Strona 1 z 1

Problem z kontrolką diagnostyka silnika

PostWysłany: 13 Lip 2013 19:27
przez tomekk277
Marka i model maszyny: Pronar 7150
Rok produkcji: 2008

Witam! po wymianie filtrów paliwowych zaświeciła się kontrolka diagnostyka silnika, co zrobić żeby ją wyłączyć? czy konieczne jest podpięcie pod komputer?

Problem z kontrolką diagnostyka silnika

PostWysłany: 15 Lip 2013 08:29
przez mechanior
to nie kontrolka jest problemem tylko to co spowodowało jej zaświecenie
sprawdź czy przy okazji wymiany filtrów nie naruszyłeś instalacji elektrycznej

Re: Problem z kontrolką diagnostyka silnika

PostWysłany: 15 Lip 2013 21:26
przez tomekk277
Tylko wtyczkę od czujnika separatora paliwa trzeba było rozpiąć ale potem została wpięta i już kontrolka od zanieczyszczonego filtra zgasła a zapaliła się od diagnostyki. Oczywiście filtry zostały odpowietrzone ale i tak nie odpalił od razu tylko trzeba było trochę pokręcić rozrusznikiem żeby załapał bo to zasilanie CR, a może przez to że się zapowietrzył?

Problem z kontrolką diagnostyka silnika

PostWysłany: 15 Lip 2013 22:08
przez mechanior
po odpowietrzeniu i podjęciu normalnej pracy wszystko powinno wrócić do normy
zalewałeś filtry paliwem?
jaki masz silnik?

Re: Problem z kontrolką diagnostyka silnika

PostWysłany: 16 Lip 2013 19:15
przez tomekk277
filtry zostały zalane. silnik to Deutz nie znam symbolu

Problem z kontrolką diagnostyka silnika

PostWysłany: 16 Lip 2013 20:29
przez mechanior
nie zalewa się filtrów w układach CR bo grozi to zanieczyszczeniem układu wtryskowego
nie znam dokładnie silników DEUTZ, nie wiem czy możesz jeszcze coś zrobić oprócz wezwania serwisu z urządzeniem diagnostycznym
proponuję wysłać wiadomość do kolegi KAMAL
on jest fachmanem od DEUTZa...

Re: Problem z kontrolką diagnostyka silnika

PostWysłany: 17 Lip 2013 14:20
przez Kamal
Sporo nieprawidłowości układu filtrów się nie zalewa jak już wspomniał kolega wyżej. W tych maszynach jest pompka + często dodatkowo zawór odcinający paliwo, żeby nie pompować tyle ręcznie. Pompujesz do skutku często jest to dobre 20 minut. Paliwo ma lecieć bez pęcherzyków a w zbiorniku nie masz prawa słyszeć bomblowania powietrza na powrocie. Skoro kontrolka się pali to błąd jest, bo ten sterownik jest tak zaprogramowany żeby zapamiętywał wszystkie błędy, ale kontrolka pali się tylko wtedy, gdy błąd jest obecny w tej chwili, Jeżeli go juz nie ma to kontrolka gaśnie a błąd jest pamietany. Pompy CR są smarowane tylko paliwem, więc z jego braku dość szybko się przycierają tracąc parametry, więc nie należy kręcić silnikiem beż paliwa bo się nie chce odpowiterzyć pomką z lenistwa. Z leniatwa zakłada elektryczną która niestety jest potrzebna w silnikach JD w których ręczna pompka nie przebija zaworków. Najważniejsza sprawą są dobre oryginalne filtry, bo żadna hurtownia nie ma crosa do tych filtrów a często odbywa się to na zasadzi przywieź pan filtr to dobierzemy. Czyli mierzą wymiary i gwint i z zadowoleniem sprzedają tobie twoje kłopoty, na które możesz mieć na własne życzenie. Filtr musi mieć odpowiedni przepływ i filtrację. Przy za małym przepływie nie uzyskasz odpowiedniego ciśnienia paliwa i po dłuższej pracy niszczysz pompki na skutek kawitacji. I nie ma, co ukrywać, że filtry do silników CR są tanie, bo kosztuję 20-30euro tymczasem do silnika z tradycyjnymi pompkami 5-8euro. Weź też pod uwagę, że w układach CR często tych filtrów jest nawet 4 sztuki. Wstępny z separatorem wody dwa dokładne i jeden końcowy. Więc jeżeli masz nieoryginalne filtry to zmień na takie, co być powinny, a problem ustąpi. A błędy w większość tych sterowników można uzyskać za pomocą kodów błyskowych bez potrzeby podłączania fejsu. Skasować tą samą metodą niestety się nie da.
mechanior napisał(a):proponuję wysłać wiadomość do kolegi KAMAL
on jest fachmanem od DEUTZa...

Etam, ajtam ludze zawdze coś wymyslą :D :D :D

Re: Problem z kontrolką diagnostyka silnika

PostWysłany: 28 Lip 2013 09:02
przez tomekk277
Gdzie mogę podpiąć ciągnik pod komputer w celu sprawdzenia parametrów silnika Deutz? Czy zrobią mi to w serwisie ciężarówek? gdzie mają solidne zaplecze diagnostyki. Nie znam nazwy gniazda diagnostycznego wiem że jest to okrągła wtyka podobna jak w BMW e-34 tylko mniejsza, dlatego nie wiem jak mam zapytać w tym serwisie.

Re: Problem z kontrolką diagnostyka silnika

PostWysłany: 28 Lip 2013 16:40
przez Kamal
W servisie Deutza. W ciężarówkach bardzo wątpie czy zrobią odczyt live. Błędy może odczytają jak sobie kabelek dorobią. Złącze to itt-cannonn 12.