przez gruszon18 » 17 Paź 2020 03:11
Pracodawca ustawowo ma zapewnić ubiór. I można to dwojako rozumieć, albo kupuje ubrania, albo zleca pracownikowi zakup według uznania, a pracownik dostarcza fakturę. A ubiór, jak najbardziej, według stanowiska. Buty robocze z noskiem, kalosze, strój derlichowy, kurtka zimowa, koszula, podkoszulek czapka letnia i zimowa. Do tego okulary, kask, słuchawki, kamizelka odblaskowa i rękawice do zniszczenia bo to pod wyposażenie bhp podchodzi. Zależnie od stanowiska, ja u siebie mimo że mam operator/kierowca to robię też często typowo fizyczne roboty.
A z zakupem strojów to tak jak piszecie, u mnie w firmie do zeszłego roku było tak że każdy miał za taką i taka kwotę się ubrać i tyle. Nie było jednakowej kolorystyki. W tym roku zakup dla wszystkich tak samo. Ale trochę szkoda że te ciuchy za tą samą cenę były gorsze jakościowo, dodatkowo mimo podania wymiarów spodnie np były zwezane jak kolwiek. Myślę że zwyczajnie to chodzi o dogadanie ekipy. Można się ubrać w jednym sklepie w te same ciuchy. A można ubrać pracowników jednakowo po kosztach. Dodatkowo jednakowe stroje nie są obowiązkowe. Jednobarwność ubrań to żaden obowiązek, chodzi jedynie o podstawy, czyli buty robocze z noskiem( zależnie od wykonywanej pracy) spodnie robocze a nie spodenki, i na pewno nie sztruksy. Bluza robocza ze ściągaczami w rękawach i na dole. Nakrycie głowy, rękawice robocze, okulary ochronne i pomarańczowa kamizelka ostrzegawcza. A i tak wszystko zależy od stanowiska. Ale na budowę to głównie takie wymogi są