Marka i model maszyny: Volvo EC15B XTV
Rok produkcji: 2006
Witam
Zwracam się do Was z takim problemem. W mojej mini po mocnym zagrzaniu silnika (lecz tak, że kontrolka temp nie zapala się) np wskutek przejechania dłuższego odcinka drogi, a następnie po zejściu na niskie obroty zaczyna świecić kontrolka niskiego ciśnienia oleju. Domyślam się, że jest to wskutek rozrzedzenia się oleju. Kwestię chłodzenia silnika starałem się poprawić poprzez wyczyszczenie chłodnicy, oczywiście stan płynu chłodzącego itd jest ok oraz otwarcie pokrywy silnika podczas pracy (upały). Istnieje opcja, że silnik "się kończy" i ciśnienie ucieka przez panewki, ale problem ten występuje dopiero jak silnik się mocno nagrzeje. Podczas kopania i pracy na średnich obrotach problem nie występuje. Znajomy mechanik samochodowy zalecił wymianę oleju z zalecanego przez producenta 10W40 na 10W60 co ma poprawić ciśnienie kinetyczne w wyższej temperaturze. Proszę o info czy to jest dobry pomysł oraz czy tym zabiegiem nie zaszkodzę? Silnik to mitsubishi L3E. Co poza tym mogę zrobić? Olej i filtr wymieniany 160 mgh temu.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Kapral