Strona 2 z 2

Problem z obrotem

PostWysłany: 18 Gru 2017 20:45
przez Thygerrr
Ciała obce były bo właśnie robiłem tak jak napisałeś, wybrałem cały smar ile się dało i były w nim elementy zębów, teraz umyję to jakąś ropą i muszę gdzieś wałek dorobić Arciu :D
P.S przez jakiś czas była zdjęta osłona(blacha) pod koparką, podejrzewam że jakiś kamyczek wpadł nie tu gdzie trzeba no i jest jak jest, Przestroga dla innych

Problem z obrotem

PostWysłany: 18 Gru 2017 23:41
przez mechanior
Kamyczek raczej nie jest w stanie zagrozić takiej przekładni, zmieli go na pył. Oczywiście nie jest to zdrowe i należy się wystrzegać takich przypadków, ale nie wierzę żeby to była przyczyna wyszczerbienia zębów, podejrzewam przekroczenie granicznego zużycia zębów, im są cieńsze tym mniej wytrzymałe i tym gorzej się zazębiają...

Z dorobieniem tego wałka będziesz miał gruby problem ponieważ mało z tego że jest pusty to na dnie wydrążonego otworu znajduje się wieloklin w którym zamocowany jest wałek napędzający silnika gerotorowego...

Problem z obrotem

PostWysłany: 19 Gru 2017 12:54
przez Thygerrr
Mam dobrą firmę która mi to zrobi, teraz kwestia rozebrania tego ustrojstwa :roll:

Problem z obrotem

PostWysłany: 19 Gru 2017 23:45
przez mechanior
Odkręcasz 4 śruby i rozbierasz.... :mrgreen:

Na a zanim zamówisz wałek pokaż im te zdjęcia:

Problem z obrotem

PostWysłany: 20 Gru 2017 09:52
przez Thygerrr
Zdjęcia się przydadzą dzięki, do jakiej wartości HRC może być nawęglony wieniec i wałek?

Problem z obrotem

PostWysłany: 20 Gru 2017 15:53
przez mechanior
Nie mam pojęcia, od dawna już nie dorabiam żadnych takich elementów, może Arek podpowie, on ma kolosalne doświadczenie w obróbce metalu.

Problem z obrotem

PostWysłany: 21 Gru 2017 00:10
przez Arcio
Thygerrr napisał(a):do jakiej wartości HRC może być nawęglony wieniec i wałek?

Z tym nawęglaniem sobie podaruj, tylko hartowanie indukcyjne, HRC w granicach 55-58, na stali 40H trudno osiągnąć więcej, uzębienie ma być szlifowane po hartowaniu, pasowania pod łożyska również mają być szlifowane.
Przepraszam, ale nie wiem w ogóle po co to pytanie, to po prostu nie Twoja sprawa - oddajesz stary wałek jako wzór do firmy, która zajmuje się produkcją kół zębatych i do nich należy zdjęcie wszystkich wymiarów łącznie z modułem uzębienia i pomiarem twardości. Mają wykonać według wzoru jak oryginał.
W odpowiedzi na Twoje PW, które wysłałeś do mnie kilka dni wstecz podałem Ci kto to zrobi, za ile itd i będzie zgodnie z procesem technologicznym przewidzianym przy produkcji kół zębatych.
Nie spodziewaj się, że ktoś Ci zrobi ten wałek za powiedzmy 700zł.
Powyższa wypowiedź dotyczy dorobienia wałka natomiast wieniec trzeba wymienić i jak tego nie zrobisz to lepiej nie rób nic bo szkoda kasy na dorabianie tego wałka.
PS Ten ślepy wielowypust w środku trochę mnie przeraża - chyba bez elektrodrążarki się nie obejdzie.

Problem z obrotem

PostWysłany: 22 Gru 2017 00:24
przez mechanior
powiem ci Arek że jak mi Bob rzucił kwotą 2500 za ten wałek to wcale nie wydało mi się to przesadą zwłaszcza że do CATa za zwykły wałek do 301.8C w wersji w której oryginalnie NIE MA CZĘŚCI ZAMIENNYCH, wołali swojego czasu ponad 2000 peelenów plus VAT oczywiście... a cały hydromotor który powinien być wg CATa wymieniany przy tej okazji jakieś 7500...

Problem z obrotem

PostWysłany: 22 Gru 2017 01:08
przez Arcio
mechanior napisał(a):Bob rzucił kwotą 2500 za ten wałek

Wiesz kwota w u autoryzowanego przedstawiciela jest zawsze wyższa, ja uważam, że wykonanie takiego wałka powinno się zamknąć gdzieś w 1500-1700zł przy założeniu, że dorabiamy jedną sztukę. Przy większych ilościach może z 2 stówki by się jeszcze urwało, ale z drugiej strony kto zamrozi niemałą kasę na większą ilość i nie wiadomo kiedy to się sprzeda.
mechanior napisał(a):cały hydromotor który powinien być wg CATa wymieniany przy tej okazji jakieś 7500..

Ten sposób rozumowania to codzienność w ASO i tu CAT raczej nie jest wyjątkiem np do Yanmarów też wałki nie występują jako oddzielna część.