wibako

8018 nie rozsuwają się gąsienice

Forum minikoparek wszystkich producentów

Moderator: mechanior

8018 nie rozsuwają się gąsienice

Postprzez kroscienko » 20 Lis 2009 10:21

mam jcb 8018 nie mogę rozsunąć gąsienic jak próbuje to jest tylko małe szarpnięcie jedną z gąsienic i nic się nie dzieje co mam zrobić żeby sprawdzić co jest nie tak
Ostatnio edytowany przez kroscienko, 27 Lis 2009 22:38, edytowano w sumie 1 raz

kroscienko
Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 11 Lis 2008 20:02
  • Miejscowość: Krosno

Reklama

simmet

Re: 8018 nie rozsuwają się gąsienice

Postprzez cox » 20 Lis 2009 19:08

kroscienko napisał(a):mam jcb 8018 nie mogę rozsunąć gąsienic jak próbuje to jest tylko małe szarpnięcie jedną z gąsienic i nic się nie dzieje co mam zrobić żeby sprawdzić co jest nie tak


Ja niedawno kupiłem taką maszynkę 8018 z 2007 roku 700 mtg prosto z Anglii (podobno:)
Po przywiezieniu maszyny na plac okazało się, że drugi bieg (zając) nie działa - kontrolka z zajączkiem się świeciła. Myślałem, że to wada ukryta:(.
Następnego dnia podniosłem kabinę i zacząłem sprawdzać... . Zacząłem od kostek przy elektrozaworach które przełączają szybkość jazdy (przepływ oleju). Docisnąłem kostkę i zadziałało:) - kostka była lekko wysunięta. Podejrzewam, że u Ciebie może być ten sam problem, tylko z przełączaniem pomiędzy podnoszeniem lemiesza a rozsuwaniem gąsienic.
Według mnie to któraś z tych kostek, lub (gorsze) elektrozawór.
Jak Ci się uda naprawić to napisz co było.
Ostatnio zobaczyłem, że przeciera się przewód hydr. wychodzący ze środkowej pompy.
Zawinąłem grubą gumą i powinno trochę wytrzymać. Poza tym na razie ok.
Miałeś jakie większe awarie? Nie wiem na co szczególnie zwrócić uwagę - to moja pierwsza koparka...
Ale się rozpisałem:)
pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez cox, 27 Lis 2009 22:40, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
cox
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 23 Sty 2008 01:34
  • Miejscowość: olsztyn

Postprzez excavar » 22 Lis 2009 19:44

kroscienko, podaj mi nr maszyny.
Może to byc wina sekcji w rozdzielaczu, lub zaworu.

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Postprzez Z-D-E-N-E-K » 22 Lis 2009 23:23

albo załamanie króćca lub przewodu w siłowniku od rozsuwu gąsienic sam tak miałem kiedyś

Z-D-E-N-E-K
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 22 Lis 2009 23:14
  • Miejscowość: Białystok

Postprzez cox » 23 Lis 2009 00:08

Mam pytanko o mini JCB 8018.
Przy normalnej eksploatacji, i przy zalecanych terminach wymiany olei i filtrów (tylko materiały oryginalne- interhandler) po jakim czasie zaczyna się coś ,,sypać''?
Niedawno kupiłem taką maszynkę 2007r. 700mtg - chyba nie dużo jak na mini?:) - chciałbym wiedzieć ile jeszcze bezawaryjnie pochodzi?
Jak maszyna pracuje, to się zużywa - wiadomo. Smary, sworznie, czasami przewód...-normalne.
Podzespoły są najlepszych marek, więc myślę, że nie powinno się nic dziać:)
Kto smaruje i dba - ten jedzie :D
Do kopareczki żadnych zastrzeżeń - super praca, komfort, precyzja... :faja:
Spalanie ok. 1,4-1,6 litra/mtg -MAX :lol:
bezawaryjność - czas pokaże :?
Ostatnio edytowany przez cox, 27 Lis 2009 22:41, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
cox
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 23 Sty 2008 01:34
  • Miejscowość: olsztyn

Postprzez excavar » 23 Lis 2009 00:20

COX To zależy Maszyna maszynie nie równa nigdy nie wiesz co i kiedy padnie.
Przeważnie po 3000MTG wymieniane są sworznie i tulejki ramienia kopiącego ,ale to naturalne zużycia eksploatacyjne są.
Poza tym to nie wiem co jeszcze. Kiedyś często padały łączniki od tłumika, ale to nie jest duży koszt.
Rolki podtrzymujące i napinacz to też normalne zużycia, tak więc nie ma zbyt wiele usterek TYPOWYCH WAD FABRYCZNYCH.
Ostatnio edytowany przez excavar, 27 Lis 2009 22:43, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Postprzez cox » 23 Lis 2009 00:35

To jakiś czas powinienem mieć spokój :D - po zakupie zrobiłem pełny przegląd, bo nie wiadomo co kto lał - wiem, że było czerwone paliwo. Chyba w Anglii można na takim jeździć? Mam nadzieję, że nie zaszkodziło maszynce za mocno...
Łącznik za kolektorem wydechowym wygląda na solidny (sprężynowy), ale to się okaże.
Mam też ładowarkę teleskopową JCB 520-50 - to taki łącznik (tu był inny, taki z poskręcanych pasków - sztywniejszy) wymieniałem po ok 1000 mtg bo zaczął wydmuchiwać spaliny - koszt ok 50 zł:) (pasował chyba z passata). Z ładowarką do teraz (odpukać) 3000mtg nic się nie działo - od przeglądu do przeglądu. A raz zimering w tylnym kole był wymieniany bo się sznurek kiedyś zawiną i trochę ciekło. Interhandler trochę zarobił...:/
Ale jak by stała, to by się nie psuła :wink:
Ostatnio edytowany przez cox, 27 Lis 2009 22:44, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
cox
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 23 Sty 2008 01:34
  • Miejscowość: olsztyn

Postprzez mechanior » 23 Lis 2009 02:17

cox napisał(a):wiem, że było czerwone paliwo. Chyba w Anglii można na takim jeździć???Mam nadzieję, że nie zaszkodziło maszynce za mocno.....

to jest normalne paliwo diesla barwione przed wlaniem do zbiornika aby utrudnić kradzieże i "oszczędności" operatorów, tak że spokojnie, raczej nikt w Anglii nie katuje maszyn opałem... spotkałem się z czerwonym paliwem także w maszynach z Francji, tłumaczono mi coś z dopłatami do paliw rolniczych itp. ale generalnie zasada ta sama, czysty diesel tylko zabarwiony...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez cox » 27 Lis 2009 01:45

excavar-,,Rolki podtrzymujące i napinacz to też normalne zużycia''
Chodzi o te przy silniku tak?-czy rolki i napinacz gąsienic?
Wiesz może po jakim czasie powinno się to wymienić?
Na razie z maszyny jestem zadowolony.
Wiem, że maszyna (JCB 8018) ma czujnik temp. wody, ale czy zaświeci się kontrolka (lub zacznie piszczeć) jak wyleci płyn chłodniczy? pytam, bo ostatnio poluzowała się opaska na przewodzie wodnym wychodzącym z pompy wody do nagrzewnicy. Jak by wyleciał płyn chłodniczy to czy bym zauważył. Bo jak nie to wiadomo co by było...
Z tym paliwem nie wiedziałem, że Angole jeżdżą na barwionej ropie...
Myślałem, że ,,oszczędzają,,
pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez cox, 27 Lis 2009 22:46, edytowano w sumie 1 raz
KTO SMARUJE TEN JEDZIE........

Awatar użytkownika
cox
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 23 Sty 2008 01:34
  • Miejscowość: olsztyn

Postprzez excavar » 27 Lis 2009 12:25

Chodzi o rolki i napinacz gąsienic.
Zmieniasz jak sie zużyją. Poczytaj DTR tam jest opisane (około 3000MTG)

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Postprzez mechanior » 27 Lis 2009 20:19

czujnik temperatury jest zazwyczaj zamontowany w bloku termostatu (obudowie), pokazuje temperaturę płynu (a nie silnika jak się wszystkim wydaje) TYLKO GDY JEST ZANURZONY W PŁYNIE, jeśli nie ma płynu nie pokazuje nic albo bardzo niską (względem rzeczywistej) temperaturę, niestety sposobu na to nie ma , trzeba kontrolować stan chłodziwa częściej niż oleju! niektóre maszyny są wyposażone wzorem samochodów w czujniki poziomu w zbiornikach wyrównawczych, ale nagły wyciek nie zawsze powoduje spadek poziomu w zbiorniku wyrównawczym! dzieje się tak dlatego, że czasem uzupełnienie następuje przez zassanie płynu DOPIERO po ostygnięciu silnika, dlatego należałoby kontrolować stan bezpośrednio w chłodnicy
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez cox » 28 Lis 2009 20:34

excavar, Pytanie o OLEJ silnikowy: JCB do maszyny MINI 8018 (wg DTR) zaleca olej silnikowy : JCB 10W30 o specyfikacji API CC (czyli do nisko obciążonych silników DIESLA).W IH kupiłem wszystkie filtry, bez oleju bo nie mieli na miejscu i musiałbym czekać, i znowu przyjeżdżać (60km-przez tel powiedzieli, że mają wszystko na miejscu, ale mniejsza o to)-w sumie to mieli ten olej, ale w bańkach 25l a Mi potrzeba 4l :D .Kupiłem więc olej CASTROL MAGNATEC DIESEL 10W40 API CF(czyli do średnio i mocno obciążonych silników DIESLA)-teoretycznie jest to olej o lepszych parametrach (dwie klasy różnicy pomiędzy CC i CF) i szerszym zakresie temperatur bo druga cyfra większa (40-zalecana na nasz klimat), lepkość jest ta sama (10W).JCB zaleca przy swoim oleju wymianę po 500mtg(bo oleje 10W30 pozwalają na dłuższe okresy między przeglądami)
Ja CASTROL będę zmieniał co 250 mtg.- 4 litry wchodzą to nie zbankrutuję chyba :lol:
- doradzi Mi ktoś czy tak może być, czy lepiej zmienić na oryginał -wg mnie jest ok, ale chciałem się upewnić bo nie jestem specjalistą od olei i mogę się mylić :?:
Reszta oleii: hydraulika (JCB HP46), chłodziwo (HEPU) i zwolnice(wg DTR) oryginał.
ps. nie mogę zlokalizować jednego punktu wymiany oleju gdzieś chyba przy napędach tzn. ok 0,3 litra oleju wchodzi do zwolnic(są dwa korki odkręcane na imbus na zewnętrznej obudowie zwolnic-wymieniłem. Ale w DTR (po angielsku) jest jeszcze jedna pozycja w której pisze że wymienia się jeszcze 2x 0,25 litra oleju(chyba tego samego) i właśnie nie mogę znaleźć tego miejsca w maszynie? :?: ?-W napędowych silnikach jazdy (i obrotu) jest chyba olej ze zbiornika i pompy hydraulicznej-rozumiem,że wymienia się go razem z olejem hydraulicznym :?: ?-nie mam pojęcia, co to za pozycja?-pomoże, doradzi Mi ktoś? :?:
Z góry bardzo dziękuję.
pozdrawiam
KTO SMARUJE TEN JEDZIE........

Awatar użytkownika
cox
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 23 Sty 2008 01:34
  • Miejscowość: olsztyn

Postprzez mechanior » 29 Lis 2009 19:00

jeśli to olej API CF to spokojnie możesz wymieniać co 500 mtg, i tak zdecydowana większość silników przemysłowych pracuje na 15W40 a typowym czasem między wymianami jest właśnie 500 mtg
twierdzenie że 10W30 pozwala na wydłużenie okresów między przeglądami to bujda na resorach, czas eksploatacji zależy od jakości oleju (API/ACEA) i budowy silnika a nie lepkości
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez cox » 29 Lis 2009 23:00

mechanior, Może i bujda.Ale w opisach olei z drugą cyfrą w oznaczeniu 30 w większości z nich jest napisane, że pozwalają na wydłużone okresy między przeglądami i powodują mniejsze spalanie i zanieczyszczenie.-ale jak piszą: zalecają wymianę olei zgodnie z okresami podanymi przez producenta silnika!.
Według mnie im większa różnica pomiędzy pierwszą, a drugą cyfrą tym lepszy olej.
Do mocno wysilonych silników w rajdowych samochodach są specjalne oleje 10W60, 5W60 :idea: .
Rozumiem,że na tym oleju mogę spokojnie pracować......- teoretycznie ma on lepsze parametry od zalecanego.....!?-może ktoś uważa inaczej?? :D
KTO SMARUJE TEN JEDZIE........

Awatar użytkownika
cox
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 23 Sty 2008 01:34
  • Miejscowość: olsztyn

Postprzez mechanior » 30 Lis 2009 18:07

cox napisał(a):w opisach olei z drugą cyfrą w oznaczeniu 30 w większości z nich jest napisane, że pozwalają na wydłużone okresy między przeglądami i powodują mniejsze spalanie i zanieczyszczenie ... Według mnie im większa różnica pomiędzy pierwszą, a drugą cyfrą tym lepszy olej.

źle kojarzysz fakty - napisane jest na większości nowoczesnych olejów niezależnie od liczby lepkości letniej
oznakowanie 10W30 składa się z 10W czyli lepkości zimowej decydującej o łatwości uruchomienia silnika zimą oraz 30 świadczącej o zdolnościach smarnych w wysokich temperaturach, więc chyba troszkę odwrotnie jest niż mówiłeś... im niższa druga liczba tym gorzej dla silnika....


warto poczytać, googl wie wszystko...:
lepkość wg.SAE. oleje wielosezonowe są oznaczone dwoma liczbami, pierwsza jest zakończona literą W/ od winter czyli zima/ im mniejsza jest liczba przed W w tym niższych temperaturach można go stosować.Chodzi tu o temperaturę oleju przy rozruchu zimnego silnika, ponieważ gdy silnik jest już ciepły pierwsza wartość staje się mało ważna. Ważna natomiast będzie teraz druga wartość im większa druga wartość tym większa będzie lepkość oleju przy ciepłym silniku.
Jeżeli producent zaleca olej 15 W 40 to zawsze możemy zastosować olej " wyższej "klasy np.5 W 40, nie można nam tylko stosować oleju " gorszej " klasy np.20 W 40 Na bańce znajdziemy też normy jakościowe, norma API stosowana jest w USA norma ACEA w Europie. Symbol klasy jakościowej składa sie z dwóch liter,pierwsza to typ silnika /C-diesel ,S-benzyna/ Druga opisuje jakość oleju, im jest ona wyższa wg. alfabetu tym lepszy jest olej.


teraz masz pełny obraz.... dysponując doskonałym źródłem wiedzy w postaci internetu nie trzeba zgadywać , domyślać się ani wynajdować własnych teorii, wystarczy poczytać

albo założyć temat na KOPACZCE... :mrgreen:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej