Strona 1 z 1

1.9 TDI VW zamiast yanmara 3tne88

PostWysłany: 14 Cze 2019 08:52
przez lukasz92
Koparka Takeuchi TB 135 z silnikiem 1.9tdi wersja testowa :) silnik obecnie pracuje jako zwykły turbo diesel 1.9td. wysterowany na stacjonarny (obroty 700-2100 max), tak żeby trzymał stałe zadane obroty nawet pod obciążeniem :) powodem zmiany było pęknięcie bloku silnika yanmara i wysoki koszt nowego silnika. Obniżyły się tym samym koszty eksploatacji maszyny ;)
Link do filmiku z pracy koparki:
https://youtu.be/eax8DDlRfEM

1.9 TDI VW zamiast yanmara 3tne88

PostWysłany: 14 Cze 2019 08:56
przez zeppelin zm 15
Hehe :D połączenie japońskiej i niemieckiej myśli technologicznej przez polskiego konstruktora :lol: :mrgreen: :ok:

1.9 TDI VW zamiast yanmara 3tne88

PostWysłany: 18 Cze 2019 16:02
przez lukasz92
Silnik VW 1.9 pracuje na pompie wtryskowej z kombajnu (po małych modyfikacjach) :) oraz na lekko zmodyfikowanych oryginalnych wtryskach. Po kilku dniach testów efekt jest rewelacyjny. Silnik ładnie pracuje nie grzeje sie. Ze względu na to że modyfikacja uwzględniała powrót do oryginalnego silnika (w razie niepowodzenia) do dopracowania zostaje usytuowanie go na większych poduszkach żeby lepiej wytłumić drgania (narazie są na poziomie tego co było w oryginale). W okresie zimowym zostanie też zaprojektowana i zmieniona obudowa koła zamachowego :) narazie testujemy dalej, teraz testy spalania :) ciekawe ile litrow ON wyjdzie na godzinę.

1.9 TDI VW zamiast yanmara 3tne88

PostWysłany: 05 Paź 2019 17:50
przez Fenix pro 9
I jak spalanie z tym silnikiem?

Re: 1.9 TDI VW zamiast yanmara 3tne88

PostWysłany: 25 Mar 2020 15:00
przez lukasz92
Silnik vw pali mniej niż oryginalny yanmar który był wcześniej. Nie miałem kiedy dokładnie tego obliczyć ale napewno jest mniej

-- 25 Mar 2020 14:00 --

Odpowiadając na pytanie ile dokładnie pali mam już jakieś "twarde" wyniki. Otóż średnio porównując na silniku yanmara koparka paliła 30 litrów na 10 godzin pracy. Teraz spalanie na podobnej robocie i przy 10 godzinach pracy wynosi max. 20 litrów. Prace na jakich było testowane to wykopy pod wodociągi kanalizacje i fundamenty. Oczywiście przy lżejszych robotach spalanie spadało poniżej tych 2litrow na godzine. Dla rzetelności testu warto przyznać że yanmar był w stanie już zdezelowanym także wyzsze spalanie było spowodowane stopniem zużycia. Choć nie mam danych katalogowych ile ten silnik powinien mniej więcej palic. Na liczniku mial w chwili wyjmowania 6500 h. Nie wiem czy kręcony czy nie.
Silnik 1.9 TDI trafił do mnie z przebiegiem 450 tys. Km. (Na liczniku) więc to jest minimum jakie mógł mieć ). Przeliczając że średnio jeździł 80km/h wychodzi ok. 5600 godzin pracy. Czyli wychodzi 1000 h mniej niż yanmar.
Biorąc pod uwage koszt silnika czyli 700 zł ( tyle co jedna końcówka wtrysku do yanmara) i porównując spalanie no to wnioski nasuwają się same.
Porównując także odpalanie na mrozie -10 stopni koparka kolegi jcb 8016 z 2016 kręcila kilka razy (odpalanie trwało dobre 5 minut) natomiast VW 1.9 bez podpiętych świec żarowych odpalił na dwa obroty wału :)

1.9 TDI VW zamiast yanmara 3tne88

PostWysłany: 25 Mar 2020 16:04
przez dawidg2
lukasz92 napisał(a):Przeliczając że średnio jeździł 80km/h wychodzi ok. 5600 godzin pracy.

chyba u niemca tyle, w PL to max 50-60 średnia.
Ale silniki VW montowane w wózkach widłowych spokojnie 20k godzin robiły