Moderatorzy: peckiel, Dj_Francuz
niamek
Operator
Maszyna: CAT 428D 2003r. BMT 02630
CAT 428F 2014r. RAK 00364
Firma: www.dall.com.pl
niamek napisał(a):w case 580sle właśnie mi się popsuł
puszek_ZGY
Fachoperator
Maszyna: VOLVO EW140C
Firma: -
puszek_ZGY napisał(a):miernikiem ładowanie
PiatyElement
Fachoperator
Maszyna: Żółta
Firma: SEMABUD
PiatyElement napisał(a):puszek_ZGY napisał(a):miernikiem ładowanie
Miernikiem teoretycznie sprawdzi napięcie ładowania, ale nie sprawdzi wydajności prądowej alternatora. Tzn sprawdzi, ale wątpię żeby sam to zrobił.
puszek_ZGY
Fachoperator
Maszyna: VOLVO EW140C
Firma: -
puszek_ZGY napisał(a):Zwykłym "multimetrem" sprawdzi napięcie. Jeśli posiada cęgowy, sprawdzi natężenie na kablu od altka
Zwykłym miernikiem nie sprawdzimy natężenia, bo po prostu te mierniki nie mają takiego zakresu, no chyba, że ktoś chce spalić, to już jego wybór
puszek_ZGY napisał(a):Do czego dążę... Jeśli pasek klinowy miał rozciągnięty/słabo napięty to mógł nie doładowywać, szczotki, hmm prozaicznie i bez wysiłku można przypatrzeć się na kontrolki, zaraz po przekręceniu kluczyka, jeśli słabiej świeca niż zwykle miało to miejsce, szczotki będą do wymiany, może słaby styk połączeń, regulator napięcia...
PiatyElement
Fachoperator
Maszyna: Żółta
Firma: SEMABUD
puszek_ZGY napisał(a):niamek napisał(a):w case 580sle właśnie mi się popsuł
Kolego altek z wydajnością 65A jest wystarczający.
A sprawdzałeś może ładowanie jakie miał, za czasów "sprawności"?
Rozumiem, że maszyny odpalić nie możesz bo padł aks? Jeśli tak, to spróbuj naładować aksa, lub wsadź drugi sprawny i sprawdzić miernikiem ładowanie.
900A to prąd rozruchu, a jaką masz pojemność aksa? (Ah)
puszek_ZGY
Fachoperator
Maszyna: VOLVO EW140C
Firma: -
niamek
Operator
Maszyna: CAT 428D 2003r. BMT 02630
CAT 428F 2014r. RAK 00364
Firma: www.dall.com.pl
niamek napisał(a): brakuje zakresu przez kilka sekund kręcenia (mam zakres tylko 400A DC) znajomy kiedyś mi przyniósł taki z zakresem 800A DC i też przez chwilę kręcenia nie wyrabiał...
niamek napisał(a):wg mnie ważeniejszy jest prąd rozruchu CCA niż pojemność Ah
niamek napisał(a):a jak odpalę to silnik bardzo nierówno chodzi jakby palił na 3 gary i się dusi i w końcu po 30-60 sekund gaśnie... czy to może być alternator
PiatyElement
Fachoperator
Maszyna: Żółta
Firma: SEMABUD
niamek napisał(a):miernikiem cęgowym mierzę prąd przy odpalaniu to brakuje zakresu przez kilka sekund kręcenia (mam zakres tylko 400A DC) znajomy kiedyś mi przyniósł taki z zakresem 800A DC i też przez chwilę kręcenia nie wyrabiał...
niamek napisał(a):zresztą w cat tez jak się odpala na chwile wyskakuje OL czy tam przebija skale...
niamek napisał(a):przy tych mrozach co było to mogła ropa mi trochę w przewodach zgęstnieć...
niamek napisał(a):a jak odpalę to silnik bardzo nierówno chodzi jakby palił na 3 gary i się dusi i w końcu po 30-60 sekund gaśnie... czy to może być alternator ?
puszek_ZGY
Fachoperator
Maszyna: VOLVO EW140C
Firma: -
niamek
Operator
Maszyna: CAT 428D 2003r. BMT 02630
CAT 428F 2014r. RAK 00364
Firma: www.dall.com.pl
maksyM
Operator
Maszyna: Hidromek,Scania 113 ,Atego 1223, Takeuchi TB216,
TB 250
Firma: F.U.H.Wodren
niamek
Operator
Maszyna: CAT 428D 2003r. BMT 02630
CAT 428F 2014r. RAK 00364
Firma: www.dall.com.pl
niamek napisał(a):jak mierzę miernikiem napięcie na alternatorze to jest tyle co na akumulatorze 12,3-12,4
maksyM napisał(a):A nie ukruszył Ci się przewód prądowy od alternatora?
niamek napisał(a): i miernikiem mierzyłem napięcie na akumulatorze jest takie samo jak na alternatorze czyli koło 12,4... czyli raczej przejście jest...
PiatyElement
Fachoperator
Maszyna: Żółta
Firma: SEMABUD
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości