Strona 1 z 2

Problem z obrotem

PostWysłany: 12 Gru 2017 14:15
przez Thygerrr
Marka i model maszyny: Bobcat 323 j
Rok produkcji: 2007

Panowie mam problem z obrotem, podczas obracania się maszyna kręci się płynnie aż do momentu w którym czuć opór później nagły przeskok ze strzałem,przy tym czuć jak pod podłoga przy silniku obrotu występuje naprężenie, na załączonym filmiku widać jak wajchy od jazdy od tego się trzęsą, co może według Was być przyczyną? dodam że później było lekkie strzelanie i jakby chrobotanie, występuje to nie regularnie czasem jest cicho czasem strzela.
https://www.youtube.com/watch?v=33YuGmhjGRo

Problem z obrotem

PostWysłany: 12 Gru 2017 15:37
przez Arcio
Hydromotor obrotu do wyjęcia, do sprawdzenia wałek zdawczy hydromotoru + uzębienie łożyska obrotu, jeżeli będzie dobrze to problem leży w wewnętrznej przekładni hydromotoru.
Po dźwiękach z filmiku oceniam, że gdzieś brakuje jednego lub kilku zębów. :D

Problem z obrotem

PostWysłany: 12 Gru 2017 16:13
przez Thygerrr
Dzięki mistrzu! dodam że ogólnie luzu góra/dół na obrocie nie ma, za to w lewo prawo kilka centymetrów jest :D
powiedz mi czy zrucać całą kabinę z podwozia czy na razie sobie to darować? Na wieńcu jeden ząb lekko wykruszony,reszta ok.

Problem z obrotem

PostWysłany: 12 Gru 2017 16:49
przez Arcio
Thygerrr napisał(a):ogólnie luzu góra/dół na obrocie nie ma, za to w lewo prawo kilka centymetrów jest

Luz góra/dół w minikoparkach jest pomijany bo zanim się pojawi to wcześniej zużyje się wewnętrzne uzębienie i łożysko do wymiany.
Jak na max rozłożonym wysięgniku masz więcej niż około 100mm to już jest bardzo źle - pachnie remontem. :)
Thygerrr napisał(a):Na wieńcu jeden ząb lekko wykruszony,reszta ok.

Wieża do góry, łożysko obrotu i wałek zdawczy hydromotoru do wymiany, łożyska wałka też trzeba wymienić na nowe.

Problem z obrotem

PostWysłany: 12 Gru 2017 17:03
przez Thygerrr
Zmieszcze sie w 10,000?

Problem z obrotem

PostWysłany: 12 Gru 2017 17:17
przez Arcio
Myślę, że około 5-6kPLN przy założeniu, że sam to przerzucisz.
Śruby łożyska obrotu też do wymiany, muszą być w klasie 10.9

Problem z obrotem

PostWysłany: 12 Gru 2017 18:40
przez zeppelin zm 15
Najlepszy komentarz na końcu filmiku :mrgreen:

Problem z obrotem

PostWysłany: 13 Gru 2017 15:35
przez Thygerrr
Czy opłaca się dorabiać elementy takie jak wieniec obrotu czy inne?

Problem z obrotem

PostWysłany: 13 Gru 2017 15:52
przez Arcio
Thygerrr, zadzwoń do Zawierciańskiej Fabryki Maszyn i zapytaj. :)

Problem z obrotem

PostWysłany: 15 Gru 2017 23:34
przez Thygerrr
Silnik obrotu wyjęty,zęby na wałku wyszczerbione dokładnie co drugi,jeśli chodzi o winiec to ćwiartka jednego zęba jest wyłamana reszta jest ok, wymienić sam wałek?

Problem z obrotem

PostWysłany: 16 Gru 2017 00:24
przez zeppelin zm 15
Ja bym nie ryzykował. Od tego może znowu pójść wałek.

Problem z obrotem

PostWysłany: 16 Gru 2017 02:17
przez mechanior
ZAWSZE KOMPLET.
Najbardziej uparty z moich klientów wymieniał 4 razy: wieniec, po 2 tygodniach wałek, potem po miesiącu znów sam wieniec i znów po 2 tygodniach wałek i na koniec po 3 miesiącach tłumaczenia zdecydował się na KOMPLET - sumarycznie: 3 wieńce = 9000 pln i 3 wałki prawie 6000...

Problem z obrotem

PostWysłany: 16 Gru 2017 10:23
przez Thygerrr
OK komplet, teraz pytanie jak rozebrać silnik obrotu( u mnie pompa gerotorowa) nigdzie nie ma śrub itd, jak mam wymienić ten wałek :?:

Problem z obrotem

PostWysłany: 16 Gru 2017 14:59
przez mechanior
Najpierw sprawdź czy wałek jest dostępny.
Jak to nie ma śrub?

Jakieś zdjęcia?

Problem z obrotem

PostWysłany: 16 Gru 2017 15:05
przez Thygerrr
Silnik podobny do mojego albo i taki sam, na razie leży u pompiarza który stwierdził że jest nie rozbieralny i trzeba kupić nówkę, zastanawia mnie jedynie to dlaczego można kupić wałek skoro nie da się rozebrać pompy, zdjęcia podeślę w poniedziałek.
P.S widzę że masz nówkę :D jaka cena?

Problem z obrotem

PostWysłany: 17 Gru 2017 20:55
przez mechanior
Cena ponad 5000 a sam wałek ponad 2000, biorąc pod uwagę zużycie podzespołów nie warto wymieniać samego wałka.
W konkretnym przypadku którego dotyczą zdjęcia zużyty był wałek a klient kilka miesięcy wcześniej wymienił tylko uszkodzony wieniec... regeneracji wymagała również obudowa a właściwie gniazda łożysk wałka (następny 1000 pln) więc logicznym wyborem był zakup całego nowego napędu.

Zwracam uwagę na to że trzeba się naprawdę dobrze znać na gerotorach by je poskładać tak żeby działały...

Problem z obrotem

PostWysłany: 18 Gru 2017 14:29
przez Thygerrr

Re: Problem z obrotem

PostWysłany: 18 Gru 2017 19:09
przez mechanior
Sprawdź czy łożysko wałka nie jest luźne w obudowie, nie jest to wielki luz, wystarczy że da się obrócić palcami zewnętrzną bieżnię tego łożyska w korpusie napędu. To już dyskwalifikuje napęd do prawidłowej pracy.
Pokruszone zęby? Sam pisałeś że brakuje kilku w wieńcu, przecież nie wyparowały...

Problem z obrotem

PostWysłany: 18 Gru 2017 19:38
przez Thygerrr
Na wieńcu są ok, w jednym wyłamana jest ćwiartka dosłownie

Problem z obrotem

PostWysłany: 18 Gru 2017 20:15
przez Arcio
Thygerrr napisał(a):co przyczyniło się do tego że tak się zęby wyszczerbiły?

To według mnie nie jest efekt normalnego zużycia, a obecność jakiegoś ciała obcego, które zostało dosłownie przemielone poprzez ten wałek zębaty.
Szukaj pozostałości w smarze na wieńcu.