wibako

Problem z obrotem

Forum minikoparek wszystkich producentów

Moderator: mechanior

Problem z obrotem

Postprzez gregorym1 » 11 Kwi 2019 10:29

Marka i model maszyny: takeuchi tb016
Rok produkcji: 2005

Witam
Od kilku dni pojawia sie dziwny dzwięk podczas obrotu,tak jakby coś ocierało
Czy problemem jest kolumna obrotu???

gregorym1
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 04 Maj 2014 15:46

Maszyna: Takeuchi TB016

Firma: BCW


Reklama

simmet

Re: Problem z obrotem

Postprzez Mariuszm571 » 23 Maj 2019 22:27

Zdejmujemy pokrywę pod nogami i zobacz sobie na wieniec obrotu czy zęby są ok . Czasami po myciu ciśnieniowych piasek trze przez chwile Ale tym się nie przejmuj . Moze wieniec jest juz mocno zużyty.

Mariuszm571
Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 13 Gru 2017 18:16

Maszyna: Myanmar sv15

Firma: Llc


Problem z obrotem

Postprzez mechanior » 25 Maj 2019 00:10

Kolumna obrotu to obrotowe złącze hydrauliczne...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Problem z obrotem

Postprzez gregorym1 » 25 Maj 2019 08:33

Dokładnie tak ale jest tam jakieś łożysko lub ślizg tak? A zauważyłem że ociera jak mini jest przechylona w którąkolwiek stronę..

gregorym1
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 04 Maj 2014 15:46

Maszyna: Takeuchi TB016

Firma: BCW


Re: Problem z obrotem

Postprzez rousbat » 26 Maj 2019 09:49

Kolego gregorym1 skoro koparka obraca się dookoła to znaczy, że na pewno jest łożysko - to co widzisz pomiędzy podwoziem a kabiną od zewnątrz to jest właśnie łożysko, na którym koparka się obraca.
Kolumna obrotu to złącze hydrauliczne (jak mechanior napisał) zamontowane na samym środku obrotu aby olej mógł przepływać pomiędzy tym co stoi, a tym co się obraca bez ukręcenia węży.
Wracając do łożyska to w jego skład wchodzi jeszcze wieniec zębaty współpracujący z silnikiem obrotu. Jeśli otworzysz podłogę to skontrolujesz stan zębów na wieńcu i zębatce napędzającej (jeśli są wytarte, wykruszone to one mogą zgrzytać) i one powodują luz na obrocie prawo/lewo jak wyciągniesz ramie na max nad ziemią.
Łożysko jak ma dość to pojawiają się luzy góra/dół na wyciągniętym ramieniu nad ziemią, do tego dochodzą trzaski i zgrzyty przy obrocie z urobkiem w łyżce (w gorszych stanach na pusto) ale może też być efekt, że operator zapomniał o smarowaniu tej części.
Można pokusić się o wykręcenie silnika obrotu i sprawdzeniu czy nadwozie obraca się ręcznie bez problemu.

rousbat
Pomocnik operatora


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej