Renault 175.Oporny układ kierowniczy problemy z hydrauliką
Wysłany: 20 Sie 2015 10:03
Marka i model maszyny: Renault 175.74
Rok produkcji: 1991
Witajcie . Mianowicie mam otóż taki problem . Ciągnik wyposażony jest w skrzynię steyr numer seryjny skrzyni -(397 21 0025). Teraz do rzeczy ciągnik po rozgrzaniu tak na oko po przejechaniu całą prędkością 5 km układ kierowniczy sztywnieje i są problemy żeby podczas wolnej jazdy zmieścić się w zakręcie pompa hydrauliczna główna podaje swój wydatek na zawór pierszeństwa. Pierwotnie pompa była już wysłużona więc została wymieniona na nową ciśnienie podaje dobre bo 175 atm a bezpośrednio z pompy z pominięciem rozdzielacza ciągnika 200 atm . zawór pierszenstwa również został wymieniony na nowy ponieważ stary miał już luz na tłoczku i się przycinał . Wnioskowaliśmy że jeżeli zawór pierszeństwa ponieważ ma podwójny sygnał sterujący jeden tak jakby z pompy który sciska w nim sprężynę i ten z orbitrola na rozgrzanym oleju przepuszcza ciśnienie sterujące z pompy i sprężyna przepycha tłoczek bo tamten sygnał nie daje rady oprzeć się oporowi sprężyny i automatycznie zmniejsza się się przepustowość zaworu i olej znacznie sie nagrzewa . Lecz teraz myślę że Być może jest na odwrót ponieważ olej sam z siebie zawsze sie nagrzewa do jakiegoś tam stopnia i robi się rzadszy a nie mam pewności że orbitrol jest na 100% dobry a jest na 5 węży tzn jeden jest sterujący na zawór pierszeństwa i być może sygnał do zaworu na ciepłym oleju nie ma takiego ciśnienia żeby przesunąć tłoczek w jego skrajne położenie i dlatego są opory przy skręcaniu kołami . Zawór tak jak pisałem jest nowy danfoss konkretnie od jcb ponieważ pasował o przepustowosci 80l a pompa jest chyba 40 w każdym bądź razie jest zbyt duża . Na tym nowym zaworze nawet na zimnym oleju były opory przy skręcaniu lecz podłożyliśmy 3 mm dystans pod sprężynę i na zimnym było dobrze paluszkiem można było skrecać lecz włąśnie jak się nagrzał już było trudniej i nawet delikatne dodanie gazu niczego nie zmienia .
Filtr wymieniony na nowy oryginał więc wydajność na pewno jest ok oraz nowy olej ponieważ skrzynia jak i hydraulika pracuje na tym samym oleju. Układ wgl hydrauliczny był przeglądany czy coś gdzieś nie jest zatknięte zaznaczę tylko ze Renia ma EHR i jest on odpięty od komputera i obecnie jest spięty na krótko bezpośrednio pod cewki To nie jest mój twór takiego go nabyłem i jeszcze tego nie zdążyłem uruchomić . Być może i on cos broi bo moze czegoś nie otwiera ale nie znam jego dokłądnej zasady działania i dlatego szukam też jakiejś dokumentacji Bo niestety miejscowy serwis class nie cieszy sie dobrą renomą a nie mam też zadnego mechanika i elektryka który poradził by sobie z EHR
Ja obstawiam teraz problem w orbitrolu lecz wolę się dopytać niż inwestować w kolejną część a być może któryś z was bo jednak macie dużo większe doświadczenie coś mi podpowie .
Numer seryjny podam jak spiszę z ciągnika
Pompy są 2 jedna głowna na zewnętrzna hydraulikę i układ kierowniczy oraz mniejsza chyba 10 l na wewnętrzną hydraulikę czyli przedni napęd blokada dyferencjału wałek wom oraz przyspieszacz
Nie będę zakładał kolejnego tematu bo wolał bym mieć wszytko w jednym wątku. Mam problem z uruchomieniem przedniego napędu tzn oczywiście znam zasadę działania nic skomplikowanego tylko że nie mogę uzyskać odpowiedniego ciśnienia na tarczkach naped ciągnie lecz nie mieli kołami ślizga się .Zdanie na forach rolniczych jest różne i nwm teraz jakie ma być ciśnienie w Tym konkretnym ciagniku na właśnie włączanie przedniego napędu.
Tak wgl jeśłi ktoś ma jakąś instrukcje obsługi Dtr do tego ciagnika w wersji elektornicznej najlepiej to proszę o pomoc lub podesłanie jakoś się tam dogadamy
Dziękuję i wybaczcie że powstał taki monolog lecz chciałem jak najdokładniej okreśłić wam co zostało zrobione co jest nie tak i wgl żebyście jak najwięcej wiedzieli i mam nadzieję że z pozytywnym skutkiem mi pomożecie .
Rok produkcji: 1991
Witajcie . Mianowicie mam otóż taki problem . Ciągnik wyposażony jest w skrzynię steyr numer seryjny skrzyni -(397 21 0025). Teraz do rzeczy ciągnik po rozgrzaniu tak na oko po przejechaniu całą prędkością 5 km układ kierowniczy sztywnieje i są problemy żeby podczas wolnej jazdy zmieścić się w zakręcie pompa hydrauliczna główna podaje swój wydatek na zawór pierszeństwa. Pierwotnie pompa była już wysłużona więc została wymieniona na nową ciśnienie podaje dobre bo 175 atm a bezpośrednio z pompy z pominięciem rozdzielacza ciągnika 200 atm . zawór pierszenstwa również został wymieniony na nowy ponieważ stary miał już luz na tłoczku i się przycinał . Wnioskowaliśmy że jeżeli zawór pierszeństwa ponieważ ma podwójny sygnał sterujący jeden tak jakby z pompy który sciska w nim sprężynę i ten z orbitrola na rozgrzanym oleju przepuszcza ciśnienie sterujące z pompy i sprężyna przepycha tłoczek bo tamten sygnał nie daje rady oprzeć się oporowi sprężyny i automatycznie zmniejsza się się przepustowość zaworu i olej znacznie sie nagrzewa . Lecz teraz myślę że Być może jest na odwrót ponieważ olej sam z siebie zawsze sie nagrzewa do jakiegoś tam stopnia i robi się rzadszy a nie mam pewności że orbitrol jest na 100% dobry a jest na 5 węży tzn jeden jest sterujący na zawór pierszeństwa i być może sygnał do zaworu na ciepłym oleju nie ma takiego ciśnienia żeby przesunąć tłoczek w jego skrajne położenie i dlatego są opory przy skręcaniu kołami . Zawór tak jak pisałem jest nowy danfoss konkretnie od jcb ponieważ pasował o przepustowosci 80l a pompa jest chyba 40 w każdym bądź razie jest zbyt duża . Na tym nowym zaworze nawet na zimnym oleju były opory przy skręcaniu lecz podłożyliśmy 3 mm dystans pod sprężynę i na zimnym było dobrze paluszkiem można było skrecać lecz włąśnie jak się nagrzał już było trudniej i nawet delikatne dodanie gazu niczego nie zmienia .
Filtr wymieniony na nowy oryginał więc wydajność na pewno jest ok oraz nowy olej ponieważ skrzynia jak i hydraulika pracuje na tym samym oleju. Układ wgl hydrauliczny był przeglądany czy coś gdzieś nie jest zatknięte zaznaczę tylko ze Renia ma EHR i jest on odpięty od komputera i obecnie jest spięty na krótko bezpośrednio pod cewki To nie jest mój twór takiego go nabyłem i jeszcze tego nie zdążyłem uruchomić . Być może i on cos broi bo moze czegoś nie otwiera ale nie znam jego dokłądnej zasady działania i dlatego szukam też jakiejś dokumentacji Bo niestety miejscowy serwis class nie cieszy sie dobrą renomą a nie mam też zadnego mechanika i elektryka który poradził by sobie z EHR
Ja obstawiam teraz problem w orbitrolu lecz wolę się dopytać niż inwestować w kolejną część a być może któryś z was bo jednak macie dużo większe doświadczenie coś mi podpowie .
Numer seryjny podam jak spiszę z ciągnika
Pompy są 2 jedna głowna na zewnętrzna hydraulikę i układ kierowniczy oraz mniejsza chyba 10 l na wewnętrzną hydraulikę czyli przedni napęd blokada dyferencjału wałek wom oraz przyspieszacz
Nie będę zakładał kolejnego tematu bo wolał bym mieć wszytko w jednym wątku. Mam problem z uruchomieniem przedniego napędu tzn oczywiście znam zasadę działania nic skomplikowanego tylko że nie mogę uzyskać odpowiedniego ciśnienia na tarczkach naped ciągnie lecz nie mieli kołami ślizga się .Zdanie na forach rolniczych jest różne i nwm teraz jakie ma być ciśnienie w Tym konkretnym ciagniku na właśnie włączanie przedniego napędu.
Tak wgl jeśłi ktoś ma jakąś instrukcje obsługi Dtr do tego ciagnika w wersji elektornicznej najlepiej to proszę o pomoc lub podesłanie jakoś się tam dogadamy
Dziękuję i wybaczcie że powstał taki monolog lecz chciałem jak najdokładniej okreśłić wam co zostało zrobione co jest nie tak i wgl żebyście jak najwięcej wiedzieli i mam nadzieję że z pozytywnym skutkiem mi pomożecie .