Przełącz do głównego szablonu
Forum minikoparek wszystkich producentów
Wyślij odpowiedź

Transway dx 2 (ATF)

23 Mar 2018 15:28

Witam,Pany czy do zwolnic w minikoparczynie mogę zalać takiego ATF-A?

Transway dx 2 (ATF)

23 Mar 2018 18:06

Do zwolnic stosuje się najczęściej olej przekładniowy (np. SAE 80W-90, API GL-5), ma on zupełnie inne właściwości niż ATF.
Zdecydowanie łatwiej byłoby pomóc gdybyś podał przynajmniej markę i model maszyny.

Transway dx 2 (ATF)

23 Mar 2018 18:23

Bobcat 323 Ale olej który podałem jest olejem przekładniowym tyle że do automatów API GL-4, i dlatego pytam czy mogę go zalać

Transway dx 2 (ATF)

24 Mar 2018 14:13

W Bobcacie 323 będziesz miał po 0.5 L na przekładnię i odpowiedni olej to 80W90 GL-5. ATF DXII zupełnie się nie nadaje - on ma przy 40 st. C lepkość na poziomie 36 mm²/s a prawidłowy olej 80W90 ma około 150 mm²/s. Użycie ATF zamiast 80W90 bardzo szybko zmniejszy żywotność przekładni. Biorąc pod uwagę że są to delikatne elementy i przy okazji bardzo drogie w naprawie, to warto jednak zastosować litr właściwego oleju i w miarę często go zmieniać.

Transway dx 2 (ATF)

24 Mar 2018 14:18

Dlatego własnie pytałem dziekuje za odpowiedz temat zamknąć w piz..u :D pozdrawiam

Transway dx 2 (ATF)

25 Mar 2018 00:00

ATF nie jest do przekładni tylko do skrzyń i to AUTOMATYCZNYCH
Automatic Transmission Fluid...

Transway dx 2 (ATF)

25 Mar 2018 08:10

Ale skrzynia to przekładnia :mrgreen:

Re: Transway dx 2 (ATF)

08 Kwi 2018 22:45

Zwolnice mają to do siebie że nie kontrolowany i uzupełniany / wymieniany olej, z czasem lubi wyciekać, myślę że lepiej aby był nalany jakikolwiek niż żaden... W kubotach oraz bobku lejemy 80 w 90 i nic sie nie dzieje ...

Transway dx 2 (ATF)

09 Kwi 2018 11:59

Zawsze można powiedzieć nawet i to że byle było tłuste to lepiej że jest niż nie ma.
Gorzej że podejmujecie takie dyskusje nie mając pojęcia o konsekwencjach zastosowania np ATFa w układzie do niego nieprzystosowanym... a ATF jest żrący dla standardowych materiałów uszczelniających więc jego wlanie może się skończyć w najlepszym razie wyciekiem, uszkodzeniem jeszcze działających uszczelek a to nie tylko uszczelniacz zewnętrzny ale i pierścień wałka hydromotoru czy banalne oringi pokryw i korków... Zresztą nie tylko użytkownicy popełniają błędy, znam przypadki nieprawidłowej aplikacji przez producentów maszyn :D... W tej chwili np Carraro fabrycznie przystosowuje wszystkie produkty (skrzynie) do oleju ATF i STOU/UTTO... wcześniej bywało różnie. A producenci maszyn zwłaszcza ci mniej rozgarnięci zalecali np stosowanie ATFa ze względu na temperatury pracy nie biorąc pod uwagę materiałów...

Transway dx 2 (ATF)

09 Kwi 2018 21:13

Zalałem 80/90 Parus (podróbka lotosa?)
Wyślij odpowiedź