Strona 1 z 1

Smoła zamiast oleju w zwolnicy

PostWysłany: 06 Mar 2017 17:17
przez pawlo83
Marka i model maszyny: Kubota KX 41 3S
Rok produkcji: 2007

Witam.Dzisiaj wymieniałem olej w zwolnicach.Z jednej strony olej był po prostu trochę brudny i nie wyglądał źle natomiast z drugiej strony to była istna czarna i gęsta smoła!Do tego strasznie śmierdząca.Olej miał 250 Mtg przebiegu.Dlaczego i skąd aż taka duża różnica w zużyciu?Poprzednio wymieniane były w tym samym czasie.Zalane dobrym olejem Totala(dobrany z tabelki)
Dodam,że jeden napęd jest trochę słabszy i czasami mam ciężko skręcać.

Smoła zamiast oleju w zwolnicy

PostWysłany: 06 Mar 2017 22:29
przez zeppelin zm 15
Może uszczelnienie słabe i dostaje się syf do środka?

Smoła zamiast oleju w zwolnicy

PostWysłany: 06 Mar 2017 22:31
przez mechanior
Prawdopodobnie masz nieszczelności w zwolnicy i do oleju dostają się zanieczyszczenia, zmieniaj olej częściej i sprawdzaj jego poziom co kilkadziesiąt godzin.

Smoła zamiast oleju w zwolnicy

PostWysłany: 06 Mar 2017 22:46
przez zeppelin zm 15
No to tak jak mi się wydaje. :) przez to że jest w środku taka "smoła" opory mogą być większe i dla tego jest słabsza.

Smoła zamiast oleju w zwolnicy

PostWysłany: 07 Mar 2017 01:13
przez mechanior
To by musiała być glina żeby dawać taki opór ale może po prostu zwolnica jest już zużyta przez nieszczelności...

Smoła zamiast oleju w zwolnicy

PostWysłany: 07 Mar 2017 21:10
przez pawlo83
Za kilka Mtg znowu wymienię olej to się trochę wypłucze tego syfu.A częstotliwość wymiany zmniejszę do 100 Mtg bo to żaden koszt
Jeśli istnieje jakaś nieszczelność to powinno być widać jakieś ślady oleju albo spocone miejsce a tam wszędzie jest sucho.

Re: Smoła zamiast oleju w zwolnicy

PostWysłany: 11 Mar 2017 12:48
przez filip14892
Jaki olej powinno się lac do zwolnic do takich minikoparek ?

Smoła zamiast oleju w zwolnicy

PostWysłany: 12 Mar 2017 14:07
przez mechanior
80W90

Re: Smoła zamiast oleju w zwolnicy

PostWysłany: 12 Mar 2017 17:37
przez Chuck_M
Mechanior- z czystej ciekawości 10w30 nie będzie lepszym olejem?

Smoła zamiast oleju w zwolnicy

PostWysłany: 13 Mar 2017 00:40
przez mechanior
Teoretycznie tak, w praktyce prawie wszyscy producenci minikoparek zalecają 80W90.
Dobry olej UTTO STOU 10W30 ma nawet klasyfikację GO 80W czyli może zastępować olej 80W w przekładniach... np: nasz olej DAYTONA SUPER AGRO.

Smoła zamiast oleju w zwolnicy

PostWysłany: 07 Lis 2017 20:55
przez pawlo83
Wracam do tematu.Nastukałem 100 mtg i znowu wymieniłem olej.Jest ta sama historia.W jednej zwolnicy olej jest ok a w drugiej jest istny syf.Wlałem nowy olej,podniosłem się na pługu i ramieniu i włączyłem napęd gąsienicy na jakieś 5 min.Ponownie spuściłem olej i znowu wyleciała istna smoła.Operacje przeprowadziłem 4 razy i zawsze wylatywał taki sam syf.Ani grama czystego oleju.A zapach tego oleju jest dosłownie trudny do zniesienia i opisania.
Teraz pytanie-mogę tam wlać trochę nafty(pół na pół z olejem),żeby to się dobrze umyło czy narobię sobie problemu?
Nie wiem,zatrze się coś,albo tak wypłucze,że się rozleci
Oglądałem zwolnice ze wszystkich stron i nie widać przecieków ani nieszczelności.Dodam jeszcze,że założyłem nowa gąsienicę i teraz jeździ mi się jakoś dziwnie opornie.Gąsienica potrafi się totalnie zatrzymać.Dopiero mały ruch w tył ją odblokuje i jedzie dalej jakby nigdy nic

Smoła zamiast oleju w zwolnicy

PostWysłany: 07 Lis 2017 21:42
przez rysiekk82
Może hamulec nie odpuszcza całkiem alb coś w zwolnicy trze i pali olej

Smoła zamiast oleju w zwolnicy

PostWysłany: 07 Lis 2017 21:54
przez mechanior
Gąsienice wymieniłeś a gwiazdy i rolki? Jak z kołem napinającym?
Płucz zwolnice rzadkim olejem hydraulicznym, nie naftą, benzyną czy olejem napędowym.
Ilości zanieczyszczeń zgromadzonych przez lata nie wypłuczesz 4 zmianami oleju.
Możesz mieć nieszczelną zwolnice, uszczelniacze duocone potrafią przepuszczać syf tylko do środka bez wyraźnego ubytku ilości oleju a ewentualnych drobnych wycieków nie zauważysz podczas pracy w terenie...

Smoła zamiast oleju w zwolnicy

PostWysłany: 08 Lis 2017 20:07
przez pawlo83
Gwiazdy są jak najbardziej ok.Rolki nie maja luzów,chodzą gładko i nie są powycierane a koła napinające są dobre.Jedno jest nowe a drugie ok.Facet,który zamawiał mi gąsienice je widział i stwierdził,że do wymiany to jeszcze daleko.Koleś siedzi w tym od lat to chyba wie co mówi.
Powiedz mi Mechanior jakim dokładnie olejem to płukać?Podaj jakiś symbol lub nazwę
Nie narobię sobie kłopotu jak wypłuczę ten syf?Nie wiem,zrobi się nagle luźno w środku i się rozleci albo zacznie przeciekać

Smoła zamiast oleju w zwolnicy

PostWysłany: 08 Lis 2017 20:10
przez zeppelin zm 15
A nie lepiej rozebrać zwolnice, umyć, wyczyścić i złożyć?

Smoła zamiast oleju w zwolnicy

PostWysłany: 08 Lis 2017 20:33
przez pawlo83
Masz rację,że tak by było najlepiej.Na początek zrobię jeszcze raz płukanie bo to znikomy koszt a jak nic to nie da to wtedy trafi do fachowca.

Smoła zamiast oleju w zwolnicy

PostWysłany: 08 Lis 2017 20:40
przez zeppelin zm 15
Lepiej chyba zrobić dzień postoju teraz, poświęcić pare złotych na dokładne rozebranie i wyczyszczenie niż później przymusowy postój niespodziewany i kosztowny jak dojdzie do tego że zwolnica się rozssypiee...

Smoła zamiast oleju w zwolnicy

PostWysłany: 08 Lis 2017 21:04
przez pawlo83
Akurat u mnie z dniem postoju nie ma problemu bo maszyna i tak stoi.Jestem hydraulikiem i bardzo mało jej używam-głownie na własne potrzeby.W 2.5 roku nastukałem raptem 370 mtg.

Smoła zamiast oleju w zwolnicy

PostWysłany: 14 Lis 2017 18:31
przez umanek82
Olej dawno nie zmieniany stad taki syf.