Strona 2 z 3

Jaki HDS na busa?

PostWysłany: 06 Cze 2018 09:35
przez Janusz 79
Jarewa dobrze prawisz.Ciekaw jestem jakie zmiany w prawie masz na myśli bo z tego co wiem to jet 500 pln mandatu i przeładunek a co grozi pracodawcy?

Re: Jaki HDS na busa?

PostWysłany: 06 Cze 2018 13:20
przez Jarewa
Pracodawca czy właściciel auta za tonę ma około 6-8tys. A jak na gminie łamie prawo to cofnięcie koncesji.

Jaki HDS na busa?

PostWysłany: 11 Cze 2018 12:42
przez kornik78
W obecnej firmie korzystamy z HDS na busa marki Befard.

Jaki HDS na busa?

PostWysłany: 11 Cze 2018 12:50
przez zeppelin zm 15
A co ta reklama w podpisie robi?

Re: Jaki HDS na busa?

PostWysłany: 11 Cze 2018 14:10
przez Mirek2
I jak się ten Befard sprawdza? To jest polska firma czy nie?

Jaki HDS na busa?

PostWysłany: 11 Cze 2018 14:30
przez Janusz 79
pl

-- 11 Cze 2018 13:30 --

A jak się sprawdza?
Tak ładujemy paletę kostki, cegły nawet mokrej bez problemu
https://www.youtube.com/watch?v=HvYYJjQgG9U

Re: Jaki HDS na busa?

PostWysłany: 12 Cze 2018 08:49
przez Jarewa
Tylko to nie jest bus dmc 3.5t

Jaki HDS na busa?

PostWysłany: 12 Cze 2018 09:09
przez Luka
Jedno łamane ramię musi być ultra upierdliwe. Jedynie do okazjonalnego zaladunku.

Jaki HDS na busa?

PostWysłany: 12 Cze 2018 09:26
przez Janusz 79
Jarewa ten bus na filmie to nissan cabstar DMC 3,5

Jaki HDS na busa?

PostWysłany: 12 Cze 2018 09:28
przez zeppelin zm 15
Teoretycznie :mrgreen:

Re: Jaki HDS na busa?

PostWysłany: 12 Cze 2018 19:51
przez dzierzan
Luka napisał(a):Jedno łamane ramię musi być ultra upierdliwe. Jedynie do okazjonalnego zaladunku.


Do załadunku i rozładunku pojedynczych rzeczy typu paleta, jakaś zagęszczarka to spoko, więcej nie potrzeba. Ja się zastanawiam czy jak już postawię tą paletę cegły to czy jestem w stanie postawić za nią jeszcze cokolwiek :?:

Re: Jaki HDS na busa?

PostWysłany: 13 Cze 2018 07:46
przez Jarewa
Janusz 79 napisał(a):Jarewa ten bus na filmie to nissan cabstar DMC 3,5


Tylko jego ładowność to 1.3t hds waży pić razy oko 300-400kg więc z hdsem jego ładowność to około 1t więc ładują już tą paletę jest przeladowany.

Jaki HDS na busa?

PostWysłany: 13 Cze 2018 09:02
przez Janusz 79
Jarewa nie wiem skąd masz te informacje ale ładowność cabstara to 1,8 żuraw faktycznie waży ok 300 kg więc prawie się mieścimy z paletą na legalu. Za to Iveco którym jeżdże obecnie to 50 C zarejestrowany na 3,5 z hds. Wszyscy wiedzą w jakim celu kupuje się taki samochód...odpada tachograf wiatol i inne koszty.Wiem że teraz poleje się fala krytyki i opowieści o zagrożeniach ale gdyby użytkownicy dostawczaków takich jak moje iveco w małych firmach musieli ponosić koszty związane z faktycznym dmc ile małych firm by upadło?

Jaki HDS na busa?

PostWysłany: 13 Cze 2018 09:05
przez zeppelin zm 15
Ten cabstar jest aż tak lekki?

Jaki HDS na busa?

PostWysłany: 13 Cze 2018 09:13
przez Janusz 79
tak jest lekki.Tu przykład z internetów
https://www.truck.pl/pl/article/697/nis ... e%2Cjd_776

Jaki HDS na busa?

PostWysłany: 13 Cze 2018 14:32
przez Mirek2
Pytanie z innej beczki. Możecie mi powiedzieć jaka podstawa kolumny w żurawiu jest lepsza? Spawana czy odlewana? Jedni robią się taką, a inni taką. Może ktoś coś podpowiedzieć? Chodzi mi o ten tzw. kielich.

Re: Jaki HDS na busa?

PostWysłany: 13 Cze 2018 18:32
przez Luka
Janusz 79 napisał(a): ale gdyby użytkownicy dostawczaków takich jak moje iveco w małych firmach musieli ponosić koszty związane z faktycznym dmc ile małych firm by upadło?

A ile firm mających samochody o DMC 7-12t upadło, bo te dzbany w busach wożą po 4-5 ton?

Przeskok między <3,5 a >3,5t jest może zbyt duży i sądzę, że granica powinno zostać lekko zniwelowana. Nie zmienia to faktu, że jakbyście przeładowywali te busy o 200-300kg to by nikt się specjalnie nie czepiał. Ale wy zgodnie z zasadą "albo grubo albo wcale", więc ładujecie po 5 ton, bo przecież da radę. Resor wygięty w drugą stronę, opona naleśnik i "pojadę powoli, nic się nie stanie". Żadnej taryfy ulgowej dla takich durni.

Ostrożnie z tymi bajkami o 1,8t ładowności, bo uwierzymy. Taką ładowność mają blaszaki, a nie kloc na ciężkiej ramie. Realna ładowność busa z hdsem to 300-700 kg. Busy z chłodniami potrafią na pusto zamykać 3,5t, więc i nie zdziwiłbym się jakby tak było w tym przypadku.

Jaki HDS na busa?

PostWysłany: 13 Cze 2018 23:21
przez dzierzan
Cabstar rzeczywiście jest lekki, ale nie aż tak. Jeździłem swego czasu takim modelem jak ten w linku, był dość krótki więc podejrzewam ten najmniejszy rozstaw, silnik 130KM i zabudowa zwykła plandeka to ładowności miał 1,5t bez 2 kilogramów.

Jaki HDS na busa?

PostWysłany: 13 Cze 2018 23:50
przez zeppelin zm 15
Też mi się niechce wierzyć że taką ładowność ma. Np nissan atleon wywrotka skrzynia 3.55m to waga jego jest 2780kg..

Jaki HDS na busa?

PostWysłany: 18 Cze 2018 09:23
przez Mirek2
Powtarzam moje pytanie.

Pytanie z innej beczki. Możecie mi powiedzieć jaka podstawa kolumny w żurawiu jest lepsza? Spawana czy odlewana? Jedni robią się taką, a inni taką. Może ktoś coś podpowiedzieć? Chodzi mi o ten tzw. kielich.