wibako

Bielarus Jumz

O traktorach URSUS, New Holland, John Deere, MTZ, Zetor, CASE.

Postprzez EmTeZet » 25 Kwi 2010 19:47

kolego co do tego pracowania na białoruśce ze spychem... to wystarcza w pełni uprawnienia na koparko ładowarke... na koparko-spycharke już praktycznie niesłychane aby można było zrobić... jak masz na koparko ładowarke to śmiało wsiadasz w Białoruse i kopiesz i spychasz... bo na chłopski rozum... skoro umiesz pracować przednią ładowarką... to tym samym umiesz spychać... bo nieraz sie ładowarką i spycha... :wink: pozdrawiam!

EmTeZet
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 17 Lut 2010 19:07
  • Miejscowość: Zielona Góra

Reklama

simmet

Postprzez ryszard » 30 Kwi 2010 21:22

zwierzu92 napisał(a):opadł mi pług i łapy z tyłu z białoruśce wiecie może co można zrobić żeby to z powrotem działało ??


kolego musiałbys sprawdzić czy masz załączoną drugą pompe, która znajduje sie z przodu po lewej stronie - włacza sie ją taka dżwigienka. Ta pompa w budowlanej napędza spych i łapy tylnie ;)

ryszard
Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 04 Lut 2007 15:24
  • Miejscowość: Prudnik

Postprzez mamut » 02 Maj 2010 20:30

wszystko sie zgadza,tyle ze ja uwazam iz lyzka od wersji ruskiej jest lepsza i zgrabniejsza od rumunskiego wiaderka.
Korba napisał(a):Jesteście Panowie w małym błędzie; otóż Bartek podał różnicę między wersją budowlaną a rolniczą. Czym więc różni się ruska wersja od syfiastej bułgarki? Główne pompy hydrauliczne są w tym samym miejscu zarówno w ruskiej jak i bułgarskiej czyli z boku po lewej stronie ciągnika i napędzane są przez przystawkę załączaną dzwignią umieszczoną w kabinie po lewej stronie fotela operatora. Pompy w ruskiej mają obudowę o obłym kształcie natomiast w zasranej bułgarce są kanciaste. Najbardziej rzuca się w oczy inny kształt zbiornika oleju hydraulicznego; w ruskiej jest on zaokrąglony na krawędziach i wygląda estetycznie natomiast w gównianej bułgarce jest kanciasty i ma wygląd wielkiego pustaka w dodatku jego obejmy są dziwnie poskręcane. Siłowniki również są inne; w radzieckiej nakrętki cylindrów są wypuszczone na jego zewnętrznej krawędzi przez co jego rozkręcanie jest o wiele łatwiejsze a w zakichanej bułgarce nakrętki są wpuszczone w cylinder. Tylne rozdzielacze w ruskiej są dwa; jeden do ramienia, wysięgnika i łyżki drugi do obrotu-oba są identyczne i oczywiście zamienne co jest ich dużą zaletą. W zasraniutkiej bułgarce zastosowano dwa różne rozdzielacze; jeden-głowny trzysekcyjny produkcji niemieckiej, drugi jednosekcyjny bułgarski- żaden z nich nie jest dostępny jako część zamienna podobnie jak siłowniki których nie ma. Do ruskiej jest wszystko. Jedną rzecz dziadowska bułgarka ma lepszą; wysięgnik i łyżkę. To tyle. :wink:
mamut

mamut
Pomocnik operatora

  • Posty: 61
  • Rejestracja: 09 Sty 2010 18:07
  • Miejscowość: podkarpacie
  • Pochwały: 1

Postprzez syjo_2006 » 28 Maj 2010 22:15

witam wlasnie zostalem posiadaczem bialorus budowlanej mam pytanie ile ona wazy ??
sss

syjo_2006
Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 28 Maj 2010 21:54
  • Miejscowość: łódź

Postprzez tomektomek » 14 Gru 2010 20:17

syjo_2006 napisał(a):witam wlasnie zostalem posiadaczem bialorus budowlanej mam pytanie ile ona wazy ??



dzisiaj ważyłem swoją białoruśke budowlaną typ 2621 waży 5940kg :D
KIEDYŚ BIAŁORUŚ TERAZ CASE 580G

tomektomek
Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 14 Gru 2010 20:13
  • Miejscowość: FIRLEJ

Maszyna: CASE 580G


Re: Bielarus Jumz

Postprzez piotrbpm » 02 Sie 2011 19:00

Witam jeśli można miał bym kilka pytań odnośnie tego pojazdu.
Głównie w tym ciągniku interesuję mnie bardzo rozbudowana hydraulika. Z tego co zaobserwowałem ciągnik posiada kilka pomp.
Dwie są umieszczone przy silniku, najmniejsza NSZ-10 odpowiada za wspomaganie kierownicy, zaraz koło niej po drugiej stronie mamy pompę NSZ-32 która w wersji ciągnikowej zasila podnośnik TUZ (tylny) i dodatkowymi wyjściami hydraulicznymi (wywrót przyczepy itp).
W wersji koparki pompa ta zasila przedni spych oraz boczne łapy.
Najciekawsze są chyba dodatkowe pompy które umieszczone są z prawej strony ciągnika (patrząc od przodu) i właśnie o nie chciałem spytać.
Mam wuja który ma starego jumz-a (koparka osprzęt ruski) na podwórku i trochę mi o tym opowiadał ale chciałem się upewnić w szerszym gronie co i jak. W swoim modelu ma przystawkę która zasila dwie pompy ta bliżej silnika to NSZ-50 druga po drugiej stronie przystawki obok koła to jakaś duża pompa tłoczkowa (charakterystyczny wygięty kształt). Jaki to model niestety nie wiem bo wszystko jest pokryte olejem błotem rdzą itp i trudno coś wyczytać.
Chciałem zakupić taki ciągnik w wersji ciągnikowej i dokupić do niej przystawkę na dodatkowe pompy. Niestety nie wiem czy przystawka jest uniwersalna? (czy pasuję do każdego jumza w miejsce dekla po prawej stronie), widziałem przystawkę na jedną pompę NSZ-100 która bardzo różni się od tej na dwie pompy.
Zakup przystawki w dzisiejszych czasach to nie problem ponieważ wiele koparek "białoruś" po prostu już rozprzedają na części.
Na allegro widziałem jeszcze jeden rodzaj pompy NSZ-71 która zastępuję starą NSZ-67 więc kompilacji jest sporo.
Dodatkowe pompy mają mi posłużyć za napęd przedniego pługu wirnikowego napędzanego hydraulicznie, muszą być dwie ponieważ jedna pompa będzie zasilacz silnik hydrauliczny wirnika szybko obrotowego a druga ślimaka wolno obrotowego.
I teraz tak nie wiem od jakie koparki mam kupić przystawkę abym mógł do niej wstawić dwie najmocniejsze pompy i czy są one kompatybilne? Wiem że przystawką na jedna pompę NZS-100 ma wyjście tylko na jedną duża 180 litrową pompę, ale czy przystawką na dwie pompy mogła by być napędem do dwóch np NSZ-71? czy tylko NSZ-50? (chodzi głównie o technikę mocowania a może są jakieś adaptatory?)
Ciekawi mnie też z którego stopnia sprzęgła jest napędzana przystawką? i czy włączenie i wyłączenie odbywa się bez problemu, czy nie występuję zgrzytanie?
Mam kilka zdjęć jeśli ktoś by chciał abym zobrazował post chętnie wrzucę
Pozdrawiam

piotrbpm
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 05 Maj 2011 11:23

Re: Bielarus Jumz

Postprzez mazda323c » 02 Sie 2011 22:40

Ja mam taka przystawke i jest ona na dwie pompy jedna to 100 litrowa (wielkie gabaryty aluminiowa zebata bo nie bylo tloczkowych) a druga to 50 litrowa duzo mniejsza, wiem ze na pewno wychodzily pompy prawe i lewe (obroty walka i wejscie wyjscie oleju) jesli chodzi o przystawke to zalaczalo sie ja ze sprzeglem i byl maly zgrzyt

mazda323c
Młodszy operator

  • Posty: 104
  • Rejestracja: 22 Lut 2006 23:25
  • Miejscowość: koscian

Bielarus Jumz

Postprzez piotrbpm » 16 Sie 2011 17:41

Teraz mam inny problem. Nie mogę znaleźć dobrej koparki... jeśli jest jakaś to ma przystawkę na jedna dużą 180 litrową pompę, połamana, ma małą kabinę lub wszystko zarzygane olejem (dosłownie)
Pytanie do osób którzy przerobili koparkę na ciągnik.
Jeśli koparka nie ma wałka WOM to czy wystarczy zakupić wałek, tylny dekiel z łozyskiem?
Wydaje mi się że potrzeba pewnie jeszcze jakiś kół zębatych (do skrzyni) dźwigienki do załączania i możliwe że dekiel górny od skrzyni jest inny przez dźwigienke (wyprowadzenie)
Może ktoś znajdzie czas i odpiszę może być i na pw ,dzięki.

piotrbpm
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 05 Maj 2011 11:23

Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej