wibako

nietypowa prosba ;)

O czym tylko chcecie :).

Moderatorzy: peckiel, Dj_Francuz

nietypowa prosba ;)

Postprzez rafik » 26 Sty 2008 22:01

witam jakis czas temu przegrzal mi sie silnik w golfiku 2 td , troche mi go szkoda , bo chodzil dobrze , jak rozebralem go w celu wymiany uszczelki pod glowica , okazalo sie ze cylindy sa porysowane , i to dosc gleboko , w zwiazku z tym mam prosbe do tych , ktorzy grzebia w silnikach na codzien , czy mozna by bylo przelozyc "wnetrznosci" tloki , wal , blok i cala reszte , oprocz glowicy , misy olejowej i turbiny od zwyklego diesla do td , czy sa jakies przeciwskazania ku temu ? I czy wogole jakis remont bylby oplacalny i jakie bylyby jego koszty ? Dodam ze chodzi o silnik 1.6
PS: jesli macie na oku kogos kto ma rozbitego golfa 2 td , lub silnik od takiegoz samochodu to dajcie znac na prv.

rafik
Operator

  • Posty: 479
  • Rejestracja: 09 Lut 2007 18:58
  • Miejscowość: ostrołęka

Maszyna: ATLAS 1404


Reklama

simmet

Postprzez gosci » 27 Sty 2008 17:58

Srednio bo przy turbo jest wyrzsza temteratyra spalania i silnik może szybciutko się skończyć poprosty wypali tłoki albo coś w tym stylu, poza tym turbo ma trochę więcej mocy i w przypadku takiej przekładki może też się posypać. Pojeździj po szrotach albo poszukaj silnika na allegro choć z drugiej strony może być gorszy od tego co masz, możesz zawsze wstawić VR6 silnik znaczy 2.8l V6 benzyna tylko to wiązało by się z wymianą szkrzy biegów pół osiek i wogyle najlepiej jak by wrzcił napęd na wszystkie koła :-)

Polecam tę stronkę.

http://forum.vwgolf.pl/index.php

gosci
Pomocnik operatora

  • Posty: 85
  • Rejestracja: 27 Mar 2007 22:04
  • Miejscowość: Radzymin

Maszyna: JCB 4cx, MF 50HX, O&K mh4cs, Case 621b.


Postprzez hy mac » 28 Sty 2008 22:24

vr6 to żadne v6...
a naped na wszystkie koła? czemu nie...zrobiłem tak w moim Corrado :P

Awatar użytkownika
hy mac
Młodszy operator

  • Posty: 183
  • Rejestracja: 21 Lut 2007 00:04
  • Miejscowość: dolnyśląsk
  • Pochwały: 1

Maszyna: JCB 3CX


Postprzez gosci » 31 Sty 2008 18:31

Jest to V6 tylko cylindry mają bardzo mały kont rozwarcia tylko 15° w przeciwieństwie do konwenconalnych V6 gdzie taki kont wynosi 60°, 90°.

gosci
Pomocnik operatora

  • Posty: 85
  • Rejestracja: 27 Mar 2007 22:04
  • Miejscowość: Radzymin

Maszyna: JCB 4cx, MF 50HX, O&K mh4cs, Case 621b.


Postprzez rafik » 31 Sty 2008 19:32

mnie bardziej interesuje diesel , mam na oku silnik od golfa 4 ze skrzynia za smieszne pieniadze od znajomego , ale nie wiem czy byloby duzo problemow z przelozeniem go ?
Gdzie diabeł nie może , tam wozidło pośle ;)

rafik
Operator

  • Posty: 479
  • Rejestracja: 09 Lut 2007 18:58
  • Miejscowość: ostrołęka

Maszyna: ATLAS 1404


Postprzez hy mac » 31 Sty 2008 22:25

Jest to V6 tylko cylindry mają bardzo mały kont rozwarcia tylko 15° w przeciwieństwie do konwenconalnych V6 gdzie taki kont wynosi 60°, 90°.



VR6 jest to silnik widlasto-rzędowy. Vałka ma dwie głowice,Vr6 jedna.

Awatar użytkownika
hy mac
Młodszy operator

  • Posty: 183
  • Rejestracja: 21 Lut 2007 00:04
  • Miejscowość: dolnyśląsk
  • Pochwały: 1

Maszyna: JCB 3CX


Postprzez gosci » 01 Lut 2008 00:09

Twoje stwierzenie że jest to widlasto-rzędowy silnik jest najblisze prawdzie, acz kolwiek ja wychodzę z załorzenia że ukłąd cylindrów świadczy o tym czy to V czy R. Poza tym w moim odczuciu nazwa VR6 mówi o tym że jest to silnik widlasty w ukłądzie silnika rzędowego czyli jeden blok jedna głowica co słusznie kwituje Twoje określenie. Silnik jest ciekawą konstrukcją zwłaszcza jego rozrząd w wersji z 4 zaworami na cylinder są dwa wałki podobnie jak w wersji 2 zaworowej. A jeszcze WV zrobił na bazie VR6 silnik 12 cylindrowy w układzie podwójnego V :mrgreen:

Co prawda artukuł na stronie o Hondach ale o silniku WV
http://www.hondapl.org/technika/engine/packaging.html

A co do zamontowania silnika od 4 problem jakiś napewno będzie bo zawsze przy takich operacjach coś wychodzi ale nie jestm na tyle dobrze zorientowany żeby powiedzieć konkretnie co to może być. Wejdz an forum golfa http://forum.vwgolf.pl/index.php.

gosci
Pomocnik operatora

  • Posty: 85
  • Rejestracja: 27 Mar 2007 22:04
  • Miejscowość: Radzymin

Maszyna: JCB 4cx, MF 50HX, O&K mh4cs, Case 621b.


Postprzez hy mac » 01 Lut 2008 08:50

JEST TO SILNI widlasto-rzedowy,i to wogole nie podlega dyskusji.
acz kolwiek ja wychodzę z załorzenia że ukłąd cylindrów świadczy o tym czy to V czy R.


Wiec? Chyba nie widziałes prawdziwej V-ki :lol:
Również dobrze możesz powiedzieć ze obecność jednej głowicy świadczy o tym ze jest to rzędówka ...:crazy:

Jest to V-R i sam konstruktor juz to tak nazwał.

Awatar użytkownika
hy mac
Młodszy operator

  • Posty: 183
  • Rejestracja: 21 Lut 2007 00:04
  • Miejscowość: dolnyśląsk
  • Pochwały: 1

Maszyna: JCB 3CX


Postprzez gosci » 01 Lut 2008 12:11

Przecierz napisałem że jest to VR. A V-ek to widzałem pare w życiu np. w Fordzie taunusie którego mieli rodzice 8 lat miał V6 2 lity z podwujnym gaźnikiem W ojca Ivecu jest V8 12 litrów z podwujnym turbo jeszcze kamazowskich pare które pomagałem naprawiać ojcu i jeszcze parę miejszych dizelków np. w naczepie z HDS-em którą też swego czasu miał mój staruszek. Więc chyba raczej widzałem i widuje prawdziwe V-ki.

gosci
Pomocnik operatora

  • Posty: 85
  • Rejestracja: 27 Mar 2007 22:04
  • Miejscowość: Radzymin

Maszyna: JCB 4cx, MF 50HX, O&K mh4cs, Case 621b.


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 22 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej