Strona 1 z 1

Rdzawy osad na korku wlewu płynu chłodzącego

PostWysłany: 08 Maj 2017 20:03
przez piterobandito
Marka i model maszyny: JCB 8014
Rok produkcji: 2005
Numer seryjny: SLP080145E1156272

Koledzy, od jakiegoś czasu pod korkiem wlewu płynu chłodniczego zbiera mi się osad niby taka rdza nie wiadomo co (nie majonez), oleju mi nie ubywa ani nie przybywa, kolor oleju taki jaki powinien być i na bagnecie i pod korkiem, silnik nie dymi, płukałem kiedyś układ chłodzenia i na jakiś czas pomogło ale problem powraca, wydaje mi się że silnik po dłuższej pracy jest trochę za ciepły ale w 8014 nie ma wskaźnika temperatury to jaka jest jego faktyczna temp. to nie mam pojęcia, głowica na zewnątrz sucha. Jedno zdjęcie przedstawia brudny drugie czysty korek, co to może być za przyczyna? (czystej wody nigdy nie dolewałem, zawsze płyn)

Rdzawy osad na korku wlewu płynu chłodzącego

PostWysłany: 08 Maj 2017 20:40
przez manius
Przy zmianie płynu z lepszego na gorszy tak się dzieje, rdza to efekt wewnetrznej korozji.

Re: Rdzawy osad na korku wlewu płynu chłodzącego

PostWysłany: 31 Maj 2017 00:21
przez piterobandito
Maszyna pracuje na takim płynie od 3 lat (oczywiście zmieniany co rok), problem jest od tamtego lata, w lutym 2014r był robiony lekki remont silnika- wymiana ukrzywionego korbowodu, wymieniona uszczelka pod głowicą, głowica sprawdzana była na mikropęknięcia z dotarciem gniazd zaworowych po pełnym przeglądzie można powiedzieć, od tamtego czasu zrobiła około 1800mth, czy powinienem zrobić regulację luzów zaworowych?


Problem na chwilę obecną rozwiązany, termostat sprawdzony, cały układ przepłukałem czystą woda z dodatkiem octu 1l , ...naście razy płukanie wodą (woda kilka razy schodziła ruda), później 2 razy przelałem płynem chłodniczym, a winowajcą na 99% była zapchana chłodnica od zewnątrz, na pierwszy rzut oka niby była czysta ale po przyłożeniu latarki "na przestrzał" prześwit był znikomy, myjka ciśnieniowa z odpowiedniej odległości pomogła, mini po całym dniu kopania przy teraźniejszych temperaturach znacznie ma niższą temperaturę w komorze silnika, zwracajcie uwagę panowie na stan chłodnicy niby czysta się wydaje ale po dokładniejszych oględzinach miedzy żeberkami jest tyle syfu że głowa mała, no i na chwilę obecną zero osadu, pozdrawiam.