wibako

kwestia rozliczania paliwa (prośba o opinię)

O czym tylko chcecie :).

Moderatorzy: peckiel, Dj_Francuz

kwestia rozliczania paliwa (prośba o opinię)

Postprzez koparkowiec » 02 Lis 2017 09:50

witam serdecznie,

Dostałem temat do ogarnięcia a zupełnie nie mam w tym doświadczenia dlatego proszę o wskazówki.


Dotychczas Operatorzy czyli instruktorzy którzy szkolą u nas m.in. na koparko-ładowarkach, ładowarkach, ale też piłach mechanicznych itd rozliczali paliwo po kursie szkoleniowym (czasami tez w trakcie a na koniec dotankowywała do pełna).
Czyli przyjeżdżała cysterna tankowała paliwo do baku.
Oni później rozliczali to zgodnie z normą (praca z obciążeniem lub bez obciążenia w odniesieniu do liczby dni i zakłdam godzin jakie mieli szkolić).

Któregoś dnia. Jeden z Intruktorów (który kazdemu dawał się we znaki) stwierdził, że jemu nie chce sie liczyc tych cyfr po przecinku, ze to "pasówka" i ze my pewnie chcemy ukryc, ze nie robimy przegladów dlatego nie stosujemy motogodzin.
I zaczął namawiać innych Intruktorów aby robili podobnie.

Dotychczasowy system był o tyle dobry, że...
Mieliśmy już wskazane normy zaczerpnięte (zakladam z instrukcji) podstawa stosowana od lat. Wlasciwie nie bylo przepałów, albo były po przecinku. I gitara. Teraz Oni chcą rozliczać paliwo przez motogodziny.


1.
Nie znam tego systemu. Generalnie nie wiem jaka jest w praktyce roznica w rozliczaniu (plusy i minusy)?
Przy motogodzinach też będziemy musieli weryfikować czy nie ma przepałów lub sytuacji odwrotnej.

2 Jak rozumiem normy dla motogodzin musiałbym znaleźć w DTR?
Nie mam też do tego formularzy -GDZIE MOZNA ZNALEZC/KUPIC GOTOWE - wlasciwe dla tej sytuacji formularze?.

3. Czy tu jest obawa, jakiekolwiek pole do nadużyć?
Pytam o to bo nikt nie pilnuje maszyn przez 24h a paliwo musi byc rozliczone i wskazywać na prowadzoną kontrolę stanu i zużycia (na podstawie wypełnianych druków).

Będę wdzięczy za opinię/wskazówki

Pozdrawiam,

koparkowiec
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 01 Lis 2017 18:20

Maszyna: JCB, Volvo,

Firma: X


Reklama

simmet

kwestia rozliczania paliwa (prośba o opinię)

Postprzez dzierzan » 05 Lis 2017 14:48

1. Teoretycznie wszystko byłoby w porządku bo maszyna przepracowała tyle i tyle mth - powinna spalić tyle i tyle i wszystko jest czarno na białym, ale nie do końca :wink:
3. Sposoby na kręcenie liczników mth do przodu są znane już od PRL więc tutaj myślę, że byłoby największe pole do nadużyć.

dzierzan
Fachoperator

  • Posty: 663
  • Rejestracja: 19 Kwi 2010 10:26
  • Miejscowość: Włocławek
  • Pochwały: 22

Maszyna: JCB 3CX
MB Actros 2635 PK12000
MB Actros 3241

Firma: Transportowa


kwestia rozliczania paliwa (prośba o opinię)

Postprzez ezsimo » 05 Lis 2017 20:33

Samo to, że tak na siłę chcą rozliczać na podstawie MTH jest podejrzane. Najprostszy sposób na wałek to postawić maszynę na wolnych obrotach, motogodziny będą leciały, a zużycie paliwa bardzo niskie i się robią "oszczędności" ;)

ezsimo
Operator

  • Posty: 272
  • Rejestracja: 11 Wrz 2016 12:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 43

Maszyna: Cat 301.5, JCB 3C, JCB 3CX

Firma: AST


kwestia rozliczania paliwa (prośba o opinię)

Postprzez MARIO/MECALAC » 05 Lis 2017 20:54

Załóż sondę na bak bez ich wiedzy. jak będzie duży ubytek w paliwie będziesz miał informację że spuścił ktoś.
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej