wibako

Wykop z ograniczoną ilością miejsca

O czym tylko chcecie :).

Moderatorzy: peckiel, Dj_Francuz

Wykop z ograniczoną ilością miejsca

Postprzez Damiano34 » 28 Wrz 2023 12:46

Witam wszystkich serdecznie, jestem nowy na forum i z góry przepraszam jeżeli temat jest założony w niewłaściwym dziale.
Jestem początkującym operatorem.
Będę robił wykop u kolegi pod przydomową oczyszczalnie ścieków. Problem tkwi w tym, że chce sączki wykopać długości ok 10m a długość od garażu do ogrodzenia wynosi ok 13m.
Pytanie jak się za to zabrać?
Czy można część wykopu wykopać ustawiając się prostopadle do wykopu i kopać bokiem? Urobek będzie gdzie kłaść.
Prośba i radę.
Maszyna do pracy do Cat 428b

Damiano34
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 28 Wrz 2023 12:38

Maszyna: CAT 428B

Firma: Gospodarstwo


Reklama

simmet

Re: Wykop z ograniczoną ilością miejsca

Postprzez dawidk » 14 Paź 2023 22:25

Pewnie że można. Każdy sposób jest dobry byle tylko nie szpadlem ;-)

Można też wykopać do połowy ułożyć zasypać i zacząć z drugiej strony łącząc z tym juz zasypanym :-)
Można też najechać kołami pomiędzy istniejący wykop i dokopać z drugiej strony, ale skoro zadajesz takie pytania, to ten sposób pomińmy... :-)

dawidk
Fachoperator

  • Posty: 1200
  • Rejestracja: 14 Sie 2010 12:30
  • Miejscowość: Bukówiec Górny
  • Pochwały: 43

Maszyna: Kubota kx 36-2, JCB 2CX, Bobcat E14

Firma: "Zielony Zakątek"


Re: Wykop z ograniczoną ilością miejsca

Postprzez Damiano34 » 15 Paź 2023 14:31

Dziękuję za odpowiedź. Faktycznie pomysł z zasypaniem jest najbardziej bezpieczny. Pisałeś że można też najechać na istniejący - miałeś na myśli przeskok na tylnym ramieniu kołem?? Takie manewry już ćwiczyłem. Najbardziej obawiam się oberwania wykopu czy to podczas ustawiania się kołami w istniejącym wykopie czy też ustawiając się prostopadle przy wykopie aby dokopać

Damiano34
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 28 Wrz 2023 12:38

Maszyna: CAT 428B

Firma: Gospodarstwo