wibako

Ciagle wykręcają sie śruby mocujące silnik obrotu

Forum minikoparek wszystkich producentów

Moderator: mechanior

Ciagle wykręcają sie śruby mocujące silnik obrotu

Postprzez Darek1970 » 06 Lis 2008 23:11

Problem dotyczy minikoparki JCB 801.4 - ciagle wykręcają sie śruby mocujące silnik obrotu do obudowy. Próbowałem już kleju do gwintów - potrzymało dwa tygodnie i znowu sie wykręcają. Co może byc przyczyną i jak temu zaradzić? Co dwa-trzy dni musze zdejmować podłoge i przykręcać silnik.

Przy okazji - przy obrocie w prawo słychac zgrzyt, w lewo jest dobrze. Czy to oznaka jakies bolączki wieńca? Może ktos wie jak wygląda wieniec w tej maszynie? Czy tam sa jakieś łożyska? Może to one padają? Dodam tylko, że minikoparka ma 12 lat.

Darek1970
Pomocnik operatora

  • Posty: 69
  • Rejestracja: 24 Sie 2007 11:51
  • Miejscowość: Wrocław

Reklama

simmet

Postprzez liski13 » 07 Lis 2008 12:37

witam, ja mysle że te śruby powinny mieć jakieś zabezpieczenie (blach takie co ~łączą 2 i sie je zawija) spróbuj takie dorobic jak ich tam niema, a co do tych zgrzytów to możesz mieć wyszczerbione zęby na więncu lub ataku, a to może powodować odkręcanie tych śrub, poniewaz powstają tam drgania.
Ostatnio edytowany przez liski13, 09 Maj 2010 16:13, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
liski13
Pomocnik operatora

  • Posty: 98
  • Rejestracja: 28 Wrz 2008 18:39
  • Miejscowość: kielce

Postprzez multipart » 07 Lis 2008 14:05

Witam.

Poniżej silnika obrotu jest przekładnia planetarna, w której coś może szwankować. Warto wyjąć, rozebrać i zweryfikować - może wystarczy wymienić łożysko wałka.

Numer maszyny i jakiś kontakt proszę, to podeślę kilka rysunków.
Pozdrawiam.
MULTIPART s.c.
Importer części do maszyn JCB
tel/fax. (085) 651-22-84
kom. 0-600-515-448
biuro@multipart.pl

multipart
Fizol

  • Posty: 21
  • Rejestracja: 08 Wrz 2008 12:05
  • Miejscowość: białystok

Postprzez Grześ » 07 Lis 2008 16:35

Śruby jak raz popuściły , to przy elementach na które działają momenty obrotowe ,już trzymały nie będą ponieważ luz jaki się na nich wytworzył będzie powodował odkręcanie się . Trzeba więc wyeliminować obracanie się tego silnika , przez rozwiercenie na większe śruby lub jak się nie da to nawiercić w obydwu elementach tak dziury żeby wbić kołki . Kołki wtedy nie dopuszczą do ruszania się elementów względem siebie , a to zaowocuje tym że śruby przestaną się odkręcać . Kołki świetnie się sprawdziły przy ostrówku między pochwą a zwolnicą i dlatego ten sposób polecam

Grześ
Fachoperator

  • Posty: 599
  • Rejestracja: 09 Lip 2006 19:25
  • Miejscowość: Kraków
  • Pochwały: 9

Maszyna: Jcb3cx


Postprzez Darek1970 » 07 Lis 2008 21:54

multipart napisał(a):Poniżej silnika obrotu jest przekładnia planetarna, w której coś może szwankować. Warto wyjąć, rozebrać i zweryfikować - może wystarczy wymienić łożysko wałka.


Żeby sie do tego dobrać, trzeba zdjąć cała górę? Jakies porady czy ktos z kolegów cos takiego robił?

multipart: numer posłałem na PW

na ataku zęby są dobre - wiem bo sprawdzałem, do wieńca nie wiem jak sie dobrać

Darek1970
Pomocnik operatora

  • Posty: 69
  • Rejestracja: 24 Sie 2007 11:51
  • Miejscowość: Wrocław

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej