wibako
ketral

Syczenie z orbitrola podczas kręcenia kierownicą

O tzw. traktorach URSUS, New Holland, John Deere, MTZ, Zetor, CASE.

Syczenie z orbitrola podczas kręcenia kierownicą

Postprzez dariusz62 » 05 Wrz 2021 18:20

No to nie, zdecydowanie nie wypycha. Zatem pokombinuję z tym wężem zasilania bo może faktycznie gdzieś tam tkwi problem. Chyba że znowu pompa walnięta ale Hylmet słynie raczej z dobrej jakości produktów i nie robią lipy.

-- 04 Wrz 2021 19:16 --

Przerobiłem to zasilanie. Dałem kolanko grubsze i do tego opaskę taką szeroką, śrubową. Ale bez zmian. Nie wiem, może taki urok tej pompy. Zadzwonię w poniedziałek do hylemtu, zobaczę co powiedzą. Natomiast nie wiem czemu ale przy tej pompie przewody hydrauliczne podczas kręcenia kierownicą, zaczynają drgać. Czuć na nich wibracje. Jak podłączyłem czujnik aby sprawdzić ciśnienie to na rurce która idzie do czujnika też było czuć jak wibrowała. Nie wiem, może to po prostu ciśnienie.

-- 04 Wrz 2021 22:21 --

Ja jeszcze zadzwonię w poniedziałek do producenta bo mam wątpliwości co do oleju jaki mam zalany. Każda pompa przecież ma swoje określone wytyczne. Na ich stronie jest napisane:
Zalecamy, aby każda nasza pompa pracowała w granicach temperatur oleju od +20°C do +60°C.

W zakresie zalecanych temperatur lepkość kinematyczna oleju powinna wynosić pomiędzy 20 – 50 cSt. Pełen zakres wynosi 10 ÷ 1000 cSt.

*Przykład: Nasze pompy testujemy na oleju którego lepkość kinematyczna w temperaturze 40°C wynosi 44,3 cSt.

Zalecamy również, aby były stosowane filtry powrotne w układzie hydraulicznym, natomiast jeżeli używamy filtra na ssaniu, aby był to filtr siatkowy. Filtr dokładny na ssaniu może ograniczać płynność przepływu oleju co prowadzi do niekorzystnego zjawiska kawitacji (podobnie jak przewody ssawne o zbyt małej średnicy).

Filtracja w układach hydraulicznych pracujących do ciśnienia 150 bar powinna wynosić 25 μm (klasa 10 NAS 1638), natomiast przy układach z ciśnieniem pracy większym niż 150 bar 10 μm (klasa 9 NAS 1638).


A ja mam zalany olej stosowany w samochodach, dokładnie ten: https://venol.de/pl/produkty/przemysl-i ... ol-atf-ii/ Niestety karta charakterystyki nie działa ale jak trochę pogrzebałem to wygląda że ten olej jest trochę za nowoczesny do tej pompy.

-- 05 Wrz 2021 18:02 --

dawidg2, Nie wiem czy to tylko moje subiektywne odczucie czy może mieć to coś wspólnego ale dziś podmieniłem sobie wąż ciśnieniowy idący od pompy do orbitrola który przy orbitrolu ma zakucie 90' a przy pompie proste (ten który miałem zamontowany, jak widać na zdjęciu, przy pompie ma 45') i jest trochę ciszej. Natomiast ten wąż na który teraz podmieniałem jest kiepski ponieważ jest za długi także trochę był powywijany. Jutro pojadę żeby mi to kolano 45' wywalił, jest z czego uciąć bo ten wąż jest delikatnie przy długi i zobaczymy.

dariusz62
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 10 Sie 2021 22:46

Maszyna: Ursus

Firma: Gospodarstwo rolne


Reklama

bumat
simmet
autos

Syczenie z orbitrola podczas kręcenia kierownicą

Postprzez dawidg2 » 05 Wrz 2021 21:39

zawsze jakiś opór jest, być może wąż ma defekt w środku.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 5934
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 125

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Syczenie z orbitrola podczas kręcenia kierownicą

Postprzez dariusz62 » 06 Wrz 2021 10:44

Jeszcze zadzwonię jutro do Hylmetu jaki olej powinienem stosować. Może ten jest zbyt rzadki do tej klasy pomp i powinienem zalać Boxol 26 albo Hipol ATF II, nie wiem. Zobaczę co powiedzą.

-- 06 Wrz 2021 08:42 --

dawidg2, dzwoniłem do nich :) Pompę mówią że na 99% można wykluczyć ponieważ każda pompa jest u nich testowana na maksymalnym ciśnieniu. Ale doszliśmy chyba do tego co może być problemem. Na razie to tylko teoria ale zobaczymy. Pierwsza sprawa to wąż zasilający. Wyliczył mi że powinien być wewnątrz minimum 17,4mm a max 24mm więc tu już jest za wąsko. Powiedziałem że i tak przy pompie i przy zbiorniczku jest zwężenie ale to podobno nic nie szkodzi. Chodzi o to aby nie wytwarzało się jakieś podciśnienie ale tu nie wiem o co z tym chodzi bo do końca nie rozumiem jak to podciśnienie może się wytwarzać. Druga sprawa, długość węża. Powiedział że mam zdecydowanie za blisko zamontowany zbiorniczek bo długość węża zasilającego u mnie to 30cm i dodatkowo przy przekroju fi16, niemal na 100% będzie wytwarzać się podciśnienie i pompa będzie buczeć. Nie wiem na ile prawdy w tej teorii ale kupię ten wąż fi20, zamontuję zbiorniczek dalej no i zobaczymy jaki będzie efekt. A poprzednia pompa mogła mi nie buczeć bo rzekomo ich pompy mają większą wydajność niż ta deklarowana, stąd mogą być problemy.

dariusz62
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 10 Sie 2021 22:46

Maszyna: Ursus

Firma: Gospodarstwo rolne


Re: Syczenie z orbitrola podczas kręcenia kierownicą

Postprzez dawidg2 » 06 Wrz 2021 11:18

Kawitacja Bodajże się robi.

Dobrze pisałem że słabe zasilanie pompy. Dlatego właśnie pisałem że ciśnienie w zbiorniczku pomaga.

Autor postu otrzymał pochwałę

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 5934
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 125

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Re: Syczenie z orbitrola podczas kręcenia kierownicą

Postprzez dariusz62 » 06 Wrz 2021 21:09

dawidg2 napisał(a):Kawitacja Bodajże się robi.

Dobrze pisałem że słabe zasilanie pompy. Dlatego właśnie pisałem że ciśnienie w zbiorniczku pomaga.


Zgadza się, pisałeś dobrze :). Oby tylko to było to :). Ale raczej Hylmet nie robi lipy i jak mówi że pompę testowali to znaczy że testowali.

-- 06 Wrz 2021 21:06 --

dawidg2, mogę mieć do Ciebie jeszcze jedno pytanko? Bo znalazłem lokalizację na zbiorniczek. Będzie on zamontowany patrząc na poziom, nieco wyżej niż pompa ale wąż muszę poprowadzić dołem przez co olej do pompy będzie miał lekko pod górkę. Poradzi sobie z przepływem i pompa go pociągnie czy jednak musi być to tak zamontowane aby olej grawitacyjnie spływał?

Generalnie będzie to wyglądało mniej więcej tak:
Image

dariusz62
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 10 Sie 2021 22:46

Maszyna: Ursus

Firma: Gospodarstwo rolne


Syczenie z orbitrola podczas kręcenia kierownicą

Postprzez dawidg2 » 06 Wrz 2021 21:43

lepiej tak nie robić ale powinno działać, najlepiej jeszcze zamontować kilku litrowy zbiorniczek.

A nie możesz go dać pod maską w okolicach zbiornika na paliwo?

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 5934
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 125

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Syczenie z orbitrola podczas kręcenia kierownicą

Postprzez dariusz62 » 06 Wrz 2021 21:53

Próbowałem ale się nie zmieści. Razem z obejmą jest za szeroki. Dlatego chcę go zamontować w kabinie. No nie, wytnę dziurę na wąż i zrobię tak aby nie było pod górkę. Zamontuję go najwyżej trochę wyżej. Aczkolwiek popatrz jak tu ktoś montuje w MF-ie 255 (ten sam silnik co mój: https://youtu.be/oLcmO3pxKAY?t=274 Tu to totalnie jest pod górę. I to działa im?

dariusz62
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 10 Sie 2021 22:46

Maszyna: Ursus

Firma: Gospodarstwo rolne


Syczenie z orbitrola podczas kręcenia kierownicą

Postprzez dawidg2 » 06 Wrz 2021 22:19

ale jest dużo wyżej niż na Twoim obrazku gdzie narywowałeś dno zbiorniczka na wysokości wejścia pompy

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 5934
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 125

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Syczenie z orbitrola podczas kręcenia kierownicą

Postprzez dariusz62 » 13 Wrz 2021 21:03

Trochę faktycznie źle zamontowałem. Zbiorniczek będzie zamontowany tak ze 20cm wyżej od pompy. Ale spoko, postaram się tak poprowadzić wąż aby nie był pod górę. Po prostu mam tam już gotowy otwór ale wytnę nowy :).

-- 13 Wrz 2021 21:03 --

Nie dawałem znać jak sytuacja. Wygląda następująco. Zmiana węża i zbiorniczka nie rozwiązałem problemu. Wyło dalej. Pompa poleciała do serwisu. Zamontowałem chwilowo starą. Serwis stwierdził że pompa pracuje poprawnie ale zaniepokoiła ich inna rzecz. Wytarcie koła. Oryginalnie koło było czarne. Nie zwracałem na to uwagi ale oni zauważyli że ponad połowa zęba dalej jest czarna, dopiero na samym końcu, farba jest zdarta do srebrnego metalu zatem koło pompy nie styka się w całości z kołem rozrządu i to najprawdopodobniej powoduje wycie. Założyli mi nowe koło zębate a jeżeli to nie pomoże to kazali mi wymienić to koło ich na swoje. Bo moje na tej starej pompie faktycznie zużywa się równomiernie i dlatego nie wyje.

dariusz62
Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 10 Sie 2021 22:46

Maszyna: Ursus

Firma: Gospodarstwo rolne


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

eRobocze

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej