wibako

ograniczenie tonażu

O czym tylko chcecie :).

Moderatorzy: peckiel, Dj_Francuz

ograniczenie tonażu

Postprzez adamzwirownia » 06 Lut 2017 15:17

kolego to po ile ładujesz na tego mercedesa? widzę że 5048 więc niezły z niego czołg:)

adamzwirownia
Pomocnik operatora

  • Posty: 66
  • Rejestracja: 17 Sty 2016 23:37

Maszyna: VOLVO EC240CL LIEBHERR 554 Atlas 1704lc EXTEC 5000st

Firma: kopalnia


Reklama

simmet

ograniczenie tonażu

Postprzez Piotr mc 85 » 07 Lut 2017 13:25

Mocniejszych wersji tonażowych już niema, po żwirowni 30-36T, na drogę 25, pusto waży 18 ton, więc ładowność żenująca. W związku z tym, że w Dojczach był zarejestrowany na 44800 DMC (ładowność 27150 kg), też spróbowałem i odpowiedź że:" nie da rady na tyle, jak to możliwe że tam tak miał? Max. co można to 37 t DMC (ładowność 19350)" . No to się zgodziłem zawsze to lepiej niż ładowność 14350 kg- qrwa mniej niż moja 3-ośka. :crazy: Cała procedura trwała pół roku zanim odebrałem twardy dowód, u Niemców takie coś trwa 2 tygodnie. Na drugiego też chciałem (spełniał warunki, przód 2x9t, tył 2x9,5t - w sumie nie wiem po co to odstępstwo skoro przepisy to dopuszczają) to już się nie dało, powiedzieli że kruszywa to materiał podzielny i można wieźć mniej. Sobie pomyślałem - po ch.j ludzie wymyślili ciężarówki, przecież można taczkami wozić - drogi się nie będą niszczyć, ludzie będą mieć pracę, a tak trzeba jeździć na pół pusto. :crazy: :wall:
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


ograniczenie tonażu

Postprzez adamzwirownia » 08 Lut 2017 13:43

no coś kosztem czegoś wytrzymałość a ładowność moja czteroośka (daf) waży 14 ton ale więcej jak 23t staram się nie ładować bo mam z przodu resory dwu piórowe nie patrzyłem na to przy zakupie ale użytkuje auto już 4 lata i nigdy mi żaden nie pękł. Koledzy mają mercedesy 4141 8x6 to walą na nie po 35 ton non stop przy budowie dróg i nic się nie dzieje więc szok jakie to wytrzymałe. a 19350 ładowności to jak na czteroośkę w polsce i tak ładnie:)

adamzwirownia
Pomocnik operatora

  • Posty: 66
  • Rejestracja: 17 Sty 2016 23:37

Maszyna: VOLVO EC240CL LIEBHERR 554 Atlas 1704lc EXTEC 5000st

Firma: kopalnia


ograniczenie tonażu

Postprzez dzierzan » 08 Lut 2017 23:43

Jak to dokładnie jest z tym odstępstwem, na czym to polega :?: Kupując 3 ośkę oglądaliśmy MAN-a 6x6 z DMC w dowodzie 33t. Kupując takie auto mogę nim wozić legalnie 16t (bo tyle miał ładowności), potrzebuję jakichś zezwoleń :?:

dzierzan
Fachoperator

  • Posty: 663
  • Rejestracja: 19 Kwi 2010 10:26
  • Miejscowość: Włocławek
  • Pochwały: 22

Maszyna: JCB 3CX
MB Actros 2635 PK12000
MB Actros 3241

Firma: Transportowa


Re: ograniczenie tonażu

Postprzez Piotr mc 85 » 09 Lut 2017 10:32

adamzwirownia napisał(a):a 19350 ładowności to jak na czteroośkę w polsce i tak ładnie:)
dzierzan napisał(a):Kupując 3 ośkę oglądaliśmy MAN-a 6x6 z DMC w dowodzie 33t. Kupując takie auto mogę nim wozić legalnie 16t (bo tyle miał ładowności), potrzebuję jakichś zezwoleń

Tak tylko gdzie ta ładowność do wykorzystania - Autostrady, Ekspresówki i nieliczne krajówki - reszta dróg w Polsce 8t na oś i to pojedynczą, składowa to nie 16 a 14,5T więc nie skomentuję tego. Jak inspektorek puści czteroośkę 32T DMC na wojewódzkiej, lub krajówce gdzie jest 8T/oś, to tylko jego dobra wola. Jak jest na powiatówkach nawet nie chcę wiedzieć - powinni dać sobie spokój i się nie czepiać, albo nie wydawać pozwolenia na powadzenie działalności / żwirowni. Przecież jakoś dojechać trzeba.
Co do tego MANa F2000 6x6 33 DMC, to właśnie w okolicy mają takiego i nawet do mnie przyjeżdża, więc z kierowcą rozmawiałem. Też mieli zarejestrowanego na 33 i wozili po 16T. Inspekcja zatrzymała do kontroli, popatrzyli i stwierdzili "nie możliwe, tak nie może być" zabrali dowód, właściciel musiał przerejestrować na 26 DMC i finał, teraz ładuję mu 11t bo auto waż 14,5t.
Także te DMC 33T fajny bajer, ale tylko do pierwszej kontroli ITD. Jeśli chodzi o sam fakt zaistniałej sytuacji to tylko niekompetencja i brak wiedzy urzędników w wydziale komunikacji, miałem takie samo zdarzenie przy rejestracji drugiej 4-ośki. Na przeglądzie gość namieszał (na moją korzyść) i wpisał w rubryce Dopuszczalna masa całkowita kodeksowa 44000 kg, już prawie kuźwa tak zarejestrowali, ale coś im nie pasowało i cały wydział się zleciał do jednego stanowiska i rozkminiali co jest nie tak. A przecież na pierwszy rzut oka widać, że gość na przeglądzie się machnął, taki zamotany chyba bo na motocykl też mi dwie pieczątki postawił - wkurzyłem się (delikatnie mówiąc) - nie będę tracił okienka i w tym roku nie jadę, jak by co to się pomylił, wiem, wiem, w systemie nie będzie - to się wytłumaczę że okienko na ten rok zajęte i myślałem że byłem a diagnosta się pomylił.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Re: ograniczenie tonażu

Postprzez filip.s » 11 Lut 2017 08:47

Gorzej jak będziesz miał stłuczkę, to wtedy ciąganie po ubezpieczalni. Diagnosta niech Ci do na kartce A4 i nie zmarnujesz okienka.

filip.s
Nowicjusz

  • Posty: 11
  • Rejestracja: 11 Maj 2013 12:39
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Pochwały: 1

Maszyna: Yanmar B15

Firma: Elektryczna


Re: ograniczenie tonażu

Postprzez Pavlo1 » 11 Lut 2017 19:29

Fakt że w dowodzie jest np. 33 tony dmc jest prawidłowe. Dowód odzwierciedla pojazd, czyli konstrukcyjnie jest do tego stworzony. Żadne ITD nie ma prawa tego zmieniać. A to że w Polsce takie auto może ważyć 26 ton to inna kwestia. A jak zechcesz pojechać do Niemiec na robotę to co dowód zmienisz bo tam może więcej wozić?
Kolejny przykład to naczepy specjalne do wożenia gabarytów. Też powinny mieć do 33dmc bo 7 waży koń minimum a zestaw max 40dmc. TO już później nie licz na to, że gabaryt na niej zawieziesz bo do zezwolenia dajesz ksero dowodu że ta naczepa może przewieźć np. 50 ton. I co wtedy? W dowodzie 20 i pozamiatane.
Przepisy w Polsce są interpretowane na różne sposoby i zawsze to urzędnicy mają rację.. I do momentu jak to się nie zmieni nie będzie porządku i świętego spokoju.

Pavlo1
Operator

Maszyna: jcb 803, 3cx

Firma: fhu izd


ograniczenie tonażu

Postprzez arturhhh » 11 Lut 2017 22:56

chory jest fakt karania za wjazd na zakaz tonażowy 500 plus 6 pkt to tylko mógł wymyślić idiota, któremu przeszkadzają ciężarówki na jego drodze;

arturhhh
Operator

Maszyna: case 695 iveco eurotrakker atlas 1304 iveco daily

Firma: usługi


ograniczenie tonażu

Postprzez Jarewa » 11 Lut 2017 23:11

Po to są prawa by je przestrzegać, nie wiem czy byś był zadowolony gdyby koło twojego domku zaiwaniały ciężarówki 4 osiowe z DMC 60T. Każdy to widzi inaczej. Polskie drogi nie są przystosowane na takie tonaże i osobiście sam bym był przeciwny jak by mi zaczynały szklanki w domu grać a uwierz że potrafią grać nawet przy dopuszczalnym bo oczywiście PAN kierowca nawet nie raczy zwolnić na nierównych drogach.

I co do ładowności to miejcie pretensje do producenta a nie do Polskiego prawa.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2802
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

ograniczenie tonażu

Postprzez Piotr mc 85 » 13 Lut 2017 11:14

filip.s napisał(a): Diagnosta niech Ci do na kartce A4 i nie zmarnujesz okienka.

W sumie racja, zapytam o to.
Pavlo1 napisał(a):Żadne ITD nie ma prawa tego zmieniać.

Ma, jeśli przepisy tak wskazują. To była informacja z pierwszej ręki. Równie dobrze moja wywrotka 8x4 też powinna być zarejestrowana na 44800kg DMC na drogi publiczne, bo w Niemczech tak było, sorry ale to tak nie działa. Urzędnicy nie mogą przepisywać przepisów z innych Państw bo u nas obowiązują Nasze, krajowe przepisy.
Pavlo1 napisał(a):Przepisy w Polsce są interpretowane na różne sposoby i zawsze to urzędnicy mają rację.. I do momentu jak to się nie zmieni nie będzie porządku i świętego spokoju. A jak zechcesz pojechać do Niemiec na robotę to co dowód zmienisz bo tam może więcej wozić?

One nie nadarzają za postępem technicznym, np. wg przepisów pojazd ciężarowy (solówka) ma max. 4 osie, a co samochodami, które mają 5-6 osi? Nie wspominając o wynalazkach na zamówienie o siedmiu osiach i więcej, ale mieszczących się w typowych gabarytach pojazdu ciężarowego.
Za granicą zlecenia to ogólnie rzadkość, ale to też nie problem załatwiasz czasowe zezwolenia i po sprawie, po to są wydawane.
arturhhh napisał(a):chory jest fakt karania za wjazd na zakaz tonażowy 500 plus 6 pkt to tylko mógł wymyślić idiota, któremu przeszkadzają ciężarówki na jego drodze;

Jest to chore i karani powinni być jedynie ci co łamią zakaz z premedytacją, a nie ci co muszą dostarczyć towar w dane miejsce.
Nikt o zdrowych zmysłach zakazu nie łamie z własnego widzi mi się, bo nikt z nudów nie jeździ samochodem o masie 20-40 ton, wjeżdża pod zakaz to znaczy że wiezie zaopatrzenie.
Jarewa napisał(a):gdyby koło twojego domku zaiwaniały ciężarówki 4 osiowe z DMC 60T. Każdy to widzi inaczej.

Czteroosiowe??? to trzeba ponad 42 tony ładować, moim zdaniem nie wykonalne, u mnie są paki po 22m3 i 36t to max. i to tylko po kopalni bo góra na pace metr wyżej kabiny.Jarewa, chyba chodzi o pięcioośki?
Jarewa napisał(a): Każdy to widzi inaczej. Polskie drogi nie są przystosowane na takie tonaże i osobiście sam bym był przeciwny jak by mi zaczynały szklanki w domu grać a uwierz że potrafią grać nawet przy dopuszczalnym bo oczywiście PAN kierowca nawet nie raczy zwolnić na nierównych drogach.

Racja, u nas właśnie czepiają się (Policja) prędkości, bo takie mają skargi od mieszkańców, wystarczy jeździć przepisowo aby ludzi nie drażnić i moim zdaniem to jest słuszne. Tonażu się nie czepiają, a jest 20T - ale w sumie tylko z tej strony co wywrotki jadą na pusto.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


ograniczenie tonażu

Postprzez Jarewa » 13 Lut 2017 12:31

Piotr mc 85 napisał(a):Czteroosiowe??? to trzeba ponad 42 tony ładować, moim zdaniem nie wykonalne, u mnie są paki po 22m3 i 36t to max. i to tylko po kopalni bo góra na pace metr wyżej kabiny.Jarewa, chyba chodzi o pięcioośki?


Powiedziałem by było wiadomo o co chodzi bo w moich stronach 4 ośki często mają ponad stan lądują ile wlezie od 5 nawet do 10T ponad DMC mimo że jedzie przez miasto koło wiosek taka 4 ośka generuje spore wibracje jak i hałas.

A temat ciut znam bo też u mnie żwirownia była blisko miasta 1,5km ale wymagało przejechania polną i obok wioski dopóki wozili bardzo dawno 2,3 ośkami nie było problemów ale jak zaczęły się pojawiać 4 ośki to zaczęli lidzie szumieć i gmina postawiła znak 3,5t na polnej i przyszło jeździć dłuższa drogą 20km. A rozmawiałem z mieszkańcem to tylko dlatego był szum bo PAN kierowca nie raczył wolno jechać spokojnie po wybojach.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2802
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

ograniczenie tonażu

Postprzez Piotr mc 85 » 14 Lut 2017 11:34

Ok, teraz wiem o co chodzi.

Jarewa napisał(a):ale jak zaczęły się pojawiać 4 ośki to zaczęli lidzie szumieć i gmina postawiła znak 3,5t na polnej i przyszło jeździć dłuższa drogą 20km. A rozmawiałem z mieszkańcem to tylko dlatego był szum bo PAN kierowca nie raczył wolno jechać spokojnie po wybojach.

No fakt, odpłacone chamstwem za chamstwo, bardzo dobry przykład na to, że ludźmi trzeba dobrze żyć i czasem spojrzeć z ich strony. Jak się nie chciało zwalniać, to teraz muszą nieźle nadganiać, "miałeś chamie złoty róg..."
W jakich stronach mieszkasz?
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Re: ograniczenie tonażu

Postprzez Pavlo1 » 14 Lut 2017 12:12

Podałem Ci przykład kolego naczep. Nie chodzi mi o to żeby ładować na metr ponad kabinę itp. tylko np. o uzyskanie zezwoleń.
Wiadomo że każdy wozi więcej niz ma w dowodzie. Chodzi o to żeby wszystko robić z głową. Jesteś załadowany to nie jedź jak samochodem rajdowym.
Widzisz że ktoś idzie np. z dzieckiem na drodze gminnej to puszczasz gaz i przejeżdżasz obok po cichu i powoli bez dymienia na całą drogę.
Samochód też musi być zadbany.
A wstawianie tonaży typu 8t lub 10 to żenada, po coś podatki od tych aut się płaci, od żwirowni też.

Pavlo1
Operator

Maszyna: jcb 803, 3cx

Firma: fhu izd


ograniczenie tonażu

Postprzez Jarewa » 14 Lut 2017 15:04

Piotr mc 85 napisał(a):W jakich stronach mieszkasz?

DGL.

Przeważają u mnie Mercedesy-Actors 8x8 8x6 8x4. Teoretycznie ich DMC to 32T ładowność koło 16T a rzadko kiedy ktoś przywozi poniżej 22T przeważnie 23-24T tyle widnieje na WZ. Choć pamiętam jak kiedyś ktoś przywoził kliniec 28-30T ale to manem.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2802
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Re: ograniczenie tonażu

Postprzez dawidg2 » 14 Lut 2017 18:22

U mnie 4 osiowym iveco przywozi 20t piasku.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


ograniczenie tonażu

Postprzez Jarewa » 14 Lut 2017 21:00

Wiesz teraz czekać na posuniecie producenta jak wypuści 4 ośkę na ALU to i ładowność ich podskoczy :wink:

Bo ostatnio też już się dziwiłem wanny po 30T zawsze kojarzyłem w okolicach 24T a oni nie mogą pozwolić sobie na przeładunek bo trasa długa.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2802
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Re: ograniczenie tonażu

Postprzez Pavlo1 » 14 Lut 2017 21:46

Nawet na dłuższych trasach wielu przeładowuje, a wywrot aluminiowy ciekawe jak się sprawuje przy gruzach itp. Bo słyszałem niepochlebne opinie.

Pavlo1
Operator

Maszyna: jcb 803, 3cx

Firma: fhu izd


Re: ograniczenie tonażu

Postprzez Chuck_M » 14 Lut 2017 22:27

U mnie rekord to gosciu Terbergiem 60ton żwiru przywiózł.....

Awatar użytkownika
Chuck_M
Operator

Maszyna: JCB 3CX Super Sitemaster, Mecalac 714MW

Firma: M


ograniczenie tonażu

Postprzez Jarewa » 14 Lut 2017 23:46

Pavlo1 napisał(a):Nawet na dłuższych trasach wielu przeładowuje


Tylko mi chodziło o zestawy ALU gdzie ich masa własna to ponad 9T. W porównaniu do tradycyjnej wanny to prawie połowę odchudzona.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2802
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

ograniczenie tonażu

Postprzez dawidg2 » 15 Lut 2017 00:42

Jarewa, kiedyś był u mnie z kruszywem ze Złotoryi, mimo ładowności 27 czy 28 t na naczepę przywiózł i tak 25t bo masa pustego zestawu to ogranicza. A druga sprawa tak na kopalni ładują i więcej by mu nie załadowali. Może się zmieniło bo to było kilka lat temu. Miał chyba muldę z tego co kojarzę o małej objętości.

Pavlo1 napisał(a):Nawet na dłuższych trasach wielu przeładowuje, a wywrot aluminiowy ciekawe jak się sprawuje przy gruzach itp. Bo słyszałem niepochlebne opinie.
zależy jaki gruz, jak się ładuje i na jaką naczepę, bo są normalne, są muldy o poj np 24m3 do kruszyw które spokojnie wytrzymują ostrzejsze traktowanie bo są do tego przystosowane, sam kształt w literę U dużo daje. Niższe burty też robią swoje bo się nie zrzuca ładunku z 1,5m tylko z np 70 cm.

Poza tym jeśli się kupuje tanią popularną "zbożówkę" i się ją daje pod gruz czy ostre kruszywa to nie dziwota że są nie pochlebne opinie. Po prostu trzeba używać odpowiednich narzędzi do odpowiedniej roboty i tyle w temacie.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


PoprzedniaNastępna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej