przez mechanior » 18 Sie 2011 00:15
W badanej przeze mnie maszynie zasilanie obwodu AUXILIARY czyli 3ciego wysypu jest po prostu wzięte z powrotu (do zbiornika) hydromotoru jednego z podstawowych transporterów (lewego)
problem polega na tym że moim skromnym zdaniem jest to bez sensu
każda funkcja transportera (jest ich 4 + jeden dodatkowy AUX) oprócz zasilającego (gardziel zasypowa), posiada regulator prędkości (przepływu)
jeśli nie jest podpięty 3ci wysyp (AUX) a regulator jego obrotów ustawimy na pozycji MAX+ to nie podpięty hydromotor a właściwie jego szybkozłączki odcinające spowodują zablokowanie powrotu z instalacji podstawowej w tym przypadku lewego transportera wysypu a co następuje zatrzymanie silnika napędu (bez odpływu nie będzie pracował normalnie)...
problem załatwia zainstalowanie przelotu między szybkozłączami w postaci kawałka węża łączącego obydwa gniazda zasilania, lub przestawienie regulatora prędkości transportera 3 (AUX) w pozycję MINIMUM co powoduje maksymalny zrzut przepływu na zbiornik...
tylko że takie rozwiązanie jest dalej troszkę nienormalne... problem załatwiłby proporcjonalny dzielnik strumienia wraz z zasileniem obydwu transporterów z jednej pompy lub zasilenie ich z osobnych pomp (jest ich 6 więc jest w czym wybierać)
pytanie moje brzmi: czy zastosowane rozwiązanie jest normalne ?
bo jeśli regulator prędkości wyjścia AUXILIARY przestawimy minimalnie powyżej obrotów 0 (a 0 to cały płynący olej na zrzut do zbiornika) to olej z powrotu hydromotoru transportera z którego jest to wyjście zasilane powoduje wzrost ciśnienia przed regulatorem i w konsekwencji zatrzymanie hydromotoru przez zamknięcie odpływu i uniemożliwienie przepływu oleju
dokładnie taki problem zgłosił klient, brak normalnej pracy lewego transportera bez podpiętego opcjonalnej 3ciej taśmy...
bezpośrednią przyczyną okazał się brak regulacji prędkości 3ciej taśmy, zacięcie zaworu uniemożliwiające przesterowanie jej całkiem na 0 i tym samym zamknięcie odpływu z powrotu napędu źle działającego transportera
zamontowanie bypassu na szybkozłączach AUX lub przesterowanie zaworu regulatora na 0 (cały olej na zrzut do zbiornika) załatwia problem....
ale jeśli ktoś o tym nie wie to można spędzić godziny na diagnostyce... i tak dokładnie było w tym przypadku...
oczywiście nie posiadamy żadnych instrukcji obsługi do tej maszyny...
mechanior
Fachoperator
- Posty: 20868
- Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
- Miejscowość: Śląsk
- Pochwały: 867
Maszyna: Caterpillar, MB Crusher
Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher