i bubel.


Interes, pomoc i porady

Postprzez zeppelin zm 15 » 16 Lis 2016 22:41

Dla tego takie auta są dobre tylko w koło komina.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Zeppelin Zm 15, Hanomag 44 C Hanomag 50 E

Firma: Wspaniała


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

eRobocze

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej