wibako

Rdzawy osad na korku wlewu płynu chłodzącego

Forum minikoparek wszystkich producentów

Moderator: mechanior

Rdzawy osad na korku wlewu płynu chłodzącego

Postprzez piterobandito » 08 Maj 2017 20:03

Marka i model maszyny: JCB 8014
Rok produkcji: 2005
Numer seryjny: SLP080145E1156272

Koledzy, od jakiegoś czasu pod korkiem wlewu płynu chłodniczego zbiera mi się osad niby taka rdza nie wiadomo co (nie majonez), oleju mi nie ubywa ani nie przybywa, kolor oleju taki jaki powinien być i na bagnecie i pod korkiem, silnik nie dymi, płukałem kiedyś układ chłodzenia i na jakiś czas pomogło ale problem powraca, wydaje mi się że silnik po dłuższej pracy jest trochę za ciepły ale w 8014 nie ma wskaźnika temperatury to jaka jest jego faktyczna temp. to nie mam pojęcia, głowica na zewnątrz sucha. Jedno zdjęcie przedstawia brudny drugie czysty korek, co to może być za przyczyna? (czystej wody nigdy nie dolewałem, zawsze płyn)
Załączniki
IMG_20170426_124103.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
Po umyciu
IMG_20170426_123949.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
Przed umyciem

piterobandito
Operator

Maszyna: Case CX18C
Atlas AR75

Firma: EXCAVATOR


Reklama

simmet

Rdzawy osad na korku wlewu płynu chłodzącego

Postprzez manius » 08 Maj 2017 20:40

Przy zmianie płynu z lepszego na gorszy tak się dzieje, rdza to efekt wewnetrznej korozji.
"A teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu."
Król Julian

manius
Fachoperator

  • Posty: 1025
  • Rejestracja: 16 Maj 2010 12:18
  • Miejscowość: brzesko
  • Pochwały: 17

Maszyna: cat 442d ;)


Re: Rdzawy osad na korku wlewu płynu chłodzącego

Postprzez piterobandito » 31 Maj 2017 00:21

Maszyna pracuje na takim płynie od 3 lat (oczywiście zmieniany co rok), problem jest od tamtego lata, w lutym 2014r był robiony lekki remont silnika- wymiana ukrzywionego korbowodu, wymieniona uszczelka pod głowicą, głowica sprawdzana była na mikropęknięcia z dotarciem gniazd zaworowych po pełnym przeglądzie można powiedzieć, od tamtego czasu zrobiła około 1800mth, czy powinienem zrobić regulację luzów zaworowych?


Problem na chwilę obecną rozwiązany, termostat sprawdzony, cały układ przepłukałem czystą woda z dodatkiem octu 1l , ...naście razy płukanie wodą (woda kilka razy schodziła ruda), później 2 razy przelałem płynem chłodniczym, a winowajcą na 99% była zapchana chłodnica od zewnątrz, na pierwszy rzut oka niby była czysta ale po przyłożeniu latarki "na przestrzał" prześwit był znikomy, myjka ciśnieniowa z odpowiedniej odległości pomogła, mini po całym dniu kopania przy teraźniejszych temperaturach znacznie ma niższą temperaturę w komorze silnika, zwracajcie uwagę panowie na stan chłodnicy niby czysta się wydaje ale po dokładniejszych oględzinach miedzy żeberkami jest tyle syfu że głowa mała, no i na chwilę obecną zero osadu, pozdrawiam.

piterobandito
Operator

Maszyna: Case CX18C
Atlas AR75

Firma: EXCAVATOR


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej