Extec

Extec

Postprzez wojtek.sas » 30 Lis 2014 21:31

Witam mam pytanie odnośnie silnika w extecu 5000 turbo wiem ze jest to silnik deutza chłodzony cieczą ale czy ten silnik posiada świece żarowe? w jaki sposób uruchomić go w mroźne dni?

wojtek.sas
Fizol

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 14 Wrz 2014 08:05

Maszyna: Liebherr 564

Firma: Prywatnie


Reklama

TRAXTAD Traxtad

Extec

Postprzez dawidg2 » 30 Lis 2014 21:34

Jak sprawny Deutz to pali bez problemu.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 3964
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 19:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 72

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Extec

Postprzez peckiel » 30 Lis 2014 22:14

Szczerze mówiąc to nie wiem czy Extec w ogóle ma opcję grzania świec. Na panelu nie ma diody, która by sygnalizowała grzanie świec, a stacyjka nie ma położenia do grzania świec. Nie paliłem swojego przy temperaturze niższej niż +5 więc nie powiem. Przy tej temperaturze palił elegancko.
Ten silnik ogólnie ma świece, pod pokrywą zaworów.
Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn


Zapraszam na mój kanał na Youtube

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4345
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 21:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 92

Maszyna: Liebherr A904, JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


Re: Extec

Postprzez Fenix » 01 Gru 2014 21:22

Witam .
Najlepiej wymienić na zimę filtry paliwa plus separator i wyczyścić zbiornik paliwa,w duże mrozy omijam separator paliwa .Dwa Exteki S3 chodzą jak zegarki dzień w dzień szósty rok. Pozdrawiam.

Fenix
Pomocnik operatora

Maszyna: VOLVO L 150E ,EXTEC -S3


Re: Extec

Postprzez Kamal » 02 Gru 2014 08:31

Ten silnik jak wszystko sprawne pali bez świec do –10 -15°C. Podejdź do silnika i zobacz czy przy gumowych zaślepkach dekla pokrywy zaworowej, Samym środkiem wychodzi cienki biały przewód od świecy czy tez masz tylko dziurkę na przewód, a wtedy świecy brak. Przez tą zaślepkę przechodzi przewód wtryskowy i powrotny paliwa. Odpowiednio z lewej i prawej strony.
W razie braku zawsze można świece dołożyć. W głowicy są zaślepione nagwintowane otwory do tego celu.

Autor postu otrzymał pochwałę
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Extec

Postprzez wojtek.sas » 01 Sty 2015 14:47

Witam ponownie jest to silnik Deutz BF4M1012C czasami pali od pierwszego strzału nawet gdy było -15 lecz pochodził około 2 min i dosłownie "umarł" ponownie aby go uruchomić trzeba go kręcić i kręcić najlepiej jeszcze podpompować paliwo tz.gruszką którą zamontowałem na przewodzie za separatorem.
Filtr paliwa nowy paliwo podane z bańki pominięty separator i dalej nic jak już odpali to na około minutę i koniec powrót drożny.
Odkręciłem przewód przy wtryskiwaczu i nie dochodzi paliwo czy ta pompka napędzana paskiem klinowym musi wytworzyć dane ciśnienie na listwie aby poszło ciśnienie na wtryskiwacze?

wojtek.sas
Fizol

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 14 Wrz 2014 08:05

Maszyna: Liebherr 564

Firma: Prywatnie


Extec

Postprzez Kamal » 01 Sty 2015 16:10

Tak musi wytworzyć ciśnienie i zdemontuj tą gruszkę bo to proszenie się o kłopoty. Jeżeli już się ich nie nabawiłeś. Jak palisz z bańki to się nie dziwię że gasnie po minucie czy dwóch.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Extec

Postprzez wojtek.sas » 01 Sty 2015 21:03

Bez różnicy czy odpali z banki czy z oryginalnego zbiornika efekt ten sam gaśnie po około minucie.
Dlaczego twierdzisz,że gruszka może zaszkodzić?

wojtek.sas
Fizol

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 14 Wrz 2014 08:05

Maszyna: Liebherr 564

Firma: Prywatnie


Re: Extec

Postprzez Kamal » 01 Sty 2015 22:22

A dlaczego ty nie zapoznałeś się z dokumentacją techniczną i warunkami zabudowy silnika?
Silnik gaśnie po minucie, bo zbiornik nie spełnia warunków zabudowy, masz zatarty wtryskiwacz lub nieszczelność w układzie. Zakładaj manometr na magistrali i referuj. Zdemontuj też cewkę gaszenia, bo też może bruździć.

Zapaznaj sięz tym tematem.
viewtopic.php?f=72&t=25908&hilit=deutz
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Extec

Postprzez wojtek.sas » 02 Sty 2015 20:09

Dzisiaj zapalił pięć razy zakręcil i chodził później palił od pierwszego strzałau.Także czy można wykluczyc pompkę paliwowa?
Czy wystarczy odpiac kable od cewki?

wojtek.sas
Fizol

  • Posty: 29
  • Rejestracja: 14 Wrz 2014 08:05

Maszyna: Liebherr 564

Firma: Prywatnie


Re: Extec

Postprzez Kamal » 02 Sty 2015 21:24

Musisz cewkę wyjąć.

Autor postu otrzymał pochwałę
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

eRobocze

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej