wibako

TB015 '98 Brak reakcji w jeździe

Forum minikoparek wszystkich producentów

Moderator: mechanior

TB015 '98 Brak reakcji w jeździe

Postprzez ogurx » 02 Sty 2017 11:53

Do hydromotoru wchodzą 4 węże z czego dwa od frontu dajace nonstop ciśnienie jeden z boku (ma dławik) i czwarty z wężyka ja kby nie ciśnieniowego coś ala do smarowania.

ogurx
Fizol

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 22 Lip 2012 18:22

Maszyna: JCB 801


Reklama

simmet

TB015 '98 Brak reakcji w jeździe

Postprzez mechanior » 02 Sty 2017 22:54

Dwa od frontu (???) nie mogą mieć cały czas ciśnienia (skąd to wiesz i jaka jest jego wartość?) bo to wyklucza działanie napędu, ciśnienie musi być wyłącznie na jednym, oczywiście podczas jazdy i to na którym się pojawia zależy od kierunku jazdy.

Czwarty ten cieniutki zmienia prędkość (żółw/zając) lub odblokowuje hamulce (zależy od systemu).
Trzeci to pewnie odprowadzenie przelewów.
Mogą wystąpić pewne różnice w dwu ostatnich bo przelewu może nie być (tą rolę pełni dodatkowy zawór) natomiast mogą jednocześnie być zmiana prędkości i hamulec.

Czy twoja maszyna ma dwa biegi?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


TB015 '98 Brak reakcji w jeździe

Postprzez ogurx » 02 Sty 2017 23:46

Tak posiada ona zajączka, z tymi dwoma przewodami sam się zdziwiłem, że non stop pompują dwa węże na raz, mimo wszystko jak dam wajhę jazdy wtedy ciśnienie jest dużo większe czy to na jednym czy na drugim, lecz mimo wszystko wciąż z drugiego leci olej. I teraz pytanie czy to kwestia rozdzielacza, że aż tak puszcza czy zwolnic... bo nie wydaje mi się aby dwie na raz padły ,maszynka ma 4 tyś mh...

ogurx
Fizol

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 22 Lip 2012 18:22

Maszyna: JCB 801


TB015 '98 Brak reakcji w jeździe

Postprzez mechanior » 03 Sty 2017 02:27

Czytaj co napisane: jeśli silnik ma hamulec to może nie jest zwalniany.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


TB015 '98 Brak reakcji w jeździe

Postprzez ogurx » 03 Sty 2017 09:38

Silnik ma hamulec.

ogurx
Fizol

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 22 Lip 2012 18:22

Maszyna: JCB 801


TB015 '98 Brak reakcji w jeździe

Postprzez mechanior » 03 Sty 2017 14:35

Sprawdź czy dobrze podpiąłeś wszystkie przewody oraz czy na przewodzie hamulca pojawia się ciśnienie w momencie przesunięcia dźwigienek jazdy w dowolną stronę.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


TB015 '98 Brak reakcji w jeździe

Postprzez ogurx » 03 Sty 2017 14:50

Nie mam zbytnio możliwości podpięcia inaczej ,jeżeli chodzi o wężyk z hamulca to ten z dławikiem (przepływ ma wielkości dziurki 1mm) ?

ogurx
Fizol

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 22 Lip 2012 18:22

Maszyna: JCB 801


TB015 '98 Brak reakcji w jeździe

Postprzez mechanior » 03 Sty 2017 15:13

Nie wiem bo nie mam dokumentacji do twojej maszyny i niezbyt dokładnie ją pamiętam.
W takich przypadkach podpinam sobie manometry do wątpliwych przewodów i mierzę co się na nich dzieje po włączeniu funkcji (jazdy).
Poluzuj lekko wszystkie i zobacz z których zacznie się lać... może wyciągniemy jakieś wnioski.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


TB015 '98 Brak reakcji w jeździe

Postprzez ogurx » 03 Sty 2017 15:24

3 z 4 przewodów leje, nie leje tylko ten z dławikiem.
2 przewody zasilające leją nonstop ale przy wlączeniu funkcji jazdy jeden z nich leje o wiele mocniej niż drugi,
ten cienki przewodzik także leje przy daniu funkcji a z silnika gdzie przychodzi wylewa się olej pod dużym ciśnieniem .
Czyli rzecz ujmując leje się ze wsząd oprócz tego z dławikiem...

ogurx
Fizol

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 22 Lip 2012 18:22

Maszyna: JCB 801


TB015 '98 Brak reakcji w jeździe

Postprzez mechanior » 03 Sty 2017 16:32

No to ten z dławikiem to hamulec. Powinien się z niego lać olej pod ciśnieniem po włączeniu funkcji jazdy. Coś widocznie popierdzieliłeś przy montażu lub przyczyną braku jazdy od początku jest brak odhamowania. Szukaj elektrozaworu hamulca (nie mam pojęcia gdzie).

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


TB015 '98 Brak reakcji w jeździe

Postprzez ogurx » 07 Sty 2017 18:51

Dziękuje serdecznie za odpowiedz, mimo wszystko nie mam jak teraz tego zweryfikować bo połamałem nogę a mróz też niedopisuje. Ale dzięki serdecznie za pomoc:)

ogurx
Fizol

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 22 Lip 2012 18:22

Maszyna: JCB 801


TB015 '98 Brak reakcji w jeździe

Postprzez zeppelin zm 15 » 07 Sty 2017 19:09

Oj to nie dobrze.. Poważne złamanie? Życzymy szybkiego powrotu do zdrowia.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


TB015 '98 Brak reakcji w jeździe

Postprzez Budowlaniec22 » 21 Sty 2017 15:25

Czasem bywa tak, że wałek atakujący układu jest delikatnie wypracowany. Po wyjęciu wygląda jakby był dobry aby to sprawdzić spróbuj wyjąć wałek atakujący z gniazda podczas wkładania delikatnie przekręcaj aby sprawdzić jak duża powierzchnia frezów wałka pracuje, jeśli wałek łapie frezami gniazdo ale na wysokości max 2mm to jest do regeneracji. Typowy problem np. w JCB aczkolwiek może być inna przyczyna. Możesz to jeszcze sprawdzić (jeśli masz założoną przekładnię) nasłuchując. Uruchom jazdę i niech ktoś słucha czy słychać pracę. Jeśli coś słychać w przekładni ale nie jedzie(w ogóle się nie porusz) to problem z przeniesieniem napędu na 99%

Budowlaniec22
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 16 Gru 2016 23:15

Maszyna: CAT 301.8C
CAT 303CR
BOBCAT 863 TURBO+ LT313 TRENCHER

Firma: własna


TB015 '98 Brak reakcji w jeździe

Postprzez ogurx » 30 Sty 2017 19:28

Coś więcej wiadomo, w moim kochanym Opolu kilku magików mających specjalizację w hydromotorach, wymyśliło ciężkie działanie gerorotoru... i przez to nadają się oba silniki na złom bo je źle poskładałem i coś w środku popsułem bo sie nie znam :woot: znalazłem mimo wszystko Panów starszej daty którzy powiedzieli, że jak działało to działać musi, więc wzięli się do roboty. Po kilku dniach dostaje telefon ,że jeden sinik działa, po prostu po złożeniu a drugi nie i się poddają. Rzeczywiście jeden działa super, zajączek śmiga a drugi mimo identycznych ustawień, nie. Wszystko identycznie poskładane jak drugi, wszelkie elementy w stanie identycznym jak ten działający. Na wężach z tamtego także działa , czekam na cud... :wall:

ogurx
Fizol

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 22 Lip 2012 18:22

Maszyna: JCB 801


TB015 '98 Brak reakcji w jeździe

Postprzez mechanior » 30 Sty 2017 22:36

Taki silnik trzeba bezwzględnie dobrze poskładać, pomyłka o jedną rolkę/wieloklin powoduje unieruchomienie. Przestawienie dystrybutora względem właściwego rotora/rolera zabija sprzęt. Teraz to już tylko metoda prób i błędów: trzeba rozbierać, przestawiać wałek o jeden frez, składać i próbować uruchomić, no chyba że są gdzieś znaki ale w to wątpię. Czeka cie jakieś 15, 20 takich prób, może więcej... zależy ile zębów/klinów ma wałek.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


TB015 '98 Brak reakcji w jeździe

Postprzez ogurx » 30 Sty 2017 22:53

Patrzyłem na ten silnik z każdej strony kilka osób i o jakich wałkach mówimy ? http://www.dracoequipment.com/Takeuchi% ... %20TNV.pdf strona 8/28

ogurx
Fizol

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 22 Lip 2012 18:22

Maszyna: JCB 801


TB015 '98 Brak reakcji w jeździe

Postprzez mechanior » 31 Sty 2017 00:37

Wg dokumentacji którą mi podałeś to nie GEROTOR tylko silnik osiowy wielotłoczkowy o zmiennej wydajności z hamulcem. Więc jak jest naprawdę?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


TB015 '98 Brak reakcji w jeździe

Postprzez ogurx » 31 Sty 2017 11:05

Tak jak mówisz...

ogurx
Fizol

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 22 Lip 2012 18:22

Maszyna: JCB 801


TB015 '98 Brak reakcji w jeździe

Postprzez ogurx » 01 Lut 2017 23:11

Wprowadziłem w błąd jeżeli chodzi o stronę, to jednak jest gerotorowy silnik 3 strony dalej. Dałem do specjalistów mówią ,że trzeba na magnezówce zjechać jeden element bo go wałek nauszył i idzie cały olej na przelew.

ogurx
Fizol

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 22 Lip 2012 18:22

Maszyna: JCB 801


TB015 '98 Brak reakcji w jeździe

Postprzez ogurx » 14 Lut 2017 21:30

Dobra chłopaki z Opola ,, kopo,, z ulicy Krapkowickiej znaleźli problem! Problem był natury mojego spartolenia tzn ,, płytka,, w której był gerotor się odkształcił, radą na to było zjechanie magnesówką 0,8 mm wszystkich płytek z silnika, bez frezowania po prostu były przecieki jak w uszczelce pod głowicą. Także gdy silnik tego typu nie działa można brać to pod uwage :mrgreen: Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

ogurx
Fizol

  • Posty: 37
  • Rejestracja: 22 Lip 2012 18:22

Maszyna: JCB 801


PoprzedniaNastępna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 7 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej