Strona 1 z 1

Jazda JCB 8060

PostWysłany: 29 Maj 2010 11:14
przez ramze_s_666
Mam drobne pytanie co do sposobu poruszania się mini koparką jcb8060.
Podczas kursu nie miałem możliwości nawet się przejechać i rozpoznać manipulatory które sterują jazdą.Jakie czynności powinienem wykonać by jechać na przód i na tył oraz do czego służą te cztery pedały umieszczone w kabinie maszyny.Bardzo proszę o pomoc bo co to za operator który nie potrafi jeździć maszyną.

Kolejnym pytaniem które chciałbym zadać to jak wygląda jazda na podwoziu kołowym zatrzymanie się i praca.Za wszelkie informacje serdecznie dziękuje.Jeżeli by to nie sprawiło większego kłopotu czy mógłbym poprosić o kilka skanów DTR w których są pokazane jakie manipulatory jazdy do czego służą. Dziękuję bardzo za pomoc i serdecznie pozdrawiam.

PostWysłany: 03 Cze 2010 12:39
przez mechanior
Image

środkowe dwa pedały (składane) są połączone z drążkami jazdy, byś mógł jeździć maszyną sterując nogami gdy ręce zajęte np kopaniem czy podnoszeniem ładunku, drążki sterują odpowiednimi gąsienicami (lewy lewą a prawy prawą) naciskając drążki do przodu (obydwa) jedziesz w przód, skręt uzyskuje się przez użycie jednej gąski (prawa do przodu i skręcasz w lewo)
przód maszyny jest tam gdzie lemiesz spychający, jak się obrócisz o 180 stopni (będziesz miał lemiesz za plecami) to po naciśnięciu dźwigni jazdy do przodu maszyna pojedzie w kierunku lemiesza czyli do przodu ale podwozia oznacza to że będziesz jechał.... plecami do przodu czyli de fakto w tył... mam nadzieję że zrozumiałeś....
lewy pedał zazwyczaj włącza młot lub inną funkcję dodatkową podpiętą do przewodów na końcu łyżki, lub jeśli maszyna posiada tzw offset (skręt ramienia) to właśnie ten pedał go obsługuje a funkcja młota przeniesiona jest na prawo, w maszynach nie wyposażonych w te opcje montowane są zwykłe podnóżki ku wygodzie operatora, pedały funkcji posiadają blokadę aby przez przypadek nie uruchomić funkcji gdy nie jest wykorzystywana (wtedy pedał służy za podnóżek)

w kołówkach istnieją różne rodzaje sterowania jazdą, zawsze jest kierownica, czasem układ jezdny rozpoznaje kierunek obrócenia kabiny i jeździ "zawsze do przodu" czyli dając jazdę w przód jedziesz w kierunku obrócenia kabiny (taki sprytny układzik elektryczno hydrauliczny jest założony)
realizacja samej jazdy może być następująca:
pedał gazu (hydrauliczny) oraz dźwignia zmiany kierunku przy kierownicy z przełacznikiem biegów wolny/szybki (Hyundai)
pedał gazu (hydrauliczny) dwukierunkowy - naciskasz do przodu maszyna jedzie do przodu, naciskasz do tyłu maszyna jedzie w tył (CAT M312/315/318)
podwójny pedał hydrauliczny (dwa obok siebie) lewy w przód a prawy w tył (CAT 206/212BFT)

PostWysłany: 07 Cze 2010 15:17
przez ramze_s_666
Dziękuję za wszystko.Dzięki tobie już mam podstawy teraz z praktyką gorzej.

przykro mi z powodu nieszczęścia jakie cię spotkało. łączę się z tobą w bólu.
Pozdrawiam

PostWysłany: 09 Cze 2010 18:05
przez dm2508
A jeżeli chodzi o manipulatory do sterowania ramieniem w tej koparce to jest tam układ'X' czy"+"??

PostWysłany: 09 Cze 2010 22:39
przez mechanior
nie spotkałem się jeszcze w koparkach gąsienicowych i kołowych z ukladem X, zazwyczaj jest to +, przy joyach na przedłużeniu ramion w podłokietnikach jest bardziej ergonomiczny od X który ma jednakże większy sens przy koparko ładowarkach sterowanych mechanicznie z centralną konsolą "między nogami"