Strona 1 z 2

magirus kto nim jezdzil?co dobre a co zle w nim?

PostWysłany: 19 Kwi 2008 19:16
przez tomec
przepraszam ze znow pisze o magirusie,ale jakbym napisal nizej w jakims temacie to nikt by nie przeczytal,

prosze mi powiedziec jakie wady i zalety ma magirus...

ile pali przy obciazeniu i na pusto?

ile ton mozna wlozyc?slyszalem ze 24? a ile ma w papierach wpisane?

podobno 340 koni to juz wypas,ze malo pali

slyszalem ze przy obciazeniu pali 38 litow ,czy to prawda?

czy dobre sa z turbina czy zwykle?

czy paki sa wytrzymale?bo moze sie zdarzy mi kamienie wozic i slyszlaem ze sa bardzo grube ale czy wytrzymaja te kambulce :D

co sie psuje najczesciej i czy dostepnosc w Polsce czesci jest bardzo latwa? i gdzie mozna je zamowic najtaniej?chodzi o oryginaly....

PostWysłany: 19 Kwi 2008 21:01
przez dawidg2
kolego a z jakich lat chcesz tego magirusa? i z jakim silnikiem iveco czy deutz. ja mam akurat wywrotke z 82 roku 15DMC 170KM po kapitalnym odnowieniu kiper orginalny meilera ładownosc ma 8,2 tony a spokojnie 10 ton ponad gruzu woził :) wiec jak jest orginalny kiper meiler to spokojnie wytrzymie :D

PostWysłany: 20 Kwi 2008 00:16
przez Gieszczu
My w firmie mamy dwa iveco 6x6 jeden 1992r a drugi 1996r i ten magirus 92 ma ładowność w dowodzie 13 ton a 20 ton bierzemy pospółki jak chcemy i ma 340km. A drugi jest juz trakker łądowność ta sama tylko silnik fiata i ma 370km i jest z intercoolerem. a pala tak mniej wiecej 40 l ale zalezy dużo na ile osi napęd czy 6x4 czy 6x6. Rozmawiałem z gościem to 6x4 bo on ma to pali mu 32 l z ładunkiem a tak to 28 l roznica kolosalna. Pzodrawiam

PostWysłany: 20 Kwi 2008 11:33
przez tomec
ja chce 6x4 koni min 330, musze niedlugo kupic

PostWysłany: 20 Kwi 2008 16:07
przez gosci
Witam Deutz V8 mamy w Iveco Magirus z 92 340 koni na turno tylko sztywny z HDS jeździ z przyczepą i sobie wspaniale radzi, bez turbo te silniki mają 300 i to troche mało jak na wywrotkę ten silnik ma przejechane 900 tysięcy km i jest w świetnym stanie. Raz spotkałem się z identycznym silnikiem tylko V10 w recykleże po przeliczenu motogodzin mechaniorom wyszło 2 miliony km około i silnik był w stanie dobrym, Tżeba o niego dbać to będzie długo służył bez problemu. A mamy też wywrotkę Iveco Magirus 92 360 koni 6x6, silnik żędowy turbo interkuler, silnik potwór :-) nie ma różnicy czy z towarem czy na pusto choć na pusto lepiej przyspiesza nie czyć braku mocy. Dziś na giełdzie w Słomczynie widzałem Iveco Magirusa chyba 92r 360 km 6x4 miller kiper 3 stronny kosztował poniżej 60 tysięcy tylko troche rdzewiał ale ogulnie nieźle wyglądał. Osobiście polecał bym 6x6 bo się przydaje. Co do spalania to tak jak pisał Gieszczu, to prawda 6x6 pali więcej ale z drugiej strony jest sprawniejszy w terenie i pewniejszy że jak się gdzieś wiedzie to i się wyjedzie o własnych siłach bo z 6x4 to może już tak nie być. Ale wszystko zależy od tego gdzie głównie się będzie z niego kożystać. Pozdrawiam i życze udanego zakupu.

PostWysłany: 20 Kwi 2008 16:44
przez Bartek
Polecam Ci własnie z motorem Deutza z turbiną! Naprawde super autka na budowe!

Jeździłem ale 4x4...

PostWysłany: 20 Kwi 2008 21:22
przez tomec
gosci do slomczyna mowisz zeby jechac?qrde az chyba sie tam wybiore,wiesz 6x6 ile wiecej pali niz 6x4?bo u mnie kamazami sie jezdzi i wychodza z kazdej opresji a jak jest z tym?siadzie na zwirowni jak 24 tony naloze?

PostWysłany: 22 Kwi 2008 23:48
przez gosci
Sory za ten Słomczyn ale kosztowała 70tysięcy pomyliłem się zapytałem się staruszka i mi powiedzał na giełde to nie ma co chyba jechać bo może jaj już nie być 2 raz. Silniki Deutza są faktycznie zajebiste. Co do spalania dokłąnie nie wiem bo do tego roku stała głównie w garażu bo nie miał kto nią robić, bo staruszek jeździł HDS-em A ja robiłem na kop-łąd bo był spory popyt :-). Ale wracając do problemu średnio pali 10l więcej 6x6 niż 6x4 jest to głównie spowodowane większymi oporami ruchu bo jednak trzeba napędzić te dodatkowe przekładnie nie ma nic za darmo, choć kopa można dostać za nic, ale w racając do samochodu 6x6 jest peniejszy tam gdzie 6x4 może się zakopać to 6x6 przejedzie bez problemu, łatwniej się manewruje na piachu np. bo 6x4 zaczyna orać przodem na piachu. Co do kamaz to jest inna konstrukcja poza tym jest lżejszy, krutszy, iveciem 6x4 może się nie udać jak kamazem :-( niestety, jest inny rozkład masy w kamazie większość ciężaru leży na tylnich mostach przód nie jest tak bardzo dociążony jak ma to miejsce w Ivecu głównie ze względu na to że jest dłuższe i może mieć problemy. A odkopanie samochodu zwłaszcza jak klijęt czeka to jest problem bo tracimy czenny czas. Pozdrawaim.

PostWysłany: 23 Kwi 2008 12:48
przez tomec
dziekuje bardzo mi pomogles

PostWysłany: 23 Kwi 2008 21:56
przez gosci
MIło mi że mogłem pomóc. I jaka decyzja jakie auto kupujesz??

PostWysłany: 24 Kwi 2008 14:32
przez tomec
jakas scanie na oku mam, moze to lepsze jest niz iveco,ale jak cos to tylko magirus jak scania słaba

[ Dodano: Czw Kwi 24, 2008 2:34 pm ]
a chcualem sie spytac jak odlaczy sie 6x6 to mniej wtedy pali?

PostWysłany: 24 Kwi 2008 22:14
przez gosci
Niestetynie da się tego zrobić to nie terenówka, choć nie ma tak naprawde prawdziwych samochodów terenowych chodzi mi o te seryjne i ogólno dostępne dla większośći zjadaczy chleba, są to niestety co najwyżej samochody uterenowione, lub o podwyższonych walorach trakcyjnych, dziś machałem szpadlem godzinę zeby wyciągnąć samochód z piachu, Też mi się zachciało w terenie pojeździć jak bym miał mało na kop-ład terenu u mie w okolicy jest wysoki poziom wód gruntowych do tego gilna na 2 sztychach nie wszędzie ale najczęściej jest tak, a wszystkim się wydaje że jest sucho a przejedzie się 5 razy kop-ład w tym samym miejscy i brzuchem trze o ziemię . Wracając do ciężarówki tam jest dyferencjał międzymostowy na rozdzielaczu napędu przud tył i jak się nawet odepnie wał napędowy to nic z tego bo wogule nie będzie jechał. Znajaomy ma skanię nie pamiętam z kturego roku ale jest zadowolony o ile pamiętam w Scaniach jest więcej blokad dyfrów bo w Ivecu jest standard między mostowa i na tylkinch mostach a w Scaniach chyba jest jeszcze na przedni most na dyfer blokada i na rozdzielaczu przu tył. Choś nie wiem czy w Ivecu poprostu się nie załancza blokada automatyvcznie na wszystkich rozdzielaczach między mostowych.

[ Dodano: Czw Kwi 24, 2008 10:24 pm ]
A i nie powiem czy Scania jest słaba bo nigdy nie miałem okazi dłuższy czas eksploatować a Ivecoo Magirusa mamy 7 lat ma prawie 900 tysię km i nie ma z nim problemu. A i podstawowa zasada przy kupowaniau używanego nie liczy się rocznik tylko stan techniczy bo można kupić samochud czy maszynę młodszą a człowiek nie będzie nadążał go robić a czasem starsza będzie i będzie więc nie sugerujcię się rocznikem, a jeszcze jdeno niekture marki ze względu na swoje walory są wykożystywane do cięższej pracy a inne ogólnie uważane za słabsze do lżejszych prac, i bywa tak że ten z pozoru słabszy samochud jest w lepszym stanie niż ten lepszy. Przez to są miej wyeksplatowane

PostWysłany: 24 Kwi 2008 23:10
przez DamianP
XX

PostWysłany: 25 Kwi 2008 08:21
przez tomec
chcialem sie was spytac o częsci podobno te iveco do 90 roku ma inne rozwiazania techniczne i gorzej czesci jest dostac, a te po 91 maja prostsze rozwiazania i latwiej czesci zdobyc- to prawda?
moj znajomy kupil sobie iveco 6x6 z 96 roku dal chyba 140 tys ale ma rozlaczony wogole wal napedowy na przod czy mu pali wiecej niz taka zwykla 6x4? wogole jak 6x6 to sa wyzsze ,a jak w magirusach?

PostWysłany: 25 Kwi 2008 09:06
przez gosci
Iveco Magirus jest wyższy 6x6 od 6x4 i to sporo u mnie nie widać takiej dużej różnicy bo 6x4 ma większe opony a 6x6 miejsze założone ale różnica i tak jest spora.

[img=http://img80.imageshack.us/img80/9939/dsc00881wu6.th.jpg]

Image

Image

Może nie widać tego na z jęciu bo stoją na nierónym ale 6x6 jest wyższy.

Co do spalania chyba i tak będzie więcej palił bo nadal zostają się te przekłanie w skrzyni rozdzielczej i na przednim moście. A poza tym jaki jest sens kupować 6x6 i odpinać most przedni

Co od części to w 6x6 robiliśmy tylko łożysko w przedniej piaście i wymienialiśmy miseczki w krzyżakach od przedniego napędu co jesą na przegóbie i chamulce robiliśmy.

PostWysłany: 25 Kwi 2008 09:17
przez tomec
widac, widac roznice, mi to ten naped sie bedzie przydawal 2 msc w roku tak zliczyc wszystkie dni,bo i to wiosna przyjdzie i to jesien,wiec moze 6x4 lepiej sie oplaca bo mniej spali za ten czas a wywrotki u mnie na okraglo smigaja.

PostWysłany: 25 Kwi 2008 10:33
przez DamianP
Wszystkie wywrotki 6x6 są wyższe od 6x4 tzn dokładnie to widać to w Iveco,Manie i Mercedesie a reszcie sie nie przyglądałem.

PostWysłany: 25 Kwi 2008 20:45
przez TomaMic
Gości co Ty porównujesz, typową wywrotke ze sztywnym pod budowlanke??

PostWysłany: 25 Kwi 2008 22:38
przez gosci
Codziło mi o ukazanie różnicy wysokości między 6x6 a 6x4 w wywrotkach 6x4 jest podobnie. A co do napędów dziś robiłem małą rozbiórkę centrum miasta mała działka garaż w głębi, był do rozwalaenia wjechałem koparkę, staruszeksię wywrotką wpasował, ładnie wywieźliśmy 4 bryczki przy piątej jak go załadowałem ruszył i nagle lewa strona samochodu się zapadłą dosłownie wszędzie twardo a przy ogrodzeniu taki paseczek pół metra z ogrodzenia się tylko fundamęt został bo też było do rozalenia, sciągnołem gruz ze skrzyni koparką linę i pociągnołem wywrotkę łyżką w swoją strony znaczy do tyłu, a potem to sama wyjechał do przudu, trochę rozpędy co prawda przedni most wyorał kawałek ziemi ale gdyby nie 6x6 to by nie wyszła o własnych siłach a koparką też bym nie wyjechał bo dzałka miałe 10 metrów szetrokści ibył dom który miał 7 m a dach wystawał tak że się nie dało, i wyjeżdzaliśmy prze dzłkę sąsiada na krórej ciężarówka się mieścuiła na styk a między tymi domami bło ogrodzeni którego nie można było ruszyć bo było nowe. Ale się udało. A jeśi masz kilka samochodów w firmie to nie ma problemu bo zawsze ma Cie kto wyciągnąć a tak to Ciężo.

[ Dodano: Pią Kwi 25, 2008 10:55 pm ]
[img=http://img20.imageshack.us/img20/9941/dsc00428ii1.th.jpg]

To było po tym jak podciągnołem koparką wywrotkę a potem to wyjechał już bez problemu

[img=http://img224.imageshack.us/img224/7008/dsc00429ad3.th.jpg]

PostWysłany: 26 Kwi 2008 00:33
przez tomec
ladnie sie zakopala,nie zazdroszcze jak prawie na bok sie ma zamiar przechylic,u mnie tez takie akcje sie zdarzaja,ale przewaznie to wsyzstko siedzi,wtedy kopareczka strzala w dupke wywrotki albo wysypuje i wtedy w borcik i idzie :D

[ Dodano: Sob Kwi 26, 2008 12:34 am ]
na allegro sa turbo star co to?