środkowe dwa pedały (składane) są połączone z drążkami jazdy, byś mógł jeździć maszyną sterując nogami gdy ręce zajęte np kopaniem czy podnoszeniem ładunku, drążki sterują odpowiednimi gąsienicami (lewy lewą a prawy prawą) naciskając drążki do przodu (obydwa) jedziesz w przód, skręt uzyskuje się przez użycie jednej gąski (prawa do przodu i skręcasz w lewo)
przód maszyny jest tam gdzie lemiesz spychający, jak się obrócisz o 180 stopni (będziesz miał lemiesz za plecami) to po naciśnięciu dźwigni jazdy do przodu maszyna pojedzie w kierunku lemiesza czyli do przodu ale podwozia oznacza to że będziesz jechał.... plecami do przodu czyli de fakto w tył... mam nadzieję że zrozumiałeś....
lewy pedał zazwyczaj włącza młot lub inną funkcję dodatkową podpiętą do przewodów na końcu łyżki, lub jeśli maszyna posiada tzw offset (skręt ramienia) to właśnie ten pedał go obsługuje a funkcja młota przeniesiona jest na prawo, w maszynach nie wyposażonych w te opcje montowane są zwykłe podnóżki ku wygodzie operatora, pedały funkcji posiadają blokadę aby przez przypadek nie uruchomić funkcji gdy nie jest wykorzystywana (wtedy pedał służy za podnóżek)
w kołówkach istnieją różne rodzaje sterowania jazdą, zawsze jest kierownica, czasem układ jezdny rozpoznaje kierunek obrócenia kabiny i jeździ "zawsze do przodu" czyli dając jazdę w przód jedziesz w kierunku obrócenia kabiny (taki sprytny układzik elektryczno hydrauliczny jest założony)
realizacja samej jazdy może być następująca:
pedał gazu (hydrauliczny) oraz dźwignia zmiany kierunku przy kierownicy z przełacznikiem biegów wolny/szybki (Hyundai)
pedał gazu (hydrauliczny) dwukierunkowy - naciskasz do przodu maszyna jedzie do przodu, naciskasz do tyłu maszyna jedzie w tył (CAT M312/315/318)
podwójny pedał hydrauliczny (dwa obok siebie) lewy w przód a prawy w tył (CAT 206/212BFT)