O czym tylko chcecie
.
19 Maj 2017 23:10
Dziś zamontowalismy głowice.Jednak nie do końca tak jak chcieliśmy.Silnik to przemysłowy Nissan K15.
Głowica jest przykrecana na 10 śrub M10.O długości 110mm.Gwintu ma na sobie na długości 25mm.
Tyko 4 śruby udało się przykrecic na 90 Nm.
Natomiast reszta na 70Nm,ponieważ było blisko do ukrecenia śrub.
Nie wiem czemu tak jest.Kolega ma większe doświadczenie i nie spotkał się z takim zjawiskiem.
Koledzy doradzcie co zrobić w takiej sytuacji.
Co dziwne silnik prawie nie posiadał luzow zaworowych.
Teraz jedzie bardzo ładnie.Ale martwi mnie co z tą głowica będzie.Boje sie ze znowu woda przejdzie do komory spalania.
20 Maj 2017 22:17
Co to za śruby? Pewnie złe dlatego taki problem.
20 Maj 2017 22:37
Parametrami są identyczne jak oryginalne.
Podczas dokrecania nowych śrub praktycznie ta sama sytuacja z właściwym dokreceniem.
20 Maj 2017 22:55
A dlaczego 90Nm? przeważnie jest to 30NM i dwa razy 90st.
20 Maj 2017 23:18
Jarewa kolega mechanik od wozkow twierdzi że silniki nissanow kręci na 90Nm od lat i nigdy nie było problemu.
Mówił że aluminiowe bloki zawsze przykreca na 90 natomiast żeliwne 130Nm.
21 Maj 2017 09:38
Nie twierdze że nie, ale producent nigdy nie przewiduje kręcenia na Nm bo szpilki się wyciągają zawsze jest na stopnie dokręcane, takie dokręcanie wyeliminuje właśnie takie problemy.
29 Maj 2017 21:17
Smarujecie śruby czymś przed przykreceniem głowicy?
Podobno aż 90 % siły to tarcie.
31 Maj 2017 20:33
olejem silnikowym ale to tak aby były tyko wilgotne
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.