Ciężki temat, u mnie tak samo. Jest tonaż 20T, ale jeździ wszystko 3-,4-ośki i patelnie nikt mandatów nie wali, co prawda mam dwie alternatywy (tabliczka "nie dotyczy ..."), ale nikt nie będzie nadkładał 10 czy 20 km w jedną stronę, bo kto za to zapłaci? Policja stoi i się do tonażu nie czepia. Z resztą, wszystkie powiatówki u mnie są 20T mimo że nie wszędzie są znaki. Zezwolenie można uzyskać tylko czasowe i to musi się starać mój klient, na określony czas (określa go mój klient, czyli firma nabywająca kruszywo) i określone samochody (trzeba podać nr rejestracyjne pojazdów). Stałego mi nie chcą dać, bo za wąska droga i za słaba podbudowa (3-4 cm asfaltu i z 5 podbudowy zamiast 30-40 cm - tak się budowało boczne drogi w PRL-u, teraz przy najmniej nowa nawierzchnia jest (12cm), minus że zwęzili z 6 na 5,5 m - jak zwykle kasy niema
), ale auta jeżdżą i nikt się tego nie czepia, a przejechać trzeba całą sąsiednią miejscowość.
adamzwirownia napisał(a):Ograniczenie to wynosi 25t jest to droga powiatowa i aby dojechać do drogi wojewódzkiej bez ograniczeń muszę przejechać w jedną stronę 12km a w drugą 5 jak do tąd nie było większego problemu gdy wyjechało od nas większe auto ale w odległości 15km co prawda nie przy tej drodze z której korzystam ma powstać punkt ważenia pojazdów i stąd moje obawy że mogą zacząć się sypać mandaty. Przez te ograniczenie to na dobrą sprawę nawet nie może wyjechać auto trzy osiowe bo ma 26 dmc.
A zapomnij że ważąc 26t trzyośką jedziesz legalnie. 26t to masz na autostradach, ekspresówkach i tylko niektórych krajówkach, wojewódzkie i większość krajówek to 8t na oś pojedynczą i 14,5 na zespoloną przy rozstawie (1,3-1,8m), więc legalnie na tych drogach to 22,5t DMC dla trzy ośki, 29t DMC dla 4-ośki i 37,8 t DMC dla ciągnika z naczepą - wiem bo miałem sam ważoną 3-ośkę na wojewódzkiej. Ważyli też MANa 8x8 konkurencji, koparką zebrali połowę skrzyni i dalej przeładowany! Jak go wypuścili to na oko miał 7 -8 ton piachu
Ale to było jak bezwzględnie ważyli osie, teraz jak nie przekraczasz DMC to możesz mieć przewalone ośki (najczęściej tył, a z przodu są nie doładowane).
Tak piszę żebyś wiedział, jeżdżą auta po wojewódzkich z pełnym DMC bo kontrolujący rzadko się czepiają do tego ale jak będą chcieli to zważą i kare dowalą.