Przełącz do głównego szablonu
O czym tylko chcecie :).
Wyślij odpowiedź

Problem z dokreceniem glowicy.

19 Maj 2017 23:10

Dziś zamontowalismy głowice.Jednak nie do końca tak jak chcieliśmy.Silnik to przemysłowy Nissan K15.
Głowica jest przykrecana na 10 śrub M10.O długości 110mm.Gwintu ma na sobie na długości 25mm.
Tyko 4 śruby udało się przykrecic na 90 Nm.
Natomiast reszta na 70Nm,ponieważ było blisko do ukrecenia śrub.
Nie wiem czemu tak jest.Kolega ma większe doświadczenie i nie spotkał się z takim zjawiskiem.
Koledzy doradzcie co zrobić w takiej sytuacji.
Co dziwne silnik prawie nie posiadał luzow zaworowych.
Teraz jedzie bardzo ładnie.Ale martwi mnie co z tą głowica będzie.Boje sie ze znowu woda przejdzie do komory spalania.

Re: Problem z dokreceniem glowicy.

20 Maj 2017 22:17

Co to za śruby? Pewnie złe dlatego taki problem.

Problem z dokreceniem glowicy.

20 Maj 2017 22:37

Parametrami są identyczne jak oryginalne.
Podczas dokrecania nowych śrub praktycznie ta sama sytuacja z właściwym dokreceniem.

Problem z dokreceniem glowicy.

20 Maj 2017 22:55

A dlaczego 90Nm? przeważnie jest to 30NM i dwa razy 90st.

Problem z dokreceniem glowicy.

20 Maj 2017 23:18

Jarewa kolega mechanik od wozkow twierdzi że silniki nissanow kręci na 90Nm od lat i nigdy nie było problemu.
Mówił że aluminiowe bloki zawsze przykreca na 90 natomiast żeliwne 130Nm.

Problem z dokreceniem glowicy.

21 Maj 2017 09:38

Nie twierdze że nie, ale producent nigdy nie przewiduje kręcenia na Nm bo szpilki się wyciągają zawsze jest na stopnie dokręcane, takie dokręcanie wyeliminuje właśnie takie problemy.

Problem z dokreceniem glowicy.

29 Maj 2017 21:17

Smarujecie śruby czymś przed przykreceniem głowicy?
Podobno aż 90 % siły to tarcie.

Problem z dokreceniem glowicy.

31 Maj 2017 20:33

olejem silnikowym ale to tak aby były tyko wilgotne
Wyślij odpowiedź