Strona 1 z 1

Problem z dokreceniem glowicy.

PostWysłany: 19 Maj 2017 23:10
przez przemula
Dziś zamontowalismy głowice.Jednak nie do końca tak jak chcieliśmy.Silnik to przemysłowy Nissan K15.
Głowica jest przykrecana na 10 śrub M10.O długości 110mm.Gwintu ma na sobie na długości 25mm.
Tyko 4 śruby udało się przykrecic na 90 Nm.
Natomiast reszta na 70Nm,ponieważ było blisko do ukrecenia śrub.
Nie wiem czemu tak jest.Kolega ma większe doświadczenie i nie spotkał się z takim zjawiskiem.
Koledzy doradzcie co zrobić w takiej sytuacji.
Co dziwne silnik prawie nie posiadał luzow zaworowych.
Teraz jedzie bardzo ładnie.Ale martwi mnie co z tą głowica będzie.Boje sie ze znowu woda przejdzie do komory spalania.

Re: Problem z dokreceniem glowicy.

PostWysłany: 20 Maj 2017 22:17
przez dawidg2
Co to za śruby? Pewnie złe dlatego taki problem.

Problem z dokreceniem glowicy.

PostWysłany: 20 Maj 2017 22:37
przez przemula
Parametrami są identyczne jak oryginalne.
Podczas dokrecania nowych śrub praktycznie ta sama sytuacja z właściwym dokreceniem.

Problem z dokreceniem glowicy.

PostWysłany: 20 Maj 2017 22:55
przez Jarewa
A dlaczego 90Nm? przeważnie jest to 30NM i dwa razy 90st.

Problem z dokreceniem glowicy.

PostWysłany: 20 Maj 2017 23:18
przez przemula
Jarewa kolega mechanik od wozkow twierdzi że silniki nissanow kręci na 90Nm od lat i nigdy nie było problemu.
Mówił że aluminiowe bloki zawsze przykreca na 90 natomiast żeliwne 130Nm.

Problem z dokreceniem glowicy.

PostWysłany: 21 Maj 2017 09:38
przez Jarewa
Nie twierdze że nie, ale producent nigdy nie przewiduje kręcenia na Nm bo szpilki się wyciągają zawsze jest na stopnie dokręcane, takie dokręcanie wyeliminuje właśnie takie problemy.

Problem z dokreceniem glowicy.

PostWysłany: 29 Maj 2017 21:17
przez przemula
Smarujecie śruby czymś przed przykreceniem głowicy?
Podobno aż 90 % siły to tarcie.

Problem z dokreceniem glowicy.

PostWysłany: 31 Maj 2017 20:33
przez Jarewa
olejem silnikowym ale to tak aby były tyko wilgotne