wibako

Smary - czym i jak.

O czym tylko chcecie :).

Moderatorzy: peckiel, Dj_Francuz

Smary - czym i jak.

Postprzez Marcin1986 » 18 Mar 2017 10:31

Witam,
Poszukałem trochę na forum i znalazłem trochę o smarach ale nie konkretnie to co mnie interesuje.

Jakimi smarami smarujecie i czy smary te dobrze chronią np. sworznie. Ja używam Smar litowy SHELL Gadus S2 V220 2, 400 g i nie jestem zadowolony lecz niestety nie mam wpływu na to czym smaruje.Prosiłem o inny ale bez skutku. Smar ten szybko traci swoje właściwości, jest koloru czerwonego ale po kilku godzinach (3-4) robi się czarny i w dotyku jest jak by z 20 lat coś smarował. Kolega też użył go raz do układarki to się stopił (tu akurat mogła temp. masy go załatwić). Czy ktoś tego smaru używa i być może tak ma być? Do nowej koparki dostałem smar JCB taki niebieski i po jak wywalało go przy smarowaniu to był zielonkawy i śmiało można go by zebrać i znów nasmarować a niby parametry podobne.
Najważniejsze czy ten smar jest na sworzniach? bo być może wypływa jak ŁT i sworznie suche a z maszyny aż kapie.

Ten ww. smar kosztuje coś koło 16zł i czy w tej cenie można dostać coś lepszego? Jaki polecacie i jak argumentować prośbę o inny smar bo mówienie, że ten nie smaruje nie działa?

Temat w dziale pogaduchy bo chodzi o pogadanie, gdybanie, rozmyślanie, dlatego proszę o luźne podejście :faja:
Wielu wie dużo, nikt wszystkiego.

Awatar użytkownika
Marcin1986
Młodszy operator

  • Posty: 107
  • Rejestracja: 02 Lip 2016 20:08
  • Miejscowość: Poznań
  • Pochwały: 1

Maszyna: JCB 3CX Turbo Plus 2016r.

Firma: Zakład Robót Drogowych


Reklama

simmet

Smary - czym i jak.

Postprzez Piotr mc 85 » 18 Mar 2017 10:49

Ja też używam od 6 lat tego SHELLa i nie narzekam, jedyna różnica kupuję we wiadrach 20L.
Zastosowanie:
- centralne smarowanie VOLVO
- smarowanie maszyn bez centralnego - ręczną i pneumatyczną smarownicą
- smarowanie zawieszenia i hamulców w samochodach ciężarowych
- smarowanie przesiewaczy co 50 mth praktycznie same łożyska.
W porównaniu do ŁT-43 trzyma się co najmniej 4 razy dłużej - maszyny bez centralnego; ładowarka, koparka.

Autor postu otrzymał pochwałę
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Smary - czym i jak.

Postprzez Kamal » 18 Mar 2017 11:34

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Smary - czym i jak.

Postprzez Marcin1986 » 18 Mar 2017 15:12

No i takie odpowiedzi mnie interesują. A to , że ten smar szybko robi się czarny i wygląda na zużyty to normalne? Wiadomo, że i tak smaruje się codziennie przy intensywnej pracy ale pozostaje taki strach czy on działa? chociaż skoro od 6 lat kolega nie narzeka to raczej działa :D
Wielu wie dużo, nikt wszystkiego.

Awatar użytkownika
Marcin1986
Młodszy operator

  • Posty: 107
  • Rejestracja: 02 Lip 2016 20:08
  • Miejscowość: Poznań
  • Pochwały: 1

Maszyna: JCB 3CX Turbo Plus 2016r.

Firma: Zakład Robót Drogowych


Smary - czym i jak.

Postprzez Piotr mc 85 » 20 Mar 2017 08:31

W zeszłym roku, odpinałem łyżkę VOLVO w celu wymiany poszycia - konkretnie dna łyżki i krawędzi bocznych. Miałem sworznie na wierzchu, przebieg nie duży bo 8000 h, ale na sworzniach minimalne ślady zużycia, można powiedzieć że widać że troszkę używane - żadnych najmniejszych progów, w tulejach dosyć ciasno siedziały. Obok kinematyki łyżki są to sworznie najszybciej zużywające się. Mnie dało to odpowiedź.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Smary - czym i jak.

Postprzez Marcin1986 » 20 Mar 2017 18:39

Czyli nie szata zdobi:) Trochę się uspokoiłem i aż inaczej mi się dziś smarowało. Dzięki za odpowiedź i opinie na temat jakości.
Wielu wie dużo, nikt wszystkiego.

Awatar użytkownika
Marcin1986
Młodszy operator

  • Posty: 107
  • Rejestracja: 02 Lip 2016 20:08
  • Miejscowość: Poznań
  • Pochwały: 1

Maszyna: JCB 3CX Turbo Plus 2016r.

Firma: Zakład Robót Drogowych


Smary - czym i jak.

Postprzez Piotr mc 85 » 21 Mar 2017 08:36

Jak smar jest na sworzniu to dobrze smaruje, przynajmniej ten. Wcześniej do centralnego smarowania używałem VECO Vecoplex NLGI -2, ale przeszedłem na tego SHELL'a - od razu dało się zauważyć większą lepkość. Samo to, że jest to również smar do łożysk, świadczy o wysokich parametrach, resztę można doczytać.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej