wibako

Interfejs caterpillar 275-5121

O czym tylko chcecie :).

Moderatorzy: peckiel, Dj_Francuz

Interfejs caterpillar 275-5121

Postprzez ksieciunio » 08 Mar 2012 20:44

Jako ze w firmie pracuje 5 roznych silnikow (wlasciwie siedem ale dwa to zwykle niesterowane elektronicznie) produkcji CAT ktore co jakis czas sprawiaja problemy, udalo mi sie naciagnac szefa na zakup interfejsu diagnostycznego.
Oryginal nie wchodzil w gre ze wzgledu na koszt ok 2,500 €
Zdecydowalismy sie na zakup chinskiego klona z tej strony internetowej:
http://www.obd4u.co.uk/universal-diagno ... apter.html

cena jak widac przystepna z mozliwoscia zwrotu w razie klopotow z polaczeniem gdyz nie mogli zapewnic czy polacze sie z silnikami C6,6, C9, C18.
Sprzet dotarl z chin po 5 dniach od zakupu i co najwazniejsze dziala. Pelna funkcjonalnosc programu. :)
w sklad zestawu wchodzi plyta CD z oprogramowaniem + generator licencji ,generujacy kody licencji wedlug naszego zapotrzebowania, czyli tylko ciezarowki, sprzet budowlany albo poprostu wersja "full".
wczesniej zakupilem interfejs CLIP do Renault ktory sluzy mi juz ponad rok bez zajakniecia.
co ciekawe znalazlem polskiego sprzedawce oferujacego "oryginala" za 9000pln lub klona za 4000pln.
czy ten oryginal jest oryginalny trudno stwierdzic bo porownujac mojego klona z oryginalem nie widac roznicy procz kabla.

zapraszam do dyskusji i dzielenia sie doswiadczeniami jesli ktos posiada takowe ustrojstwo.

czyzby nikt nie byl w posiadaniu interfejsu CAT?
Ostatnio edytowany przez Jooras, 10 Mar 2012 18:45, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Jeśli chcesz coś dopisać używamy opcji edytuj zamiast pisać kolejnego posta.

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


Reklama

simmet

Interfejs caterpillar 275-5121

Postprzez mechanior » 29 Mar 2012 17:54

mam takie urządzenie ale oryginalne kupione w sieci sprzedaży części zamiennych CAT poza Polską
cena w okolicach 5000 pln netto z fakturą, zestaw oprogramowania (CAT ET i kilka innych aplikacji)

diagnozuję głównie maszyny budowlane nie same silniki

jest już nowsze wydanie CAT DATA LINK COMMUNICATION ADAPTER III
co ciekawe teoretycznie ten adapter obsługuje taka ilość protokołów że powinien sobie dać radę z wszystkimi możliwymi kontrolerami w maszynach, silnikach i samochodach ciężarowych... jedynym wymogiem jest odpowiedni kabel z wtyczką oraz oprogramowanie diagnostyczne
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Interfejs caterpillar 275-5121

Postprzez ksieciunio » 20 Kwi 2012 23:06

o jakich aplikacjach piszesz?

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


Interfejs caterpillar 275-5121

Postprzez mechanior » 20 Kwi 2012 23:32

ET, M300TECH, SIS (wersja okrojona), CBT, TA, STW....

w tym momencie jestem w stanie sprowadzić najnowszy ORYGINALNY model interfejsu (COMMUNICATION ADAPTER III) w cenie około 7000 pln netto na fakturę w pełni legalnie
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Interfejs caterpillar 275-5121

Postprzez ksieciunio » 02 Maj 2012 07:52

moja tez dostalem z faktura ,program tez jest legalny .dopiero gdy zostanie skrakowany staje sie nielegalny :E :mrgreen: a sonda hmmmm... no dobra podrobka jest :mrgreen:
mechanior napisał(a):co ciekawe teoretycznie ten adapter obsługuje taka ilość protokołów że powinien sobie dać radę z wszystkimi możliwymi kontrolerami w maszynach, silnikach i samochodach ciężarowych... jedynym wymogiem jest odpowiedni kabel z wtyczką oraz oprogramowanie diagnostyczne

zgadza sie rozmawialem z mechanikiem od cat-a ten sam interfejs jest uzywany do silnikow, calych maszyn ciezarowek, jak i sprzetu wojskowego. roznica lezy tylko w kablu.

mowiac o nowszej wersji interfejsu miales na mysli to? :mrgreen:

http://www.obd4u.co.uk/auto-diagnostic- ... -7485.html
Ostatnio edytowany przez rudesmen, 02 Maj 2012 11:26, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Połączyłem posty!

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


Interfejs caterpillar 275-5121

Postprzez mechanior » 02 Maj 2012 10:57

dokładnie ten, właśnie tydzień temu go dostałem :mrgreen:
różni cię tylko tym że ma wyjście USB (poprzedni chodził na szeregówce RS232) i jest odrobinę mniejszy
nie wiem czy ktoś jeszcze z kolegów posiada taki interfejs? czy jestem samotny... (oczywiście oprócz serwisu BM)

mory - jak chcesz coś dodać do wypowiedzi to używaj opcji EDYTUJ (klawisz w prawym górnym rogu posta)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Interfejs caterpillar 275-5121

Postprzez ksieciunio » 01 Cze 2012 18:47

z edycja jest tak ze nawet jak cos dopisze to temat sie nie podniesie i pozostanie niezauwazony :)
dlatego pisze post pod postem.

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


Interfejs caterpillar 275-5121

Postprzez mechanior » 01 Cze 2012 21:55

no jeśli o odświeżanie tematu chodzi to OK
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Interfejs caterpillar 275-5121

Postprzez Ambrozy » 29 Lip 2012 20:53

Witam.

Udała mi się na tym fejsie komunikacja z silnikiem Perkinsa CR. Program Perkins EST. Silnik Perkins 1104D zamontowany w wozidełku HYDREMA 912D.

Kod: Zaznacz wszystko
Product Status Report


2012-07-13 14:28


Product Status Report
Parameter  Value 
Engine Serial Number NJ38627U004862P
Equipment ID NOT PROGRAMMED
Comments 


Perkins 1104D (NJ38627U004862P)
Parameter  Value 
Equipment ID NOT PROGRAMMED 
Engine Serial Number NJ38627U004862P
ECM Serial Number 30576127MB
Software Group Part Number 3222443-00
Software Group Release Date SEP07
Software Group Description 1104D-CCR-A4E2 


Logged Diagnostic Codes [ECM Diagnostic Clock = 4827,7148 hours]
Code  Description  Occ.  First  Last 

91- 2 Throttle Demand Sensor erratic or intermittent 127 4380 4827
1743- 2 Engine Mode Selection Switch State invalid state 1 4825 4825
1785- 3 Intake Manifold Pressure Sensor : Voltage Above Normal 1 4827 4827
1797- 3 Fuel Rail Pressure Sensor : Voltage Above Normal 6 4826 4827


Logged Event Codes [ECM Diagnostic Clock = 4827,7148 hours]
Code  Description  Occ.  First  Last 
E361 (1) High Engine Coolant Temperature 13 4659 4709
E361 (2) High Engine Coolant Temperature 10 4659 4709
E398 (2) Low Fuel Rail Pressure 1 4798 4798
E539 (1) High Intake Manifold Air Temperature 127 3159 4806
E539 (2) High Intake Manifold Air Temperature 89 3178 4798


Active Diagnostic Codes
Code  Description 

No Active Codes 


Active Event Codes
Code  Description 
No Active Events 


Current Totals
Description  Value  Unit 
Total Engine Operating Hours 4828 hours
Fuel Used 16248 L
Total Idle Time 3284:21 hours
Total Idle Fuel 5978 L
Percentage Idle Time 68,03 %
Average Fuel Rate 3,37 L/h


Configuration
Description  Value  Unit 
Equipment ID NOT PROGRAMMED   
Engine Serial Number NJ38627U004862P 
ECM Serial Number 30576127MB 
Software Group Part Number 3222443-00 
Software Group Release Date SEP07 
Software Group Description 1104D-CCR-A4E2   
Rating Number 1 
Low Idle Speed 800 RPM
Top Engine Limit 2300 RPM
Ambient Air Temperature Sensor Installation Status Not Installed 
Throttle Lock Feature Installation Status Installed 
PTO Engine Speed Setting 800 RPM
Throttle Lock Increment Speed Ramp Rate 400,0 RPM/s
Throttle Lock Engine Set Speed Increment 10,0 RPM
Monitoring Mode Shutdowns Disabled 
Monitoring Mode Derates Enabled 
Limp Home Desired Engine Speed 1200,0 RPM
Engine Acceleration Rate 0 RPM/s
Maintenance Indicator Mode Off 
Maintenance Level 1 Cycle Interval Hours 500 hours
Coolant Level Sensor Not Installed 
Air Filter Restriction Switch Installation Status Not Installed 
Air Filter Restriction Switch Configuration Unavailable 
Fuel/Water Separator Switch Installation Status Installed 
User Defined Switch Installation Status Not Installed 
Remote Torque Speed Control Enable Status Disabled 
Full Load Setting (FLS) -24 
Full Torque Setting (FTS) 15 
Total Tattletales 2 


Time vs Engine Coolant Temperature
Engine Coolant Temperature( Deg C )  hours  % 
<50,0 71,35 1,70
50,0-54,9 22,80 0,54
55,0-59,9 34,10 0,81
60,0-64,9 57,45 1,37
65,0-69,9 100,55 2,40
70,0-74,9 158,75 3,79
75,0-79,9 689,65 16,46
80,0-84,9 2773,60 66,20
85,0-89,9 142,35 3,40
90,0-94,9 81,20 1,94
95,0-99,9 41,10 0,98
100,0-104,9 12,85 0,31
105,0-109,9 2,90 0,07
110,0-114,9 1,20 0,03
115,0-120,0 0,10 0,00
>120,0 0,00 0,00


Time vs Intake Manifold Air Temperature
Intake Manifold Air Temperature( Deg C )  hours  % 
<40,0 1,65 2,17
40,0-44,9 2,70 3,55
45,0-49,9 5,45 7,16
50,0-54,9 9,80 12,87
55,0-59,9 14,20 18,65
60,0-64,9 14,90 19,57
65,0-69,9 12,20 16,02
70,0-74,9 8,90 11,69
75,0-79,9 4,50 5,91
80,0-84,9 1,70 2,23
85,0-89,9 0,15 0,20
90,0-94,9 0,00 0,00
95,0-100,0 0,00 0,00
>100,0 0,00 0,00


Time vs Intake Manifold Pressure
Intake Manifold Pressure( kPa )  hours  % 
<80,0 1,75 2,30
80,0-89,9 1,05 1,38
90,0-99,9 1,45 1,90
100,0-109,9 1,80 2,36
110,0-119,9 2,30 3,02
120,0-129,9 3,30 4,33
130,0-139,9 29,35 38,49
140,0-149,9 29,30 38,43
150,0-159,9 5,50 7,21
160,0-169,9 0,45 0,59
170,0-179,9 0,00 0,00
180,0-189,9 0,00 0,00
190,0-200,0 0,00 0,00
>200,0 0,00 0,00


Total Occurrences vs Actual Engine Speed
Actual Engine Speed( RPM )   % 
<2600,0 7,00 70,00
2600,0-2699,9 2,00 20,00
2700,0-2799,9 1,00 10,00
2800,0-2899,9 0,00 0,00
2900,0-2999,9 0,00 0,00
3000,0-3099,9 0,00 0,00
3100,0-3199,9 0,00 0,00
3200,0-3299,9 0,00 0,00
3300,0-3400,0 0,00 0,00
>3400,0 0,00 0,00


Time vs Actual Engine Speed And Engine Load Factor
RPM  <1000  1000-1199  1200-1399  1400-1599  1600-1799  1800-1999  2000-2199  2200-2400  >2400 
%         
<50 72,06 5,24 5,42 3,77 1,54 0,87 0,28 0,22 0,00
50-59 0,20 0,22 0,48 0,94 0,68 0,36 0,17 0,22 0,00
60-69 0,06 0,12 0,22 0,46 0,71 0,40 0,22 0,21 0,00
70-79 0,02 0,05 0,08 0,16 0,43 0,43 0,26 0,22 0,00
80-90 0,01 0,02 0,03 0,05 0,16 0,33 0,27 0,28 0,00
>90 0,01 0,01 0,01 0,03 0,09 0,48 1,22 0,29 0,00
Total 72,35 5,64 6,24 5,40 3,61 2,88 2,44 1,45 0,00


Time vs Actual Engine Speed And Engine Load Factor
RPM  Total 

<50 89,40
50-59 3,27
60-69 2,41
70-79 1,64
80-90 1,13
>90 2,14
Total 100,00


Injector Trim Calibration
Injector  Serial Number  File Version 
Injector1 000000002S00287964FD 1
Injector2 000000002S00287958E6 1
Injector3 000000002S00287967F4 1
Injector4 000000002S002879922C 1



Pozdrawiam.

PS. Pytanie do kolegi mechaniora czy COMMUNICATION ADAPTER III zadziała z silnikami ISUZU Tier3 montowanymi w JCB.
Jeśli pomogłem kliknij pochwała

ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ ǝz ʎzɔɐuz oʇ ɔɐʇʎzɔǝzɹd oʇ ǝıuɐʇs ʍ sǝʇsǝɾ ılǝzǝɾ

Awatar użytkownika
Ambrozy
Operator

  • Posty: 253
  • Rejestracja: 11 Mar 2007 17:37
  • Miejscowość: google
  • Pochwały: 17

Interfejs caterpillar 275-5121

Postprzez mechanior » 30 Lip 2012 21:50

a jaki protokół komunikacyjny jest stosowany przez ISUZU?
ale wydaje mi się że powinien
skontaktuj się z Łukaszem Łobodziańskim z JCC Serwis, on jest lepiej zorientowany w JCB

znaczy się na CAIII z EST uzyskałeś ten wydruk?
łudząco podobny jest do CAT ET
podobno VCADS to też to samo
ale tylko CAT CA obsługuje CDL (CAT DATA LINK)
więc dysponując CA zdiagnozujesz wszystko co posługuje się standardowymi protokołami i CAT który ma swój protokół
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Interfejs caterpillar 275-5121

Postprzez ksieciunio » 04 Sie 2012 00:51

perkins to caterpillar wiec nie powinno byc problemu z polaczeniem sie, taki efekt jest w renault trafic opel vivaro i nissan primastar mozna je diagnozowac clip renault.

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


Interfejs caterpillar 275-5121

Postprzez Jarewa » 04 Sie 2012 19:53

mory1971 napisał(a):perkins to caterpillar wiec nie powinno byc problemu z polaczeniem


Tylko zanim cat wykupił perkinsa to te silniki już były.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2807
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Interfejs caterpillar 275-5121

Postprzez ksieciunio » 24 Sie 2012 13:00

Jarewa napisał(a):Tylko zanim cat wykupił perkinsa to te silniki już były.

Owszem, ale cat od bardzo dawna wspolpracuje z perkinsem a od co najmniej 12-13 lat sprzedaje silniki perkinsa pod wlasnym znakiem.
a w tamtych czasach diagnostyka komputerowa raczkowala.
wiec nie wydaje mi sie ze nie powinno byc problemu z diagnostyka perkinsa za pomoca interfejsu CAT.

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


Interfejs caterpillar 275-5121

Postprzez mechanior » 30 Sie 2012 20:30

nowe silniki tak (EST) ale stare mają inny protokół (EDi), teraz nie pamiętam od którego modelu była zmiana
podobno EDi też chodzi na CAT CA ale chyba jeszcze nikt tego nie próbował
CAT współpracuje z Perkinsem od 1982 roku i od co najmniej 92 sprzedaje ich silniki pod swoim znakiem
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 21 gości

cron

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej