Witam.
Wiem, że sporo tutaj tematów o różnych zakątkach transportu i sporo różnej kombinatoryki w imię wydajności, więc mam nadzieję, że i ten temat się rozwinie. Może ktoś miał taki samochód, albo rozeznawał temat.
Chodzi o auta z wymiennymi zabudowami, z niemieckiego wechselsystem. Nie są bynajmniej BDFy, lecz wywrotki wymieniane np. z gruszkami, siodłem, termosem do asfaltu.
Przykłady:
https://suchen.mobile.de/lkw-inserat/ma ... n=parkItemhttps://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... d4fd6e1bcbhttps://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... d4fd6e1bcbFilmik rodzimego producenta:
https://www.youtube.com/watch?v=xsy1bKADThANo i teraz tak. To da się bez problemu zrobić. Swoje pewnie waży, kosztuje i komplikuję budowę samochodu. Z drugiej strony samochód jest bardziej uniwersalny. Zmiana zabudowy w solówce to temat prosty pod każdym względem. Schody zaczynają się gdy zamieniamy solówkę w ciągnik siodłowy, albo w drugą stronę. Nie wiem czy sprawa do przebrnięcia przez polskie przepisy. Kiedyś widziałem artykuł, że problem był z ciągnikami przerobiony na piaskarki, ale nie mogę go znaleźć i nie pamiętam w czym dokładnie był problem.
Pytanie czy ktoś przerabiał temat, albo wie jak go ugryźć, żeby móc legalnie zmienić CS w solówkę i żeby obyło się bez problemów?