Przełącz do głównego szablonu
Tu rozmawiamy o maszynach, bardzo rzadko występujących w Polsce (własnej konstrukcji też).
Wyślij odpowiedź

napęd gąsienic

16 Lip 2007 22:56

w mojej chorej głowie powstał plan budowy pojazdu terenowego na gąsienicach jako ze nie miałem nigdy takiego kontaktu z takimi maszynami pisze właśnie do was i liczę na wasza wiedzę i doświadczenie w tym temacie wiec mam pare pytan
jak rozwiązać układ napędowy chodzi o to by był prosty konstrukcyjnie i w miarę szybki myślałem nad zastosowaniem sztywnego dyra i sprzęgieł na ośkach co o tym myślicie może macie ciekawsze pomysły jak już pisałem z gąsienicami to nie miałem za wiele styczności
w założeniach pojazd ma być lekki ok 400kg + waga gąsienic i ich osprzęt czyli kół i prowadnic
i poszukuje namiarów na sklepy komisy itp gdzie mogę takowe części dostac
pozdrawiam

25 Lip 2007 22:47

No kolego bardzo ambitny plan :D tak wiec sprobuje ci troche pomoc. Naped gosienic odbywa sie w bardzo prosty sposob - ja juz zdarzyles zapewne zauwazyc gasienice posiadaja dwa duze kola na skrajach, jedno zebate drugie proste oraz rolki prowadzace. To duze proste kolo jest kolem napinajacym - utrzymuje gasienice w stalym naciagu, natomiast to zebate jest wlasnie kolem napedowym. Kolo to jest napedzane bezpośrednio przez silnik hydrauliczny umiejscowiony zwykle w jego osi. Prosty silnik hydrauliczny działa jak zebata pompa tyle ze w odwrotna strone - nie kola napedzaja olej tylko olej kola. Mozesz go obejrzec spogladajac na to kolo z drugiej strony - od "wewnetrznej" strony gasienicy. Wychodza z niego dwa przewody hydrauliczne z ktorych w jednym pod cisnieniem olej napedza ów silnik hydrauliczny. Cisnienie w przewodach nadaje pompa hydrauliczna napedzana przez silnik spalinowy. Ot i cala filozofia. W starych koparkach szczegolnie tych linowych spotyka sie jeszce naped łancuchowy z zespołem sprzegieł ale to margines. Zwykle naped gasienic jest napedem hydraulicznym.... zycze Ci kolego udanej realizacji pomysłu :) pozdrawiam

01 Gru 2007 18:37

Hej co do napędu to można zastosować zwykły most napędowy z autka np. z żuka sterowanie wtedy odbywać się może za pomoca układy chamulcowego poprosty przychamowuje się jednyą stroną i pojazd skręca, koła napędowe można wykonać z felg od auta od którego masz most napędowy kwestja gonsiennic tu może być trudniej najlepszye były by gumowe można je wykonać z pasa transmisyjnego z taśmociągu tylko w popszeg pasa trzeba przykręcić z płaskownika staloweg z przyspawanymi jakimiś zębami dzięki którym będzie napędana gosiennica można jeszcze zastosować line stalową żeby całość był mocniejsza dobrym źrudłem części może być złom tam często ludzie złomują auta i można wmiarę tanio zdobyć części do bydowy. Też mi chodził swego czasu taki pomysł po głowie ale mam za dużo pracy w lato.

09 Paź 2008 20:54

Trochę temat archiwalny, ale odświeżę. Gąsienice można zrobić z opon rolniczych. Wyciąć pas z opony jodełki, np. 28 cali. Długość by była dość znaczna. Powinna wystarczyć.

25 Lut 2009 13:03

Także odświeżę temat, też mam pomysł na taki pojazd, tylko myślałem nad silnikiem od malucha i jego osiami, oraz tak samo jak Gosci myślałem o feldze jako koło napędowe i naciągające, a gąsienice myślałem kupić takie jak do mini koparek :faja:

26 Lut 2009 11:16

jak chcesz zbudować pojazd szybki to zainteresuj się skuterem śnieżnym w nim znajdziesz kilka przydatnych części i są tańsze od kopaczek

13 Gru 2009 22:21

Popieram a ponadto jak się wykazać inwencją to i skuter może się stać całkiem fajnym narzędziem pracy
Wyślij odpowiedź