Trochę poplątaliście.
Tachografy czy to analogowy, czy cyfrowy trzeba legalizować. Z tachografu cyfrowego trzeba dodatkowo pobierać dane do max. 90 dni, jak również z Karty Kierowcy, której się do niego używa (max co 28 dni).
Dane z karty kierowcy może pobrać właściwie każdy kto ma odpowiedni czytnik, a do pobrania danych z tachografu cyfrowego potrzebny jest czytnik i karta przedsiębiorstwa.
Automatyczne pobieranie danych zarówno z karty kierowcy, jak również z tachografu cyfrowego nie jest niczym nowym i posiadają to nawet fabryczne systemy telematyczne.
"a sporym udogodnieniem jest też automatyczne pobieranie danych z kart kierowcy i tachografu"https://40ton.net/dbk-fleet-management- ... alerskiej/Zdalne pobieranie danych przez służby to też nic nowego, a za rok będzie to już obowiązek.
"Branża transportowa staje przed kolejnymi zmianami w prawie europejskim. Od 15 czerwca 2019 r. każdy nowy pojazd wykonujący usługi transportowe na terenie UE będzie musiał być wyposażony w tzw. inteligentny tachograf. Jak wskazują eksperci, wbudowany system GPS oraz możliwość kontroli bez konieczności zatrzymywania pojazdu mają ograniczyć przypadki naruszeń prawa oraz zwiększyć wykrywalność manipulacji."https://40ton.net/wstepne-kontrole-tach ... prawdzane/Autor tematu przepadł, nie wiadomo co miał na myśli i co jeszcze chciał wiedzieć.